Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viinit kaupoissa. Miten kävi? Mielipiteitä, kokemuksia.

Vierailija
29.01.2025 |

Aloitan. Minusta on periaatteessa kiva, kun viiniä saa nyt kaupasta. Se halvinkin lasipullossa (hanapakkauksia en oo koskaan harrastanu ja pahvitölkeissä olevat sangriat ja apinaviinit maistuu taasen kyllä ihan kiljulta) myytävä on nimittäin oikeasti hyvän makuista, toisin kuin halvimmat oluet, lonkerot ja siiderit.

Sepä onkin tässä juuri se huono puoli, hyvä maku! Viini solahtaa kurkustani alas tuosta vain. Maksuhäiriömerkintäolutta, oikeastaan mitä tahansa muutakin mietoa olutta, siideriä tai lonkeroa ei pysty juomaan samaa tahtia, koska ne eivät oikeasti maistu hyvältä. Niitä juon rauhoittuakseni tai humaltuakseni. Viini maistuu hyvältä, mutta on melkein kaksi kertaa vahvempaa, kuin mieto olut tai sidukka!

Yritin katsella yksi kerta, että eikö olisi 4-5 volttista viiiniä? Ei ole. On vain joko täysin alkoholitonta tai kasivolttista viiniä. Eikö sitä pysty tekemään miedompana, vai eikö ne mene kaupaksi muille kuin minulle? Olen yrittänyt säätää semmoista että lantraan viinin vaikka mehukivennäisveteen tai vichyyn, mutta ei se sitten taas maistu niin hyvälle.

Tuntuis, että aika moni nyt alkoholisoituu nopeampaa, kun vahvemmat alkoholit on helpommin saatavissa. Täällä maalla. Kaupungeissahan nyt on alkot joka kulmalla muutenkin. Minun kohdalla ei sitä vaaraa, koska olen ollut jo kovasti alkoholiriippuvainen ennen tätä uudistusta. Se vaan välillä kauhistuttaa, mitä tahtia pulloja kertyy.

Juopoimmat kaverini ja tuttuni näyttävät yhä pysyneen niissä vanhoissa miedoissa ja halvoissa juomissa, vanhoissa vakioissaan. Näyttää kuin eivät olisi mitenkään noteeranneet, että kaupasta saa viiniä. Ehkä eivät pidä viinistä, tai ovat minua fiksumpia..?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mieleenkään maistaa vedellä pilattuja viinejä.

Vierailija
2/85 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut enkä osta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut. En juo viiniä, jos joskus tarvitsen ruuanlaittoon niin ostan edelleen Alkosta. En myöskään osta vahvempia oluita tms., sillä maksuhäiriökaljalla mennään.

Vierailija
4/85 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauhean makuisia ne 8% viinit. Kuin vanhentunutta mehutiivistettä eikä juurikaan tunnu verrattuna oikeaan 13,5%

Vierailija
5/85 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo lasten pahanmakuisia mehuviinejä.

Vierailija
6/85 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo muinaiset roomalaiset laimensivat viinin vedellä. Laimentamatonta viiniä juovia pidettiin alkoholisteina.

Vierailija
7/85 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedellä pilattua ja kallista

Vierailija
8/85 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon laimeampaa alkoholia, koska tykkään enemmän viineistä kuin hiilihapollisista, mutta olen laiska menemään alkoon.

Vierailija
9/85 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paria mietoa viiniä olen kokeillut, mutta eivät maistuneet mielestäni oikealta viiniltä. Voisitko suositella jotain tiettyä?

Vierailija
10/85 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian makeita omaan makuun.

Vierailija
11/85 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo muinaiset roomalaiset laimensivat viinin vedellä. Laimentamatonta viiniä juovia pidettiin alkoholisteina.

Samoin he maustoivat vii ninsä mausteilla ja hunajalla. Ja tunkivat garumia kaikeen ruokaan.

Vierailija
12/85 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaviinit on kaikki ihan hirveitä.

Valkoviineissä muutama ihan kehityskelpoinen mutta mieluiten ostan viinit Alkosta.

Vierailija
13/85 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää saada oikeat viinit ruokakauppaan eli 13,5%

Nuo laimennetut on pahaa.

Vierailija
14/85 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta noita miedompia viinejä. Alkosta silloin tällöin. Minulla kyllä viinilasillinen kestää kauemmin, kuin tölkillinen olutta. Molemmat kyllä maistuvat hyviltä, mutta viiniä tulee vahvempana siemailtua hitaammin. Kertakulutus jää molemmissa kolmeen annokseen, joten eipä sillä nopeudella ole väliä.

Vierailija
15/85 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelpaa vesiviinit, eikä viinioluet. Keravan Cappuccino on mukavan suunmakuista.

Vierailija
16/85 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut, enkä osta. Silloin kun tulivat kauppoihin, satuin näkemään jonkun asiaohjelman, jossa kerrottiin, että laimeampi alkoholin maku on buustattu sokerilla.

Kiitos ei.

Vierailija
17/85 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan viinit edelleen Alkosta. Yhtäkään lastenvinkkua en ole ostanut, yhtä maistoin kaverilla ja se oli pahaa.

Vierailija
18/85 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä ehtinyt ostaa. Pitääpä kokeilla perjantaina! 

Vierailija
19/85 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valistatko ap, mikä on maksuhäiriömerkintäolut? En ole tällaista termiä kuullut ennen.

Vierailija
20/85 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noita 4,5-prossaisia Ofelioita ole aina ollut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä