Stadium etsii kesätyöntekijöitä: hakemiseen kuuluu 120 kohtainen persoonallisuustesti
Sairaaksi mennyt rekrytoinnit. Epäilemättä noihinkin tulee monta sataa hakemusta silti.
Kommentit (53)
Ja silläkö ei ole väliä että harrastaa liikuntaa ja tuntee Stadionin tuotteet ennestään?
Vierailija kirjoitti:
Minä luotan vaistooni kun olen hakenut työntekijöitä. En ala testailee vaan kysymyksillä erotan hyvän ja huonon työntekijän. Kerran sain huonon työntekijän, tai se oli 2 päivää töissä ja sitten ei tullut enää eikä vastannut edes puhelimeen.
Minne haet työntekijöitä? Ymmärrätkö kuinka hyvin erilaisista persoonista ja heidän vahvuuksista? Haluatko tunnollisen ja rehellisen työntekijän joka hoitaa työnsä kunniallisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä *tähtipelaajamme* nyt huutonaurua.
Joo. Nuo termit ovat irvokkainta paskaa! Aivan naurettavaa. Ei etsitä astronauttia eikä professoria vaan kassaa ja hyllyjen täyttäjää.
Pitäisikö hakea, moi tässä teidän tähtipelaajanne.
Näitä hakijoita pakostikin käytetään jonkun yrityksen koekaniineina.
-Tutkimustieto
Vierailija kirjoitti:
On tää niin vaikeeta. :D
Itse otin kerran työntekijän, joka tuli ns. suhteiden kautta. Ei ollut oma tuttu. Hänellä oli hieman huono maine. Ihmiset puihuivat ristiin rastiin hänestä asioita. Hampaat kiristäen suostuin ottamaan töihin. Muutaman kuukauden oli ollut töissä ja olin sitä mieltä, että ylivoimaisesti paras työntekijä, jonka kanssa olen ikinä tehnyt töitä! :D Hänen ainoa huono puoli oli se, että saattoi pamautella suoraan asioita. Ei ollut mikää mieleistelijä.
Kuulostaa hyvältä, luottakaa vain itseenne näissäkin asioissa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla oikea persoonallisuus, jotta voi käyttää kassakonetta.
Et siis ymmärrä asiakaspalvelusta tai työstä muutenkaan. Sopisi olla kiitollisempi asenne yleisesti suomalaisilla. Vaikka kassankaan käyttäminen tai asiakaspalvelu eivät ole mitään rakettitiedettä niin tiedoksesi, työ ei todellakaan sovellu ihan kaikille näidenkään osalta. Monessa kaupassa on lisäksi hyvin paljonkin erilaista puuhaa sekä osattavaa.
Rekry heräsi!! Kuulepa: normaalijärjellä oleva ihminen pärjää vallan hyvin tuollaisessa työssä!! Nämä naurettavat testit ja videot ovat vain silmänlumetta ja tehty työpaikkojen vähäisyyden vuoksi ja tehty tekoälylle sopivia kysymyksiä ja vastauksia. Tätä pellilyä ei ole ennen tarvittu ja oikeat työntekijät on valittu niin, että työnantaja ja työntekijä neuvottelee työstä ilman rekryfirmojen rahastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla oikea persoonallisuus, jotta voi käyttää kassakonetta.
Et siis ymmärrä asiakaspalvelusta tai työstä muutenkaan. Sopisi olla kiitollisempi asenne yleisesti suomalaisilla. Vaikka kassankaan käyttäminen tai asiakaspalvelu eivät ole mitään rakettitiedettä niin tiedoksesi, työ ei todellakaan sovellu ihan kaikille näidenkään osalta. Monessa kaupassa on lisäksi hyvin paljonkin erilaista puuhaa sekä osattavaa.
Rekry heräsi!! Kuulepa: normaalijärjellä oleva ihminen pärjää vallan hyvin tuollaisessa työssä!! Nämä naurettavat testit ja videot ovat vain silmänlumetta ja tehty työpaikkojen vähäisyyden vuoksi ja tehty tekoälylle sopivia kysymyksiä ja vastauksia. Tätä pellilyä ei ole ennen tarvittu ja oikeat työntekijät on valittu niin, että työnantaja ja työntekijä neuvottelee työstä ilma
Tiedän, en minä sitä kysynytkään mutta normaalina tervejärkisenä ihmisenä ihmettelen sitä kuinka töihin ei meinaa päästä. Aika paljon olen kohdannut vähättelyä sekä ymmärtämättömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luotan vaistooni kun olen hakenut työntekijöitä. En ala testailee vaan kysymyksillä erotan hyvän ja huonon työntekijän. Kerran sain huonon työntekijän, tai se oli 2 päivää töissä ja sitten ei tullut enää eikä vastannut edes puhelimeen.
Minne haet työntekijöitä? Ymmärrätkö kuinka hyvin erilaisista persoonista ja heidän vahvuuksista? Haluatko tunnollisen ja rehellisen työntekijän joka hoitaa työnsä kunniallisesti?
Suorittavassa työssä ei persoonalla ole väliä, kunhan hoitaa työnsä hyvin! Ongelma onkin siinä, ettei työnantajat halua hyviä ja päteviä työntekijöitä eikä etenkään kokeneita. Nuoret lähtevät vielä epätoivoissaan näihin pelleilyrekryihin.
Hyi. Myyvätkö tiedot hakijoiden vastauksista eteenpäin?
Vierailija kirjoitti:
Ei noihin kannattaisi vastata mitään. Keräävät laitonta henkilörekisteriä. Miksei näihin mikään kukkahattuvirkamies puutu TEM:issä?!
Vierailija kirjoitti:
Tietty myy. Siihenhän se koko homma perustuu. Nimittäin tuollainen persoonallisuustesti on totaalisen hyödytön ja sen tietää kaikki. Ne tarvitsee dataa jonkun tekoälyn kouluttamiseen ja hyvässä lykyssä mitään työpaikkaa ei ole lainkaan.
Puuilo varmaan hakee työntekijöitä: "Tuutko töihin?" kysymyksellä, johon ainoa oikea vastaus on: "En. Tuun.".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, koska minua ei otettu sen vuoksi töihin useampaan paikkaan, koska testien mukaan olin liian rehellinen, tunnollinen, kiltti jne. Pitäisi olla kilpailuviettinen valehtelija saadakseen työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, koska minua ei otettu sen vuoksi töihin useampaan paikkaan, koska testien mukaan olin liian rehellinen, tunnollinen, kiltti jne. Pitäisi olla kilpailuviettinen valehtelija saadakseen työtä.
Tulee mieleen että noissa myymälöissä kilpaillaan myyjien kesken asiakkaista ja myynnistä. Voiko johtua siitä?
Yritykset ampuu itseään jalkaan näillä pitkillä ja monimutkaisilla rekryillä. Ne vie ihan tarpeettoman paljon aikaa, kun helpommallakin pääsisi. Varsinkin kun kyseessä on tuollainen paikka, missä ehkä enemmän ratkaisee se työntekijän asenne kuin kokemus. Työssä kuitenkin oppii nopeasti, jos vaan asenne on kohdillaan. Ja en väheksy myyjän työtä, kyllä siinäkin pitää monta asiaa osata, mutta kyseessä ei kuitenkaan ole työ vaativammasta päästä. Niihin vaativimpiin paikkoihin voi olla pidemmät rekryt, kun pitää varmistua, että hakija on oikeasti oikea vaihtoehto siihen työhön.
Meidän firmaan haettiin respatyöntekijää. Rekryyn kuului neljä haastattelukierrosta ja alkuun piti tietenkin lähettää ne typerät videohakemukset yms. Respaan pitää ennen kaikkea rekrytä sellainen, kuka on aspa-henkinen - se on se tärkein ominaisuus, ja mun mielestä se sivuutettiin niissä rekryissä ihan täysin. Keskityttiin ihan tyhjänpäiväisiin asioihin. No, ei mikään ihme että siihen ekalla kerralla rekryttiin ihan väärä tyyppi. Sitten meilläkin itketään, kun rekryt vie niin paljon aikaa ja ei saada työntekijää tarpeeksi nopeasti. No yksinkertaistakaa ne rekryt niin helpottaa huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelija ja narsisti saa työn. Itsensä brändääjä ja oman osaamisen liioittelija. Tämä on sitä kokoomuslaista onnelaa ja jos sinua ei valita, se on ainoastaan SINUN syy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös olekin, varmaan samaa vikaa meikäläisessä. Ei auta, täytyy vain löytää se oma paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen että noissa myymälöissä kilpaillaan myyjien kesken asiakkaista ja myynnistä. Voiko johtua
Ihmisistä se johtuu, liikaa ilkeyttä ja vihamielisyyttä. Positiivinen tekeminen puuttuu.
Ihmiset valehtelee työhakemuksissaan ja työhaastatteluissa silmät suurina. Totuushan on se, että se millainen työntekijä on, paljastuu vasta, kun on tehnyt muutaman kuukauden töitä.
Tai esim. pääministerin tai eduskunnan puhemiehen. Ja vastaukset tietty julkisiksi :D
"kerro alle minuutissa miksi juuri sinä olisit paras pääministerin työhön"
"luettele alle minuutissa koulutuksesi ja aiempi työkokemuksesi ja osaamisesi josta katsot olevan hyötyä pääministerin työssä"
"kerro alle minuutissa itsestäsi ja harrastuksistasi jotain jonka katsot pääministerin toimessa hyödylliseksi"
Ja sitten se soveltuvuustesti josta nähdään ettei pääministerikandidaatti a:lla ole mitään matemaattista osaamista, kielitaitokin on niin ja näin mutta sosiaalisuus tuntuu olevan maksimissaan.