Ajatteletko, että vasta seksi on oikeaa pettämistä?
Itse jostain syystä ajattelen, että ihastuminen, viestittely, halailu pikkujouluissa tms. ei vielä ole varsinaisesti pettämistä (ei kivaa tai reilua tietenkään kumppania kohtaan), mutta vasta sänkyyn päätyminen on sitä oikeaa pettämistä.
Että pettäminen vaatii jo sen aktin ja silloin on asiat pilalla. Noista muista asioista voi toipua ihan hyvin.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, mutta maksullisissa käyntiä en laskisi myöskään pettämiseksi. Siinähän ei ole kyse muusta kuin hyvinvointipalvelun ostamisesta, vähän sama kuin kävisi jossain hierojalla tai laittamassa kynsiä.
Ei ole pettämistä juu mutta lähinnä tulee mieleen joku orjakauppa ettei ole niin hyvä juttu sekään. Mut on vain mun mielipiteeni eikä totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, mutta maksullisissa käyntiä en laskisi myöskään pettämiseksi. Siinähän ei ole kyse muusta kuin hyvinvointipalvelun ostamisesta, vähän sama kuin kävisi jossain hierojalla tai laittamassa kynsiä.
Ei ole pettämistä juu mutta lähinnä tulee mieleen joku orjakauppa ettei ole niin hyvä juttu sekään. Mut on vain mun mielipiteeni eikä totuus.
Millä vuosikymmenellä elät? Nykyään valtaosa tekee tuota omasta tahdostaan ja kynnys seksi myymiselle on koko ajan madaltunut. Kun kaikki osapuolet toimii vapaaehtoisesti, niin eipä tuossa ole mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä vuosikymmenellä elät? Nykyään valtaosa tekee tuota omasta tahdostaan ja kynnys seksi myymiselle on koko ajan madaltunut. Kun kaikki osapuolet toimii vapaaehtoisesti, niin eipä tuossa ole mitään ongelmaa.
Rauhoitu. Sanoin että se on mun mielipiteeni eikä totuus. En vain usko että juuri kukaan haluaa oikeasti sitä tehdä vaikka kuinka niin sanoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi on muutakin kuin yhdyntä.
Suusek...ä. Ei kai muunlaista olekkasn kuin perinteinen penet...ja käsi tai suu....eksi
Näin se on. Jotkut yrittää väittää että suuteleminenkin olisi seksiä tai jopa intiimimpää mutta ei se ole. Väärin se tietysti useimpien mielestä on mutta ei pettämistä kuten seksi.
Miksi panot ovat heterosuhteissa pettämistä koska eihän hoidot miehille mitään merkitse? Käyvät polkemassa ja sitten taas kotiin. Naisille taas suutelut ja läheisyys ovat keskinäisissä suhteissa jopa merkityksellisempiä kuin pelkkä pano.
Anu ei toimi Gambiassa, hän terrorisoi Helsingissä "Punaisessa prikaatissa" Gambiabusiness meni pieleen, kun paras opas Suomesta meni kavaltamaan Saksalaisnaiselta talon ja tontin Gambiassa. Anu on patologinen valehelija ja sosiopaatti, joka ei pysty puhumaan totta. Anu valehteli turisteillekkin niin åpaljon, että firma meni kiinni. Nordenskiöldinkadun prinsessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm., en ehkä noin yksi oikoisesti. Kyllä minä näen romanttisen koskettelun jo pettämisenä, mutta toisaalta halaaminen yksinään voi olla ihan neutraalikosketus.
Ihastuminen taas ei ole pettämistä, tunteitaan ei voi valita. Käyttäytymisen voi.
Viestittelyssä taas on kysymys täysin siitä, mistä viestitellään. Pettämiseksi sen tekee, jos tavoitteena on päästä sänkyyn tai toiselle tunnustetaan romanttisia tunteita. Mutta kyllä kavereihin saa pitää yhteyttä.
Miten määrittelet romanttisen koskettelun. Pidetään kädestä?
En nyt oikeastaan näe edes tarvetta määritellä tätä tarkasti. Kosketus ei ole romanttinen, jos se on normaali kavereiden tai sukulaisten kesken. En esim. kävele käsi kädessä kavereiden kanssa, mutta voisin kuvitella, että vaikkapa lohduttaessani toista voisin tarttua kädestä.
Jos luottamus suhteessa menee, se menee. Tällöin ei ole lopulta oleellista, miksi. Taas jos toinen haluaa nähdä kaiken pettämisenä, niin luisutaan todella nopeasti kontrolloivaan suhteen. Jos molemmilla on hyvä olla ja rajoista voidaan puhua, suhde toimii.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mitä ei voisi tehdä nenäni edessä ilman, että se olisi törkeää yms. olisi minulle ongelma ja tulkitsisin sen pettämiseksi ja suhteen päätökseksi.
Jep, se on juuri näin yksinkertaista.
En osaa sanoa, missä menisi pettämisen raja. Se on niin tilannekohtaista. Yksittäinen sukupuoliyhteys voisi olla helpompi hyväksyä kuin vaikka pidempään jatkunut selän takana toimiminen esimerkiksi raha-asioissa. Keskeinen kysymys on, miten tilanteesta jatketaan eteenpäin.
Sellainen romanttinen/seksuaalinen kanssakäyminen jonkun ulkopuolisen kanssa, mitä et halua puolisosi tietävän, on pettämistä.
En. Minusta seksi, varsinkin kännipäissään jonkun randomin kanssa voi hyvin ollakin pelkkä puhtaasti fyysinen suoritus eli pettämistä toki, mutta kuitenkin pettäjälle itselleen aivan merkityksetön asia. Ketun typerä kännimoka, mutta ei silti puolusteltavissa millään.
Sen sijaan tuollainen toisen kanssa viestittely, platoninen tapailu ja/tai korkeintaan halailu/kädestä kiinni pitäminen ym ilman pussailua "vakavampaa" on täysin tietoista toimintaa eikä sitä voi tehdä vahingossa vaan sillä toisella ihmisellä on pettäjälle oikeasti merkitystä. Pettäminen siis toistuu kerta toisensa jälkeen vaikka seksiä ei harrastettaisikaan.
Minusta tuo "ei (vielä) seksiä"- pettäminen on ihan oikeaa pettämistä eikä siksi itselläni anteeksiannettavissa saati unohdettavissa mitenkään. Sen sijaan tuollainen kännimokakertapano voisi jossain olosuhteissa ehkä ja kenties ollakin mahdollista antaa anteeksi ja unohtaa.
Eli voi siis suudella ja pitää varattua vaikka sylissä tai nukkua hänen kanssaan kosketellen kunhan ei mene seksiin asti. Ei pettämistä silloin.
Itse ajattelen salaisen viestittelyn, halailun ja suutelun olevan pettämistä. En toki mikään moraalipoliisi ole, varatun naisen mielestä luokseni tulo tai suuseksi ollut pettämistä...
Jos katsoo toista silmiin yhdynnän aikana se lasketaan pettämiseksi. Pelkkä akti ei vielä täytä pettämisen kriteerejä
Vierailija kirjoitti:
Eli voi siis suudella ja pitää varattua vaikka sylissä tai nukkua hänen kanssaan kosketellen kunhan ei mene seksiin asti. Ei pettämistä silloin.
Niin. Ero siitä tulisi meillä mutta ei olisi pettänyt ihan sentään.
Pahin petos on itsepetos, johon syyllistyy lähes sata prosenttia miehistä. Mun ex esimerkiksi oli kovin tarkka siitä, että maksaa pois velkansa ja ulosottonsa, mutta ei häntä haittaa olla mulle velkaa kahden vuoden ylläpidosta ja asumisesta. Sitä pidän pettämisenä, petoksena rikoslain mukaan.
Jokainen pettää fyysisesti jos tulee tilaisuus. Jokainen on pettänyt korviensa välissä. Jeesus sanoi: "Joka katsoo naista himoiten, on jo sydämessään tehnyt huorin tämän kanssa".
No mun mies piilotteli puolen vuoden ajan viestittelyä toisen naisen kanssa. Aavistin kyllä jotain, mutta mies ei suostunut kertomaan ja viestiketju oli aina poistettu, jos näytti puhelinta mulle. Ilmoitukset oli otettu pois päältä.
Lopulta käry kävi, kun muija sattui juuri laittamaan minua solvaavan viestin miehelle hänen todistellessaan, ettei mitään ole.
Erinäisten mutkien kautta sain (itse) selville, että ovat myös vaihtaneet kuvia ja mies on myös käynyt ainakin kaksi kertaa naisen luona. Olivat yhdessä nauraneet, kun en tajua sitä.
Pettikö mies ollessaan kylässä? Aivan v*tun sama. Edellä mainittuja asioita en olis tehnyt itse parhaalle ystävällenikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo on teillä splittaamiskyky huipussaan: prostituoidun kanssa yhdyntä ei mukamas ole pettämistä. Kyllä hitossa on. MIksi sun pitää olla suhteessa, jos se ei tuota sulle sitä mitä suhteelta haluat? Onko nainen pelkkä trofee, jolla esität miehille, että mies olet mukamas itsekin, vai onko puoliso sulle hotellipalvelun tuottaja, jolle et maksa?
Vierailija kirjoitti:
Eli kerrot siis muina miehinä puolisolles käynees maksullisissa? "Mooi kulti, kävin tänään taas siellä h*oralla, siksi vasta nyt kotona!"
Halauksen jälkeen ei tarvitse välttää oman kullan halaamista tai muutakaan sptautivaaran takia...