Siis erosta aikaa 20vuotta ja nyt entinen appivanhempi kuollut. Kuuluuko muistaa vai olla muistamatta? Neuvoja?
Laitanko adressin menemään vai pahoittelenko vain lapsilleni, jonka olen jo tehnyt. En ollut appivanhempaa nähnyt vuosikausiin tai ollut missään tekemisissä.
Kommentit (33)
Erosta aikaa 25 vuotta. Ex-puolisoni tuli äitini hautajaisiin, minä olin hänen isänsä eli ex-appiukkoni hautajaisissa. Meille se oli luontevaa ja tuntui hyvältä, olimmehan tunteneet vainajat 45 vuoden ajan.
Lapsi vei addressini hautajaisiin, jossa oli minun ja hänen nimi, lisäksi hän oli isänsä addressissa plus hautajaisissa. Addressit luettiin hautajaisissa. Ainakin pohjanmaalla se oli kunnioitusta minulta muistaa appea, johon minulla oli aina hyvät välit. Erosta myös oli aikaa jo 10-vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Et todellakaan laita. Tekopyhää edes miettiä tuollaista, kun ette tekemisissäkään ollut vuosikausiin.
Outo kommentti. Suhtaudutteko kaikkiin elämässä taakse jääneisiin ihmisiin tuolla kalseudella, vai vain heihin jotka liittyy exään?
Itse en ole ex-appivanhempien kanssa juuri tekemisissä koska se asettaisi heidät vähän outoon asemaan exän nykyisen vaimon kanssa. Lapsen kanssa kuitenkin askarrellaan heille lahjat yhdessä ja lapsi vie meiltä muistamisina kalaa tai riistaa kun he pitävät sellaisesta. Rakkaita ovat yhä, mutta valinnat ja olosuhteet, mitä voi muuta sanoa.
Eli sinun lapset menee sinne hautajaisiin, jossa sitten joku lukee esim adressit jotka on tulleet, paikalla on siis sinun lapsetkin, se adressi on läheisiä varten ei sille kuolleelle
Ainakin ex-puolisoni äiti toivoi että toivottaisin helvettiin, lupasi tulevansa kummittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on ollut sun lastes mummi, revi siitä ja käyt järkeä. Tietysti laitat adressin .
Appimummiko?
Kuinka tyhmiä täällä on ? Minun appiukko on lasteni pappa, minun anoppi on lasteni mummo. Ja tiedätkö minun vanhemmat on mieheni, lasteni isän, appivanhemmat ja samalla ovat lasteni mummo ja pappa. Siinä on nyt pöljälle miettimistä
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ex-puolisoni äiti toivoi että toivottaisin helvettiin, lupasi tulevansa kummittelemaan.
tulevan
peräpeiliin ei katsella, kun mikä minä olen- roolit ovat poislohkottu aikoja
sitten
ei kannata postitella viestiä lämmin osanotto
Vierailija kirjoitti:
Totta kai muistaisin lapsieni isovanhempaa! Ihan älyvapaa kysymyskin.
Muistamiset on omaisille. Jos lapsesi eivät ole omiaisiasi niin ketkä sitten.
Laittaisin adressiin/kukkiin x ja y pappaa muistaen.
Höpö höpö. Hänhän on jo esittänyt suruvalittelut lapsilleen. Se riittää.
Ei tarvitse lähettää adressia eikä kukkia. Olet entinen sukulainen. Tärkeintä on että huomioit lapsesi, joiden isovanhempia sinun appivanhempasi ovat.
En huomioinut ex-appivanhempieni kuolemaa. Lapset menivät heidän hautajaisiinsa.
Lähetin omien vanhempieni kanssa entisen appiukon hautajaisiin yhteisen adressin. Edes lapsia ei ollut/ole kuvioissa. Lähinnä siis surunvalitteluna leskelle ja sekä eksälle että tämän siskolle.
Tenavat tuskin edes tietää kuka tämä oli. Eikä tätä kuollutta kiinnostanut x ja y. Lähettäisin pask## kirjeessä korkeintaan.