Paljonko nelipäiväinen työviikko alentaisi nettopalkkaasi?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutos nelipäiväiseen voisi olla liian iso, mutta muutamaa ylimääräistä lomaviikkoa voisi harkita.
Mä otan aina kesäkuulle yhden palkattoman viikon ja heinäkuulle myös. Kesäloma siinä välissä samassa putkessa. Pidän siis 6 viikkoa putkeen, mutta ei se palkassa ihan älyttömän pahasti näy.
Minulla oli aina kuuden viikon kesäloma eikä edes tarvinnut ottaa palkatonta siihen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
-295. Ei olisi varaa. Tykkäisin kyllä tehdä alkuviikosta pidempiä päiviä ja lopettaa perjantaina aikaisemmin, mutta se ei ole mahdollista.
Täällä on kovasti näitä perjantaipinnareita.
-351 euroa. Ei taida olla varaa nelipäiväiseen työviikkoon. Tai olisi mutta haluan että jää jotain säästöön. Tällä hetkellä laitan säästöön 300 euroa kuukaudessa.
Ei motivoisi koska työttömänä saisi jo saman kun vähentää tuosta vielä työssäkäymisen kulut. Kävisin käytännössä 8x4h talkoilla töissä
Nettopalkka on neljän tonnin tienoilla, joten lähelle kolmea tonnia tippuisi. Voisin ehkä ryhtyä tuohon... Kolmen päivän viikonloppu kuulostaa aika houkuttelevalta :)
Olen tehnyt nelipäiväistä jo lähes kymmenen vuotta. Satunnaisesti lyhyitä pätkiä täyttä työaikaa, enkä voi käsittää miten siihen pystyy joku jolla on perhettä ja paljon harrastuksia. Lepo ja oma aika on paljon arvokkaampaa kuin raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskurin mukaan -357. Valitettavasti se on 2 viikon ruuat perheelle, joten ei tule tapahtumaan
Mutta silti haluaisit tehdä nelipäiväistä viikkoa samalla liksalla? Ei tule tapahtumaan.
Missä vaiheessa näin väitin?
Fakta on että omalla alalla kukaan ei tee viimeiseen työtuntiin mitään oikeita töitä. Työaikaa lyhentämällä tulisi lopulta täysin sama lopputulos
-raksa
Tämä. Ja toiseksi viimeisessä tunnissakin olisi tiivistämistä. Mutta jostain syystä työnantajat pitää kovasti kiinni siitä 40 tunnista.
Ja miksi näin. No siksi, että työ on fyysisesti kuormittavaa ja välillä myös henkisesti. Myös työn laadun ja työturvallisuuden kannalta nämä pitkät päivät ovat arveluttavia.
Urakalla näitä tehdään että sikäli olisi ihan sama maksaa sama palkka ja lähteä kotiin jo kuuden tunnin jälkeen.
362e.
Ei kyllä tuntuis missään. Laittaa tosissaan miettimään pitäisikö ryhtyä tuohon.
N49, asuntolaina maksettu, lapset aikuisia jne
359€
Ei onnistuisi. Töissä ei voi liuuttaa työaikasa, eikä mihinkään perjantain puolikkaaseen hönöpäivään ole mahdollisuuksia. Kaikki työaika on sitä itseään, joka päivä 7h 39 minuuttia.
Minulla on pari nuorta joita haluan auttaa taloudellisesti, joten en suostuisi ellei olisi pakko.
br 3500 ero -369e. Olen lasten takia tehnyt valtaosin lyhennettyä tyäaikaa, joten tämä on tuttua. Mutta lyhennetyn työajan vaikutukset eläkkeeseen on se syy, miksi en halua tehdä sitä. Pienemmellä nettopalkalls tulee toimeen ihan hyvin, mutta tuo erotus on juuri sitä omaa ns ylimääräistä rahaa jolla tehdä jotain ekstrakivaa ja säästää.
Mä tekisin mielelläni vaikka kolmipäivästä ja varaakin on, mutta työnantajat ei oikein lämpene näille ajatuksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutos nelipäiväiseen voisi olla liian iso, mutta muutamaa ylimääräistä lomaviikkoa voisi harkita.
Mä otan aina kesäkuulle yhden palkattoman viikon ja heinäkuulle myös. Kesäloma siinä välissä samassa putkessa. Pidän siis 6 viikkoa putkeen, mutta ei se palkassa ihan älyttömän pahasti näy.
Minulla oli aina kuuden viikon kesäloma eikä edes tarvinnut ottaa palkatonta siihen lisäksi.
T. Kunnan täti vuodesta 1998
Minulla taas 43 lomapäivää vuodessa, joista kesällä pidän 65-70%. Mitään palkattomia ei tarvita.
tarhantäti vuodesta 2002
Teen nyt 80 prosenttista joten ei olisi vaikutusta.
Oikeastaan siinä 6 tunnin jälkeen on kroppa ja pää niin väsynyt, että jos ei ole mikään todellinen pakko venyä yli suorituskyvyn niin en tee työpaikalla mitään koska oikeasti pää ei toimi, kroppa ei tottele.
Ei onnistu. On niin paljon töitä, että 5 päivääkään ei tahdo riittää. Tekisin mielelläni lauantaina osan mutta se ei käy työn tilaajalle. Päivien pituus on minulla 8-14h. M39
Palasin pitkältä saikulta 60% työajalle. Pienihän tuo palkka on, mutta jaksaminen ja toipuminen edellä mennään. Keväällä ehkä palaan täydelle työajalle tai ehkä 4 täyttä työpäivää voisi riittää. Nyt teen neljä 6 tunnin päivää.
N.360€, olen harkinnutkkn asiaa nyt, kun asuntolaina loppuu ensikuussa.
N48
Mulla on "nelipäiväinen" työviikko ja tienaan paremmin kuin 5 arkiaamua tai iltaa tekevät kollegat.
3 yövuoroa viikossa ja 2700-3200 netto kuussa riippuen miten osuu la-su ja su-ma öitä kuukauteen.
- laitosyökkö
Eli sinulla on niin löysää, että työmäärääsi pitäisi lisätä.