Miten jotkut ihmiset jaksaa valittaa parvekkella tai sisällä tupakoinnista?
Minähän teen omassa asunnosani ihan mitä halua, ei se ole naapureilta pois.
Kommentit (150)
Helsingin keskusta-alueella on useita kerrostaloja, joiden tontti päättyy siihen kadunpuoleiseen ulkoseinään, eikä näin ollen taloyhtiöllä ole minkäänlausta määräysvaltaa, jos joku käryttää jalkakäytävällä ikkunan alla, vaikka muuta väittävätkin...
Haju on kuvottava, leijailee ilmastoinnin kautta sisälle. Pyykin kuivaus parvekkeella ei onnistu, koska vaatteet haisevat röökille. Kun rapun oven avaa, huomaa kyllä pottaako rapussa joku.
En minä sotaa siitä aikaan saa, mutta olen onnellinen ettei kukaan meidän rapussa/talossa polta, eivätkä lapsenikaan.
Sisareni polttaa, hänellä on röökitakki joka roikkuu heillä eteisen naulakossa ja kyläillessä kyllä huomaa sen hajun.
Pössyttely se vasta kaamealle haisee!
Sinun tupakkasi haisee niin pahalle, ettei naapuri voi olla omalla parvekkeellaan eikä tuulettaa.
Ikävä kyllä kokemukseni mukaan Savossa ajatellaan todellakin juuri ap:n tavoin.
Kaksiossani löyhkää imelä mari 7 pv vkossa.
Aivan järjettömän raskasta olla tässä löyhkässä päivittäin. Vaikka miten ruuletan, uutta savua puskee.
Joudun muuton yhteydessä hävittämään kaatopaikalle huoneistoni patjat + kaikki somistetekstiilit pinttyneen kannabislöyhkän vuoksi. Pesulalasku olisi satoja euroja.
En voi ottaa epäkohtaa puheeksi, koska täällä päin nämä tämäntyyliset eivät etene mihinkään ratkaisuun. Näin minulle todettiin jopa isännöinnin toimesta asiasta kerran keskusteltuani.
Joudut jonkin huomattavankin epäkohdan havaitessasi vain 'raivoraittiin pellen ja turhasta kitisijän maineeseen'. Joten - ei maksa lainkaan vaivaa yrittää mitään ns. olojen parannuksia Savossa. Ei tule tapahtumaan. Odotan todella sitä päivää, ettei minun tarvitse hengitellä näitä toisten huumesavuja, vasten tahtoani pakotettuna..
Ei varmasti toista paatunutta kessuhemmoa pössyttelyt sen enempää häiritse. Kas kun savuttoman ja röökaajan hajuaisteja ei voi samana päivänä verrata.
>>Minähän teen omassa asunnosani ihan mitä halua, ei se ole naapureilta pois<<
Noup!
Kesähelteiden aiokaan usein ilta viilenee vasta joskus klo 21 jälkeen sen verran, että pystyy ja kannattaa aloittaa huoneiston tehoviilennys avaamalla kaikki mahdolliset tuuletusluukut sekä myös parvekkeen ovi.
- Kun lämpö on sitoutuneena pelkän huoneilman lisäksi myös tuhansiin kiloihin seinä- ja lattiabetonia, pelkkä pikainen tuuletus ei mitenkään riitä jäähdyttämään huoneistoa päivän helteistä.
Mitä se naapurin parveketupakointi tähän kuuluu?
- Kas kerrostalojen koneellinen ilmanvaihto toimii sillä periaatteella, että sisältä imetään ilmaa pois ja korvausilma tulee tilalle normaalisti ikkunojen tuuletusväleistä ja tuuletustilanteessa, mistä ilma helpoimmin pääsee, eli avonaisista tuuletusluukuista ja parvekkeen ovesta.
Kiitos ketjupolttaja-naapurin, oman huoneiston tuulettaminen on ollut käytännössä mahdotonta sisälle sekunneissa tunkevan tupakanlöyhkän johdosta.
Eikö naapurin tuuletusmahdollisuuden menettäminen ole AP:n mielestä sitten mainitsemisen arvoinen asia >>ei se ole naapureilta pois<< ??
Mielestäni siinä menetetään keskeinen asumismukavuuteen vaikuttava asia naapurin hyvin itsekkään ja ajattelemattoman käyttäytymisen johdosta. On oikeastaan käsittämätöntä ja hämmästyttävää, että lainsäädäntö lähtökohtaisesti sallii kotirauhan rikkomisen ja naapurihäirinnän kyseisellä myrkkysavutuksella.
Nämä tupakoitsijasta valittajat ovat itse pahimpia kerrostalokyttääjiä, yleensä yksinäisiä ihmisiä jotka vaan haluavat päästä toisten juttusille sillä tekosyyllä kun poltetaan parvekkeella. Itse saavat vaikka grillata parvekkeella ja syödä lihaa jonka hajut tulevat liesituulettimesta huolimatta ilmastointikanavia pitkin kasvissyöjän nenään.
Koska se haju leviää ilmanvaihtokanavat pitkin naapuriin ja ihan vain käytävänki kautta, toope.
Kuoleman ja huonon kunnon eliksiiri se rööki on.
Täällähän on paljon synnitöntä porukkaa, oletteko nyt ihan varmoja että ette ole itse koskaan tehneet minkäänlaista syntiä, ei varastamista, valehtelua, avionrikkomista, murhaa jne. Joskus varmaan olette juopotelleet vaikka ette poltakkaan tupakkaa, miksi se tupakka on niin paha synti teidän mielestänne?
Tuikitarpeellinen aloitus.
Elämää kerrostalossa
> eli yhteisössä.
Kunnioitamme/huomioimme toisiamme.
<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Normaaleja tuoksuja"😆
Kas, ap on siis haiseva ja tyhmä...
Pahemmalta haisee kun ihmiset tekee vaikka kalaruokia
Ap
Eihän se kalanhaju voi tulla sinun asuntoon yhtään sen helpommin kuin tupakansavusi muiden asuntoihin. Vai mitä?
Joku yrittää tahallaan mustamaalata tupakoijia täällä järjestelmällisesti. Joka päivä tulee näitä aloituksia. Suurin osa tupakoivista polttaa ulkona ja monesti vielä merkityllä tupakkipaikalla. En tunne ketään tupakoitsijaa, joka polttaa sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Tunge persiisees ne tupakat...
Siinä oikea sivistynyt järjen jättiläinen. Vaikket poltakaan, et tunnu olevan erityisen sivistynyt, kun ärräpäitä lentelee.
Vierailija kirjoitti:
Joku yrittää tahallaan mustamaalata tupakoijia täällä järjestelmällisesti. Joka päivä tulee näitä aloituksia. Suurin osa tupakoivista polttaa ulkona ja monesti vielä merkityllä tupakkipaikalla. En tunne ketään tupakoitsijaa, joka polttaa sisällä.
Persutaktiikkaa. Aina pitää löytää joku "vihollinen", jota potkia.
Näinhän se menee 😎