Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiralle koti 2025

Vierailija
30.01.2025 |

Ihanaa nähdä miten latviasta tuotu koira oli piristynyt uuteen kotiin päästyään . Oli niin surullisen  oloinen tapaus . Tästä jaksosta tuli hyvä mieli kun kaikki koiruudet näyttivät nauttivan uusista perheistään täysin rinnoin . Hauskaa kun se Siru karkasi hetkeksi ohjelmassa. Tosi kiva jakso.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen jakson Särön tarina kosketti, ja uuden pysyvän kodin löytyminen sulatti sydämeni. Tosi herkistävä ratkaisu. Ihana ohjelma, toivottavasti jatkuisi tulevaisuudessakin.

Vierailija
22/29 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä ohjelma! Mies juontajaa voisin kyllä ihan rapsuttaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihana nähdä kun Särö-koira sai jäädä ainoaan oikeaan kotiinsa.

Vierailija
24/29 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Janni seisoo, niin selvästi huomaa, että hänellä on tosi etupyypyy.

Vierailija
25/29 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vähitellen tajunnut että se gubbe siinä ohjelmassa on ihan koirankouluttaja. Se ei siinä pääse kovin pätemään eikä ehkä haluakaan, mutta kuulin jossain kun se jutteli koirien koulutuksesta tai jostain, vaikutti että osaa. Toinen juontaja on lähinnä vain ammsttijulkkiksena paikalla. 

Tommy kyllä osaa, oli toistakymmentä vuotta sitten hienosti hihnassa sarjaa pitämässä.

Itse ihmettelen ensinnäkin miksi tänne Suomeen pitää tuoda vanhoja koiria muualta ? Ja toisekseen miksi joka jaksossa on chihuja eikö ihmiset pärjää niin pientenkään kanssa 

Kun Romaniassa niillä koiratarhoilla ei lopeteta iäkkäitä sairaita koiria vaan niiden annetaan kitua elämänsä loppuun. Siksi. 

Vierailija
26/29 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ihmetyttää miksi jotkut vaihtavat koiran nimen uudessa perheessä? Ilmeisesti koira oppii uuden nimen mutta tuntuu hassulta. Tässäkin ohjelmassa ollut koiria joilla ollut kivat, normaalit nimet niin silti vaihdettu. 

Koiran nimen vaihtamisesta sen siirtyessä uuteen kotiin olen aivan samaa mieltä. Kaikki vaihtuu, ihmiset, ympäristö, tavat, jopa kieli. Ainoa asia, josta koiraparka voi vielä olla varma, on sen vanha, tuttu nimi. Mielestäni on turha stressata  koiraa vielä nimenkin vaihtamisella vain omistajan mieliksi.

Minulla on ollut 13 meille jäänyttä kodinvaihtajakoiraa. En ikinä vaihda niiden nimeä, ihan sama, mitä mieltä minä siitä nimestä sinänsä olen.

Minulla on ollut myös monta, pennusta saakka meillä ollutta, hyvin vanhaksi elänyttä koiraa. Niille on siunaantunut monia, niiden hyvin tunnistamia lempinimiä. Monen kohdalla olen huomannut, että kun ikä ja mahdollinen dementia lisääntyy, usein nämä uudemmat lisänimet putoavat koiran ymmärryksestä pois, ja viimeiseksi koira on tunnistanut sen ensimmäisen, alkuperäisen kutsumanimensä.

En tietenkään sano, etteikö nimen vaihtaminen voisi onnistuakin. Kehottaisin kuitenkin hyvin huolellisesti asiaa harkitsemaan.

Vierailija
27/29 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saisi tietää mihin Nipsu sairastui? Niin surullista

Vierailija
28/29 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä sarjaa katsoessa tulee kyllä jatkuvasti mieleen, että se rodun valinta on melko olennainen osa asiaa. Katson sarjaa silloin tällöin, en mitenkään aktiivisesti, ja silti pistään silmään, että erilaisia saksanpaimenkoira- ja huskymixejä on todella paljon uutta kotia vailla. Joku vanhempi rouva tai pikkulapsiperhe on ottanut jostakin käsittämättömästä syystä koiran, joka vaatii tosi paljon lenkkeilyä ja liikuntaa, tekemistä ja touhua, ja varsinkin kouluttamista. Aktiiviharrastajan kavereita, eivät mitään sohvankoristeita. 

Se vähän ihmetyttää, että monessa kotia tarjoavassa perheessä on jo valmiiksi koira, mutta sitä ei ainakaan tässä ohjelmassa tutusteta mitenkään uuteen koiraan, vaan kuvataan vain, kuinka perhe pakkaa koiran tavaroineen mukaan ja lähtee matkaan.

Eihän ole millään lailla itsestään selvää tai varmaa, että kaksi aikuista ja keskenään vierasta koiraa tulevat juttuun keskenään. Eilisessä jaksossakin se yksi koira sitten palautui takaisin ekalle omistajalleen juuri tästä syystä.

Vierailija
29/29 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Janni Hussin rooli tuossa ohjelmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme