Petteri Orpo patsasteli ökytakissa vaaliteltoilla, syntyi kohu somessa ja mediassa, nyt hallitus lahjoittaa 5miljoonaa kodittomille
Samainen hallitus, joka teki leikkauksia sosiaaliturvaan ja mm. asumistukeen, joka paradoksaalisesti nosti tämän maan jo kohtuuttoman korkeaa vuokratasoa vielä korkeammalle. Samainen hallitus, jonka kaudella puolimiljoonaa suomalaista on ulosotossa ja ulosoton huutokaupattavana on ennätysmäärä suomalaisten koteja. Samainen hallitus, jonka vahtivuorolla n. 300 yritystä menee konkurssiin joka kuukausi, ja yritysten konkurssit ovat kasvaneet 12,4%.
Samainen hallitus, joka ohjasi 50 miljoonaa joululahjarahaa läheistensä johtamille puuhayhdistyksille ja harrastuksille.
Sitten Petteri Orpo piti fiksuna vetona heilua kampanjateltoilla roadmänien suosima merkkilogo-ökytakki päällä.
No, kiva, että sieltä valtiontalouden laarin pohjalta löytyi tämmöinen hyväntekeväisyystemppu medialle uutisoitavaksi. Kodittomuutta aiheuttaviin yhteiskunnan rakenteisiin tuo ei mitään auta, päinvastoin. Yhteiskunnan turvaverkkojen tuhoaminen tulee pahentamaan tätäkin ongelmaa.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Petteri Orpon takki on monen vähävaraisen usean kuukauden ruokabudjetti.
Petteri on pääministeri ja omilla rahoillaan ostanut takin joten näiden pummien paha olo osoittaa vaan sen miten vielä pitäisi leikata lisää.
Vierailija kirjoitti:
Kela elätit painukoon v'ttuun. Olette ihmisjätéttä
Moi perskokkare, menipä sulla tunteisiin se et sut taas tunnistettiin tosta noin vaan, se on varmaan se sun säkenoivä älykkyys joka näky naamiosta läpi.
Jaxuhalit <3
Vierailija kirjoitti:
Kela elätit painukoon v'ttuun. Olette ihmisjätéttä
Jännä, että se olet kuitenkin sinä, joka kuulostaa siltä 'ihmisjätteeltä'. Jokainen voi pudota työelämästä ja jäädä tyhjän päälle, mutta hyvinvointiyhteiskunta ottaa siinä vaiheessa kopin eikä leikkuroi tuliverkkoja tuhannen p***** päreiksi.
T. Lukion opettaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petteri on pääministeri ja omilla rahoillaan ostanut takin joten näiden pummien paha olo osoittaa vaan sen miten vielä pitäisi leikata lisää.
Moi petteri, kerjää nyt vielä lisää verta nenästäs väkijoukolta, näytä niille, ISO mies joka uskaltaa kiusata köyhiä ja sairaita!
Koskee vain yli vuoden metsissä ja siltojen alla selvinneitä. Edellyttää hallituspuolueen äänestämistä seuraavissa vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ahaa,eli sillä keskituloisella onkin rahaa mutta hän ei käytä sitä.Mistä johtuu tämä valitus että keskituloiseltakin on viety elämisen mahdollisuus?Itselläni tulot alle köyhyysrajan (ei tuet)ja useampi satanen jäi säästöön.tässä kuussa.iSiksi ihmettelen."
Bullshit.
Porvari kylvää eripuraa esittämällä jotain mitä ei ymmärrä alkuunkaan.
Niin mikä tässä oli väärin?Jos et itse pysty säästämään niin miksi luulet että muut ei pysty?Tämä keskituloisten köyhyys lähinnä naurattaa .
Mhm...uskottavaa perskokkare.
Näkyy silmät ja suu se ei voi olla kukaan muu, siellä siellä se perskokkare on!
Älä jaksa leikkiä tämmöisiä hahmoleikkejä, ne on tosi noloja, hävettää puolesta.
Minä olen eläkkeellä ,nettoeläke on 1175 e ,lisäksi vuokratulot 490 josta maksan 420 e sijoitusasuntolainan.Olen ollut matalapalkka alalla koko ikäni.Muuta en sulle,vassari,kerro.Vassarin ideologiaan kuuluu valittaa kuinka on surkea ja köyhä kun paha hallitus on vienyt kaiken.Sitten kun kertoo että pärjää ihan hyvin niin se on valhetta vassarin mielestä.Ja kyllä,olen persu.En kylläkään peräkamaripoika vaan ihan omassa talossa asuva nainen.
Orpon takki, voi hyvänen aika, kuinka kateus loistaa täällä. Minullakin on yksi kalliihko takki, en kysele täältä mielipiteitä sainko ostaa. Ihan omillani ostin kuten Orpokin. Joillakin on isompi palkka ja isommat verot ja joillakin on pienempi palkka. Rauhoittukaa nyt hyvät ihmiset.
Nythän Petteri sai jo mitä tilasi. Ihmiset eivät turhia tästä maasta enää ostele. Senhän jo näki kun ostokset Temusta nousivat yli 1000 %
"Minä olen eläkkeellä ,nettoeläke on 1175 e ,lisäksi vuokratulot 490 josta maksan 420 e sijoitusasuntolainan.Olen ollut matalapalkka alalla koko ikäni.Muuta en sulle,vassari,kerro.Vassarin ideologiaan kuuluu valittaa kuinka on surkea ja köyhä kun paha hallitus on vienyt kaiken.Sitten kun kertoo että pärjää ihan hyvin niin se on valhetta vassarin mielestä.Ja kyllä,olen persu.En kylläkään peräkamaripoika vaan ihan omassa talossa asuva nainen."
No voi helvetti mikä köyhä sinä olet olevinasi?
Kyllä minäkin noin pärjäisin, kuka tahansa pärjäis ja sais satasia säästöön.
Sinä olet muiden todellisuudesta täysin vieraantunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petteri on sen omilla rahoillaan ostanut. Ne rahat eivät muille kuulu.
Se vähävarainen voi yrittää tienata rahaa työllä.
MENEEKÖ JAKELUUN VTUN LOISET?
Eiköhän ne rahat ovat veronmaksajilta 😡
Se tekee töitä sen rahan eteen toisin kuin tukielätit.
Niin. 17 vuotta menty alamäkeä, Petteri ollut Suomen politiikassa koko ajanjakson. Mikä on yhteinen tekijä tässä?
Olisiko se että sinä olet loisinut Kelan rahoilla 17 vuotta. Painu v'ttuun.
Wau tätä oikeiston sivistystasoa, joka oikein huokuu näistä kommenteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ahaa,eli sillä keskituloisella onkin rahaa mutta hän ei käytä sitä.Mistä johtuu tämä valitus että keskituloiseltakin on viety elämisen mahdollisuus?Itselläni tulot alle köyhyysrajan (ei tuet)ja useampi satanen jäi säästöön.tässä kuussa.iSiksi ihmettelen."
Bullshit.
Porvari kylvää eripuraa esittämällä jotain mitä ei ymmärrä alkuunkaan.
Niin mikä tässä oli väärin?Jos et itse pysty säästämään niin miksi luulet että muut ei pysty?Tämä keskituloisten köyhyys lähinnä naurattaa .
Mhm...uskottavaa perskokkare.
Näkyy silmät ja suu se ei voi olla kukaan muu, siellä siellä se perskokkare on!
Älä jaksa leikkiä tämmöisiä hahmoleikkejä, ne on tosi noloja, hävettää puolesta.
Minä olen eläkkeellä ,nettoeläke on 1175 e ,lisäksi vuokratulot 490 josta maksan 420 e sijoitusasuntolainan.Olen ollut matalapalkka alalla koko ikäni.Muuta en sulle,vassari,kerro.Vassarin ideologiaan kuuluu valittaa kuinka on surkea ja köyhä kun paha hallitus on vienyt kaiken.Sitten kun kertoo että pärjää ihan hyvin niin se on valhetta vassarin mielestä.Ja kyllä,olen persu.En kylläkään peräkamaripoika vaan ihan omassa talossa asuva nainen.
Taas näitä harhaisia köyhiä, jotka luulee, että oikeistoa kiinnostaa yhtään mikään muu kuin rahan tunkeminen omiin ja kaverin taskuihin. Myyvät vaikka oman mummonsa, jos joku siitä maksaisi.
T. Veronmaksaja, brutto 4600€/kk
Vierailija kirjoitti:
"Minä olen eläkkeellä ,nettoeläke on 1175 e ,lisäksi vuokratulot 490 josta maksan 420 e sijoitusasuntolainan.Olen ollut matalapalkka alalla koko ikäni.Muuta en sulle,vassari,kerro.Vassarin ideologiaan kuuluu valittaa kuinka on surkea ja köyhä kun paha hallitus on vienyt kaiken.Sitten kun kertoo että pärjää ihan hyvin niin se on valhetta vassarin mielestä.Ja kyllä,olen persu.En kylläkään peräkamaripoika vaan ihan omassa talossa asuva nainen."
No miksi ulisette että keskituloinen ei pärjää mutta 1200 saava onkin hyvin pärjäävä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ulisette että keskituloinen ei pärjää mutta 1200 saava onkin hyvin pärjäävä?
Keskituloisella on vähän erilainen kulurakenne elämässä kuin sinulla, ne ei ole eläkkeellä, ne yrittää rakentaa itelleen elämää josta jäädä eläkkeelle, se on mahdotonta jos elää kokoajan suu säkkiä myöden ja/tai miinuksella.
Auton omistus yksinåän on kuluerä joka tuhoaa monen meidän talouden koska on PAKKO.
En usko että Petteri kavereineen enää nouse tästä suosta mitä he nyt ovat rakentaneet
Vierailija kirjoitti:
En usko että Petteri kavereineen enää nouse tästä suosta mitä he nyt ovat rakentaneet
Tämähän nähdään nyt tulevissa kuntavaaleissakin
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat ostavat kalliita vaatteita ja köyhemmät halvempia. Sama takki se kuitenkin on. Ei merkki tai brändi mistään parempaa tee. Kirppariltakin saa merkkivaatteita, jos semmoisista tykkää.
Mihin rikkaat muuhun rahansa työntäisi kuin ylihintaisiin asioihin?
Ansiotuloista puolet viedään yhteiseen vero pottiin mistä sitten ulisijoille jaetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat ostavat kalliita vaatteita ja köyhemmät halvempia. Sama takki se kuitenkin on. Ei merkki tai brändi mistään parempaa tee. Kirppariltakin saa merkkivaatteita, jos semmoisista tykkää.
Mihin rikkaat muuhun rahansa työntäisi kuin ylihintaisiin asioihin?Ansiotuloista puolet viedään yhteiseen vero pottiin mistä sitten ulisijoille jaetaan.
Iso osa verovaroista menee terveydenhoitoon, eläkkeisiin, infraan, maanpuolustukseen, koulutukseen, hallintoon jne jne. Kaikkia verovaroja ei jaeta työttömille.
Ja nostamalla työttömyyttä ja irtisanomalla Orpon hallitus kasvatti Kelan menoja 1,5 miljardia Mariniin verrattuna.
Yritystukia maksetaan suorasti ja epäsuorasti 1-8 miljardia vuodessa. Osa rahasta päätyy pörssiyhtiöiden omistajille osinkoina. Miksi sinä haluat tehdä tulonsiirtoja veronmaksajilta rikkaille omistajille, jotka eivät edes työskentele niissä yrityksissä ja leikata työntekijöitä?
Hyvinpä sai taas punalehdistö tämmöisenkin naurettavan asian , kuin pääministerin takin valinnan koko Suomen köyhyyteen syyksi.
Veikkaan kyllä, että olisi ostanut kotimaisen takin, mutta niitä nyt vain Suomessa tehdä, koska työvoima ja verotus on niin kallista. Hintaa tulisi vähintään tuplat lisää, jos ei jossain Turkissa ommeltaisi.
Kenellä näistä täällä itkevistä on kotimaassa tehty takki? Ilmoittakaa heti muillekin, mistä niitä saa.
Nyt vain kaikki kyttäämään, onko vasemmistolla vaalityössä hieno takki päällä, vai onko haettu peloissaan kirpparilta takki, vai uskaltaako panna sen uusimman päälleen.
Näitä ökytakkeja rikkaat turistit tunkee Lapin hotelleissa roskiksiin kysykää köyhät sieltä niin ei Orpon takkia tarvitse kadehtia.
Olisiko se että sinä olet loisinut Kelan rahoilla 17 vuotta. Painu v'ttuun.