Jos työnhakijalla on mittava sairaushistoria, selviääkö se hakutilanteessa?
Vai vasta myöhemmin tai ei välttämättä ollenkaan?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Hei. Tämä nyt on vähän aiheen vierestä. Miksi kaupungin henkilötietotulosteessa, jossa näkyy koko työhistoria, mainitaan kaikki poissaolot listattuina? Saako näin olla? Haen nyt uuteen työpaikkaan niin mietin, että voinko edes näyttää koko tulostetta vaikka sen pohjalta on hyvä laskea työkokemuslisä ym. Oletteko törmänneet vastaavaan?
Eikös siinä ole vain perhevapaat yms. poissaolot. Lähinnä ettei siltä ajalta ole kertynyt työkokemusta. Ei mulla ainakaan mitään sairauslomia ole listattu.
Tunnen tapauksen, jossa työt loppuivat terveystarkastukseen kun sairaus katsottiin esteeksi työlle. Kyllä siellä jotain terveyshistoriaa selvitetään, lääkäri tehnee viimeisen päätöksen terveydellisestä soveltuvuudesta töihin.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen tapauksen, jossa työt loppuivat terveystarkastukseen kun sairaus katsottiin esteeksi työlle. Kyllä siellä jotain terveyshistoriaa selvitetään, lääkäri tehnee viimeisen päätöksen terveydellisestä soveltuvuudesta töihin.
Mut taas laitettiin työhöntulotarkaastuksesta erityisäitiysvapaalle. Plussasin heti työhaastattelun jälkeen ja omaa työtä ei voi raskaana tehdä. Toki töihin tulin sitten äitiysloman jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollenkaan. Paitsi ehkä sitten kun alkaa saikuttaminen.
En minä ainakaan ole mikään saikuttaja vaan olen ollut töissä hyvinkin huonovointisena.
Vierailija kirjoitti:
Ei selviä ja jos ei uudessa työssä sairastele niin ei selviä ollenkaan. Reaalimaailmassa yleensä se sairastelu jatkuu myös uudessa työssä, joten selviää.
Reaalimaailmassa entinen työni sairastutti minut, samaa en voisi tehdä, mutta fyysisesti kevyemmässä työssä ei mitään ongelmaa.
Mä olen ollut 1,5v vaikitöissä jaa vieläkään ei ole työhöntulotarkastusta ollut. Pari kertaa saikulla olen kyllä KOEAJALLA ollut