Petteri Orpo patsasteli ökytakissa vaaliteltoilla, syntyi kohu somessa ja mediassa, nyt hallitus lahjoittaa 5miljoonaa kodittomille
Samainen hallitus, joka teki leikkauksia sosiaaliturvaan ja mm. asumistukeen, joka paradoksaalisesti nosti tämän maan jo kohtuuttoman korkeaa vuokratasoa vielä korkeammalle. Samainen hallitus, jonka kaudella puolimiljoonaa suomalaista on ulosotossa ja ulosoton huutokaupattavana on ennätysmäärä suomalaisten koteja. Samainen hallitus, jonka vahtivuorolla n. 300 yritystä menee konkurssiin joka kuukausi, ja yritysten konkurssit ovat kasvaneet 12,4%.
Samainen hallitus, joka ohjasi 50 miljoonaa joululahjarahaa läheistensä johtamille puuhayhdistyksille ja harrastuksille.
Sitten Petteri Orpo piti fiksuna vetona heilua kampanjateltoilla roadmänien suosima merkkilogo-ökytakki päällä.
No, kiva, että sieltä valtiontalouden laarin pohjalta löytyi tämmöinen hyväntekeväisyystemppu medialle uutisoitavaksi. Kodittomuutta aiheuttaviin yhteiskunnan rakenteisiin tuo ei mitään auta, päinvastoin. Yhteiskunnan turvaverkkojen tuhoaminen tulee pahentamaan tätäkin ongelmaa.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petteri Orpon takki on monen vähävaraisen usean kuukauden ruokabudjetti.
Petteri on sen omilla rahoillaan ostanut. Ne rahat eivät muille kuulu.
Se vähävarainen voi yrittää tienata rahaa työllä.
MENEEKÖ JAKELUUN VTUN LOISET?
Onko Petteri muka tehnyt joskus tuottavaa työtä?
Tietääkseni hän on koko ikänsä loisinut veronmaksajien rahoilla. Käsi pysyy tiukasti ojossa samalla kun leikkaa elämisen mahdollisuuksia pieni- ja keskituloisilta.
Nythän Petterillä on samanlainen takki jolla Putin hengaili yleisön edessä jokunen vuosi sitten. Kukahan oli kustantanut
Juuri niin. Ja päämiesten äipät siellä huutelee av, yv! Ihanan ekologista täytyy myöntää.
Petteri ja Vladimir taitaa olla samaa kokoakin. Sattuipa sopivasti! 🤗
Vierailija kirjoitti:
Joutsen talvitakki olisi ollut isänmaallinen ostos.
Eihän Petteri suosi suomalaista. Laittaa vaan firmat konkkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistan tähänkin ketjuun, että ei se mikään ökytakki ole muiden kuin junttien mielestä. Aivan normaali takki - itsekin voisin tommosen ostaa heti jos tarvitsisin. Mikä teitä vaivaa? Oletteko kaikki persaukisia että pääministerin takkiakin pitää kadehtia.
Sullapa on asiatonta kieltä -"Oletteko kaikki persaukisia...." Kukahan se suomalaisista on persaukisia tehnyt, kolmensadantuhannen työttömän pitäisi marssia muutamiin kymmeniintuhansiin työpaikkoihin ja vielä pilkkaat ja ilkut tilannetta. Itse olen onnellisessa asemassa; en tarvitse takkia ollenkaan, mutta tämä ilkkuminen sorahtaa korviini todella pahasti.
Eikö ne muutamat kymmenet tuhannet työpaikat kelpaa vai miksi niitä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistan tähänkin ketjuun, että ei se mikään ökytakki ole muiden kuin junttien mielestä. Aivan normaali takki - itsekin voisin tommosen ostaa heti jos tarvitsisin. Mikä teitä vaivaa? Oletteko kaikki persaukisia että pääministerin takkiakin pitää kadehtia.
Sullapa on asiatonta kieltä -"Oletteko kaikki persaukisia...." Kukahan se suomalaisista on persaukisia tehnyt, kolmensadantuhannen työttömän pitäisi marssia muutamiin kymmeniintuhansiin työpaikkoihin ja vielä pilkkaat ja ilkut tilannetta. Itse olen onnellisessa asemassa; en tarvitse takkia ollenkaan, mutta tämä ilkkuminen sorahtaa korviini todella pahasti.
Provikkapalkkaista puhelinmyyntiä, nollasopimuksia, osa-aikaisia, vuokratöitä, työtä, jolla ei kukaan aikuinen itseään elätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutsen talvitakki olisi ollut isänmaallinen ostos.
Eihän Petteri suosi suomalaista. Laittaa vaan firmat konkkaan
Näin on. Kohta myydään vielä pohjavedet ja tieverkosto ulkomaille niin ei ole Suomesta kuin rippeet jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Petteri muka tehnyt joskus tuottavaa työtä?
Tietääkseni hän on koko ikänsä loisinut veronmaksajien rahoilla. Käsi pysyy tiukasti ojossa samalla kun leikkaa elämisen mahdollisuuksia pieni- ja keskituloisilta.
Mitkä elämisen mahdollisuudet?Jos ei osaa rahaa käyttää niin ei riitä vaikka sitä saisi kuinka paljon.Jos keskituloinen ei pärjää niin se on ihan oma vika,ei ole pakko
Ahaa,eli sillä keskituloisella onkin rahaa mutta hän ei käytä sitä.Mistä johtuu tämä valitus että keskituloiseltakin on viety elämisen mahdollisuus?Itselläni tulot alle köyhyysrajan (ei tuet)ja useampi satanen jäi säästöön.tässä kuussa.iSiksi ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan. Se on minun verorahoilla ostettu ja minulla ei ole edes ruokaan ja lääkkeisiin varaa.
Porsastlu eliitin tulonsiirrot alkaa oleen tasoa venäjä.
Ne rikkaat elättävät sinut, etkä edes tajua olla kiitollinen.
Eikä elätä vaan keskituloiset elättää minut, ero on se että minä en pärjää ilman.
Miksi keskituloinen elättää myös sinut? Sinä pärjäät ilmankin.
Yritystuet pk-yrittäjille pois niiltä jotka ei niitä tarvi ja yhteiset varat yh
Me odotellaan tähän edelleen vastausta.
"Ahaa,eli sillä keskituloisella onkin rahaa mutta hän ei käytä sitä.Mistä johtuu tämä valitus että keskituloiseltakin on viety elämisen mahdollisuus?Itselläni tulot alle köyhyysrajan (ei tuet)ja useampi satanen jäi säästöön.tässä kuussa.iSiksi ihmettelen."
Bullshit.
Porvari kylvää eripuraa esittämällä jotain mitä ei ymmärrä alkuunkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monta tuhatta kokoaikaista vakituista työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne rahat ovat veronmaksajilta 😡
Se tekee töitä sen rahan eteen toisin kuin tukielätit.
Mikä tämän työn nimi on?
Eikö se ole luottamustehtävä? 4 pv työviikko ti-pe, kesäloma 3kk, talviloma 3kk eli suurimmaksi osaksi ollaan vapaalla. Kännykkää räplätään eduskuntasalissa, kukaan ei valvo työtehtäviä tai onko edes eduskunnassa. Ryypätään viikolla aamu neljään, vaikka ediskunnan istunnot alkavat klo 8.00. Liikutaan ase uden kanssa julkisilla paikoilla, et sellainen työ.
Osa tuloista verovapaata, ilmaiset taksit, asunto-etu jne. Orpokin sai asumistukea yli 6kk 500€/kk=3000€, kun ei muistanut, että hän asuu pääministerinä Kesärannassa, eikä oikeutta asumistukeen. Ja miten pitkään olisi nostanut, jos toimittaja ei olisi muistuttanut missä pääministeri asuu.
Ja riikuliriikalla vielä "raskaampaa" hillotolpalla.
Vierailija kirjoitti:
"Ahaa,eli sillä keskituloisella onkin rahaa mutta hän ei käytä sitä.Mistä johtuu tämä valitus että keskituloiseltakin on viety elämisen mahdollisuus?Itselläni tulot alle köyhyysrajan (ei tuet)ja useampi satanen jäi säästöön.tässä kuussa.iSiksi ihmettelen."
Bullshit.
Niin mikä tässä oli väärin?Jos et itse pysty säästämään niin miksi luulet että muut ei pysty?Tämä keskituloisten köyhyys lähinnä naurattaa .
Kohtelu on eri eri ihmisille, minä jouduin ottaa velkaa 6kk asumiseen ja kela ohjasi sosiaalitoimistolle, josta tuet jätettiin. Olisi pitänyt maksaa 500e tuesta asumisen laskut että silleen. Täysin eri kohtelu eri ihmisillä, olen päihteetön.
Petterille ei sovi pitkä takki, näyttää ihan puutarhatontulta.
Petterillä on tämän lisäksi huono muisti; olisiko alkava dementia kun ei muista että hän on meillä töissä ja toimii dik-taattorin tavoin. Tavallisilla työpaikalla hän olisi saanut potkut ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta saada lisää rahaa kuin nyt työttömänä saan joten ottaako kaaliin ?🤭
Mulle se on se ja sama miten muut pukeutuu koska mua ei kiinnosta. Itse en ole vaatteiden perään niin paljoa että kiinnitän muiden pukeutumiseen huomiota tai tunnistaisi kalliin ja halvan vaatteen.Muiden omaisuus ei vaikuta muhun eikä mun elämään millään tavalla.
Siinä on kyllä niin turha ukko ja väärällä paikalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bullshit.
Niin mikä tässä oli väärin?Jos et itse pysty säästämään niin miksi luulet että muut ei pysty?Tämä keskituloisten köyhyys lähinnä naurattaa .
Mhm...uskottavaa perskokkare.
Näkyy silmät ja suu se ei voi olla kukaan muu, siellä siellä se perskokkare on!
Älä jaksa leikkiä tämmöisiä hahmoleikkejä, ne on tosi noloja, hävettää puolesta.
Kela elätit painukoon v'ttuun. Olette ihmisjätéttä
Sellainen tyhjä tynnyri jossa on henkselit, olisi sopinut taloustilanteeseen paremmin.