Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut ihmiset jaksaa valittaa parvekkella tai sisällä tupakoinnista?

Vierailija
31.01.2025 |

Minähän teen omassa asunnosani ihan mitä halua, ei se ole naapureilta pois.

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kekkosen Suomen lapsena jengin blaadaaminen ei haittaa mua, vaikka itse en röökaa. Se oli niin yleistä 70-luvulla kaikkialla, siihen tottui.

Näin. Jos ei ole kertaakaan elämässään matkustanut nelihenkisen perheen kanssa Vantaalta Jyväskylään Peugeot 404:ssa, jossa ei ollut turvavöitä, jonka matka kestää 3 tuntia ja jossa mutsi polttaa ketjussa, ei ole mikään sanomaan tupakoinnista mitään. Ai että, oli se elämää. Kaikesta sitä nillitetäänkin nykyään.

Vierailija
122/150 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se haju leviää ilmanvaihtokanavat pitkin naapuriin ja ihan vain käytävänki kautta, toope. 

- - -

HöpöHöpö!

Huipuimuri imee ilmaa joka huoneistosta ja ei tietenkään puhalla sitä mihinkään välihuoneistoon, vaan poistoilmaräppänään jonka sijainti lienee vieläkin useimmiten katolla.

Puheet pihvinkäryn leviämisestä ilmastointiputkia pitkin naapuriin kertovat siitä, ettei kirjoittajalla ole pienintä käsitystä koneellisen ilmastoinnin toiminasta tavallisessa kerrostalossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakanhaju ei lähde pois asunnosta ilman otsonointia. Tupakoijat eivät itse haista miten paskalta kaikki heissä haisee: hengitys, iho, hiukset, vaatteet, kaikki.

Totta!

Vasta sattui tupakoiva 'kantoapumies' reissuun mukaan ja voi jösses sen löyhkän määrää.

Vierailija
124/150 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se haju leviää ilmanvaihtokanavat pitkin naapuriin ja ihan vain käytävänki kautta, toope. 

- - -

HöpöHöpö!

Huipuimuri imee ilmaa joka huoneistosta ja ei tietenkään puhalla sitä mihinkään välihuoneistoon, vaan poistoilmaräppänään jonka sijainti lienee vieläkin useimmiten katolla.

Puheet pihvinkäryn leviämisestä ilmastointiputkia pitkin naapuriin kertovat siitä, ettei kirjoittajalla ole pienintä käsitystä koneellisen ilmastoinnin toiminasta tavallisessa kerrostalossa

Ei tuo kaikkialla toimi likikään niin kuin oppikirjoissa. 

Vierailija
125/150 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ja muulloinkin on pakko pitää ikkunoita ja ovia auki, koska hengityssairaus. Tupakasavu tulee suoraan sisään, jos alapuolella tupakoidaan. Onko tätä mahdoton ymmärtää. Haju on hirveä ja tekee huonoa. 

Vierailija
126/150 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä tykkään valittaa parvekkeella. Milloin mistäkin. Liukkaista keleistä. Pakkasesta. Helteestä. Hintojen noususta. Palkkojen laskusta. Saunavuoroista. Joka paikkaan tungetuista mainoksista. Telkkarin uusinnoista. Nykyajan hömpötyksistä. Kurittomista nuorista. Aina löytyy valittamisen aiheita. Toki siitäkin voi valittaa. Että on niin tylsää ettei mikään herätä intohimoa valittaa.

Parvekkeella valittaminen on toki kesällä mukavampaa kuin näin talvikylmillä.

Vierailija
127/150 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- - -

HöpöHöpö!

- - -

Asunto-osakeyhtiössämme tutkittiin, miten hitossa voi käry mennä toiseen huoneistoon. Syyksi paljastui itse asennettu liesituuletin, joka oli asennettu puhaltamaan suodattamaton poistoilma ilmanvaihtokanavaan.

Aktiivihiilisuodattimissa on usein valinnaisena ilman puhaltaminen joko ilmatointikavavaan, tai aktiivihiiilisuodattimen läpi takaisin huoneistoon. lUVATON Liesituuletin "voittaa täydelLä tehollaan huippuimurin tehon ja tosiaan vie käryt naapureille.

KAIKKI NAAPURIKÄRYISTÄ VALITTAVAT, KÄSKEKÄÄ HALLITUKSEN/ISÄNNÖINNIN TARKISTUTTAMAAN  HUONEISTOJEN LIESITUULETTIMET. NORMAALI HUIPPUIMURI EI MILLÄÄN ILVEELLÄ PYSTY  NAAPURIKÄRYJÄ VIEMÄÄN NAAPURIIN, IHAN OPPIKIRJAN MUKAISESTI!!!

Vierailija
128/150 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

>>Minähän teen omassa asunnosani ihan mitä halua, ei se ole naapureilta pois<<

Olet totaalisesti vääerässä!!

- Et omista sitä asuntoasi!   Asunto-osakkeet antavat ainoastaan hallintaoikeuden siihen ja saat asua siinä, mutta ainoastaan noudattamalla asunto-osakeyhtiön asettamia järjestysmääräyksiä ja yleistä järjestyslakia.

Sinulla EI ole sen kummempia oikeuksia kuin vuokralaisellakaan, mitä tulee yleiseen asumiseen.

Vierailija
129/150 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, haluatko, että minä lannoitan kesällä parvekekukkia kanankakkalla? 

Vierailija
130/150 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, haluatko, että minä lannoitan kesällä parvekekukkia kanankakkalla? 

Niin, jos lainnoittaa kesähelteellä parvekekukat kanankakkalla ja lähtee itse kesämökille. 

Naapuri voi omalla vieressä olevalla parvekkeellaan nauttia oluesta ja tupasta ihan vapaasti, onhan hänellä kesäloma. 

Vierailija
131/150 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos asenne on tuo niin naapurit voi aina hakea tupakointikielto. Sinähän et muuten omista parvekettasi eli ei ole pelkästään sun asia, mitä siellä tehdään. 

Vierailija
132/150 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko tosissasi? Sehän on ihan järkyttävä käry mikä seinien läpi tulee. Kuinka tyhmä ihmisen pitää olla että polttaa sisällä?

MInkälainen seinä päästää käryt läpi?

Ei se seinä niistä elementtien reunoista ole kokonaan tiivis. Siellä on rakoja siellä täällä. Mutta eniten se haju kulkee ilmanvaihtokanavien pitkin. Mun kotiin kulkeutuu ihmisten laittamien ruokien lemu. Aiemmin myös tupakkalemu kulkeutui kotiini, mutta se tupakoitsija sai onneksi häädön, koska ei lopettanut tupakoimistaan. Koko talossa on nyt kielletty tupakoiminen. Myös parvekkeilla. Kolmannesta varoituksesta ulos talosta.

Vierailija
133/150 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- - -

HöpöHöpö!

- - -

Asunto-osakeyhtiössämme tutkittiin, miten hitossa voi käry mennä toiseen huonei

Haju voi myös tulla rappukäytävästä. Kiva naapuri kokkailee ja on kylmyyden vuoksi ( tai jonkin muun syyn vuoksi) vääntäny kaikki ilmanvaihtoräppänät asunnossaan pienelle/kiinni. Huippuimurin tehostus pärähtää päälle ja imee kivasti sitten ulko-oven kautta rappukäytävän käryt. Asiaa ei auta, vaikka omassa asunnossa olisi kaikki ilmanvaihtoluukut apposen auki.

Vierailija
134/150 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tehkööt mitä haluaa omassa kämpässä

Eli jos mä haluan kotiini hyvän sisäilman, mulla on siis oikeus siihen? Kiitos

Vierailija
135/150 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko savukeuhko että se mallun käry tulee tuuletusventtiileistä muiden asuntoihin?

Jos sun läskiperse ei liiku ulos tupakoimaan niin joku päivä voin työntää sen röökisi suuhun väärinpäin.

Vierailija
136/150 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitsijat ja hajuvesien hölvääjät on niin itsekästä sakkia, ettei mitään rajaa.

Jotenkin epäilen ettei mun hajuveden käyttäminen kotona häiritse samalla tavalla kuin naapurin tupakointi kotona ja parvekkeella. 

Vierailija
137/150 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autistin kanssa on turha yrittää keskustella.

Loputon monologi vain omasta näkökulmasta 🙄

Totta joo. Kyllä mun pitäisi ymmärtää tupakoijan näkökulmaa. Hän hyvää hyvyyttään tahtoo heikentää sisäilmani laatua ja asumismukavuuttani

Vierailija
138/150 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos asenne on tuo niin naapurit voi aina hakea tupakointikielto. Sinähän et muuten omista parvekettasi eli ei ole pelkästään sun asia, mitä siellä tehdään. 

Tuo on hidas prosessi ja aika harva kestää asunnossa siihen asti, että savun loppuu (jos loppuu).

Vierailija
139/150 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

savun tulo*

Vierailija
140/150 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa asunnossa, siis omistat sen asunnon?

Muutenhan sulle on tulossa melkoinen lasku siitä, että pilaat sen asunnon ajan mittaan.

Tosin taitaa olla ihan normaalia siellä, missä ap asuu...

Ai sinä siis tiedät missä ap asuu! Kerro ihmeessä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi