Mitä te 35-45-vuotiaat harrastatte?
Aina sanotaan että menkää työväenopiston kursseille ja harrastuksiin niin saatte ystäviä. Mä olen onnistunut aina menemään sellaisiin joissa on itseäni reilusti vanhempia ihmisiä. Ikä ei ole ystävyyden este mutta olisi kiva saada omanikäistäkin seuraa joskus. Yritän aktivoitua taas kerran voittamaan tämän yksinäisyyden, missähän teitä suunnilleen ikäisiäni tapaisi?
Kommentit (71)
Mä en halua ystäviä kun niitä on kolme ja siihen päälle siskot, muutama kiva sukulainen, mies ja (aikuistuva) lapsi.
Harrastan zumbaa, kävelylenkkejä (n.5krt/vko) ja itämaista tanssia silloin jos jostain sopivan matkan päästä löytyy kiva kurssi.
Kavereita löytyi aikoinaan iltalukiosta.
Harrastan musiikkia kahdessa esiintyvässä kokoonpanossa. Juoksen sekä itsekseni että juoksuporukoissa. Käyn salilla. Lenkkeilen koiran kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Lenkkeilyä, jos kiinnostaa niin suosittelen juoksuklubiin/seuraan liittymistä omalla alueella. Yhteislenkkejä ja mukavaa porukkaa.
Olen tehnyt myös vapaaehtoistyötä, jossa tapaa paljon ihmisiä, ilman säännöllisyysvelvoitetta. Tosin nyt en enää 3 pienen lapsen kanssa ehdi tuonne, kun kerran kuussa, jos sitäkään.
Työttömät ei saa tehdä vapaaehtoistyötä, siitä tulee karenssi.
Olen aina kotona kaikki vapaa-ajat, myös silloin kun olen määräaikaisissa töissä, kun säästän rahaa työttömyysajan ruokaan ja vuokraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkkeilyä, jos kiinnostaa niin suosittelen juoksuklubiin/seuraan liittymistä omalla alueella. Yhteislenkkejä ja mukavaa porukkaa.
Olen tehnyt myös vapaaehtoistyötä, jossa tapaa paljon ihmisiä, ilman säännöllisyysvelvoitetta. Tosin nyt en enää 3 pienen lapsen kanssa ehdi tuonne, kun kerran kuussa, jos sitäkään.
Olen aina kotona kaikki vapaa-ajat, myös silloin kun olen määräaikaisissa töissä, kun säästän rahaa työttömyysajan ruokaan ja vuokraan.
No, kotona siivoan, katson telkkaria ja teen halpaa ruokaa.
Olen aina kotona sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kotona siivoan, katson telkkaria ja teen halpaa ruokaa.
Olen aina kotona sisällä.
Onneksi on tämä vauvapalsta niin on juttukavereita joskus.
Tanssia juurikin kansalaisopistossa. Mutta en mä siellä kyllä ystäviä ole etsimässä. Lähinnä ärsyttää joutavanpäiviäisiä rupattelevat ryhmäläiset ennen tunnin alkua. Olen introvertti sosiaalisessa työssä, niin ei riitä kapasiteetti enää illalla.
Lenkkeilyä ja kuntosalia. Mukava olisi myös tennistä harrastaa mutta kun ei ole nyt pelikaveria.
Kurjuutta harrastan. elämään kuuluu vain työntekoa ja nukkumista. Usein tunnen olevani sairas fyysisesti joten senkin voi laskea tähän harrastuneisuuteen.
Ryybs, Narcs & Runqs.
Siinäpä ne päivät menee rattoisasti.
Vierailija kirjoitti:
En mitään. No kaksi kertaa viikossa käyn lenkillä. Muuten kaikki vapaa-aika yksin kotona. Sos elämää ei ole ollut koko aikuisikänä. N36
Tanssikurssille ja lavatansseihin siitä nyt.
Harrastan tanssia (tanssiopistolla), käsitöitä (myös työväenopistolla), lukemista ja uimista. En ole ikinä saanut mitään ystäviä harrastusteni kautta. Olisi kyllä kiva saada, mutta en tiedä, miten se tapahtuisi.
Joogaa 3 x viikossa, avantouintia 1 x viikossa. Luen paljon, olen kirjastojen ja kirjakauppojen vakiasiakas. Käyn taidenäyttelyissä ja teatterissa aina, kun on jotakin vähänkään kiinnostavalta kuulostavaa. Tykkään käydä hyvissä ravintoloissa syömässä ja kokata itsekin, vaikka eniten tykkään kyllä siitä, että joku kokkaa minulle.
Luovia harrastuksia yksin kotona.
Käyn kuntosalilla ja edistän seksuaalisuuttani.
Uinti, sali ja ryhmäliikunta sekä aikaiset kävelyt aamulla 6 maissa. Lisäksi käyn pilateksessa viikottain.
Hallitus leikkasi työväenopistonkin rahoituksesta.
Tämä hallitus ei vain kykene tekemään mitään järkevää tai hyvää. Pelkkää velkaa.
Mun harrastukset on sellaisia, että harrastan niitä itekseni. Käyn salilla, neulon, virkkaan, kirjon ja piirrän sekä askartelen ja käyn avantouimassa. Lisäksi kuuntelen äänikirjoja.
Judoa (tai jotain sen suuntaista lajia) harrastava kaverini tuntuu viettävän paljon aikaa sen urheiluporukan kanssa. Kuoroa harrastava kaveri tapaa kuorokavereitaan myös harrastuksen ulkopuolella. Joku teatteriharrastus voisi myös ehkä olla sellainen jossa saa kavereita?
Ratsstan tavoitteellisesti. Tallilta olen saanut uusia ystäviä, vaikka en sellaisia ole aktiivisesti etsinytkään. Kisamatkat ovat myös yhteisöllisiä reissuja.