Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhe avioliitosta ja toisesta lapsesta, mies ei ota kantaa

Vierailija
29.01.2025 |

Olemme olleet yhdessä lähes vuosikymmenen, josta avoliitossa 8 vuotta. Meillä on yksi muutaman vuoden ikäinen lapsi. Emme ole naimisissa! Minä olisin halunnut naimisiin kun selvisi että lapsi on tulossa tai koska vaan sen jälkeen. Pidän avioliittoa tärkeänä turvana perhettä ajatellen. Ihan jo siltäkin kannalta, että minä omistan yksin asuntomme, ja jos jotain sattuisi. En ole halunnut painostaa naimisiin, mutta asia ei ole edennyt mihinkään vuosiin. Harvakseltaan olen asiasta maininnut ja sanonut miksi se olisi hyvä asia, mutta en saa miehestä mitään irti! Hän vastaa jotain aivan ympäripyöreää "jaajaa, joo olisihan se järkevää", mutta ei tee elettäkään siihen suuntaan että asiat edistyisivät. Pakko myöntää että ottaa liikaa mun ylpeydelle "pakottaa" hänet naimisiin varaamalla vaan päivää omatoimisesti tms.

Täytyy sanoa että olisin varmaan lähtenyt suhteesta, jos meillä ei olisi lasta. Hänen takiaan haluaisin ehjän perheen. Ja perheenä meillä meneekin tosi hyvin. Arki toimii, meillä on hyvää aikaa yhdessä, on rakkautta. Mutta loukkaa näin tärkeän asian ohittaminen. Sama juttu on kun ottaa puheeksi toisen lapsen, kiertelyä ja kaartelua kun pitäisi ryhtyä toimiin asiassa. Mies on itse aina puhunut että haluaisi kaksi lasta kuten minäkin. En ymmärrä miten saisin selkeyttä asioihin kun toisesta ei saa mitään irti. Emme enää nuorru, minä olen kohta 34-vuotias. 

Näistä asioista on vaikea puhua tässä asetelmassa, kun tuntuu että minä olen vain vaatimassa asioita ja toinen välttelee. Miksi se ei sitten itse lähde, jos tämä perhe ei kiinnosta? Tekee kuitenkin kaikenlaisia muita tulevaisuudensuunnitelmia jossa me ollaan tiiviisti mukana. Kumma juttu. Ei meillä esikoistakaan olisi, jos en olisi sanonut että minä haluan tehdä lapsen NYT, oletko mukana vai et?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on häviäjä aina jos menee naimisiiin joten ei kannatta nykyään.

Vierailija
22/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli just Hesarissa haastateltu miestä jonka avovaimo, se radiotoimittaja, kuoli. Eivät olleet naimisissa, talo naisen nimissä. Mies ei saanut lesken statusta eikä mitään tietoja avovaimonsa kuolemasta, ei edes siirrettyä sähkösopimusta omiin nimiinsä. Talo meni suoraan perintönä heidän lapsilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellähään ei ole mitään annettaa vaimolleen. Siksi ei miehen kannata ryhtyä minkäänlaiseen parisuhteeseen eikä ainakaan hankkia lapsia. Niistä voi jopa joutua vastuuseen, hui. Parempi homostella tai hakata tattia.

Vierailija
24/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano vielä kerran selkeästi ne asiat, mitä haluat elämässä ja päätä joku aikaraja, minkä verran odotat kosintaa. Jos ei mies toimi niin ei se siitä mihinkään muutu.

Tuo on jo henkistä väkivaltaa. Sitten varmaan tuntuisikin hyvältä olla vaimo miehelle, joka oli pakotettu kosimaan. Uskokaa nyt v*ttu ettei se avioliitto muuta yhtään mitään, vaikeuttaa vaan helvetisti asioita kun ero tulee (mikä on todennäköistä jo tilastollisestikin).

Jos ero on vain ajan kysymys, ap:n kannattaa tehdä se jo nyt. Hyvällä tuurilla hän löytää paremman miehen, jonka kanssa voi tehdä lapsen. Nykyiselle miehelle kirjallinen häätö, niin hänellä on muutama kuukausi muuttaa pois.

Vierailija
25/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies hyötyy avioliitosta ja elämänlaatua huonontavasta vaippa-arjesta?

Ei mitään. Ne lapsethan eivät ole miehen lapsia, vai miten se menikään. Paljastit juuri ettei ainakaan sinusta olisi isäksi.

Vierailija
26/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko lisää tuosta häviämisestä.

Vierailija
27/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies hyötyy avioliitosta ja elämänlaatua huonontavasta vaippa-arjesta?

Olet siis itse varttunut ilman isää. Tai vaikka vanhempasi olisivatkin olleet naimisissa, perhe-elämä on ollut isällesi yhtä kärsimystä. Ja siksi sinusta on tullut tuollainen.

Vierailija
28/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla saat tokan lapsen, kuin ekan. Ja mitä noloa siinä on järjestää häät. Ei ne monet miehet edes tiedä mistä aloittaa. Nyt vaan otat kopin asiasta ja toteutat itsellesi tärkeitä asioita, ne häät ja muuta.

Vierailija
29/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet karsastavat häistä tullutta suunnittelua, vaivaa, spektaakkelia.  Mutta muistutan, että naimisiin voi mennä ihan maistraatissa ja juoda pullakahvit huoltoaseman baarissa.  Ehdota tätä.  Pitkän yhdessäasumisen ja lapsen jälkeen isot häät ovatkin noloja.

Vierailija
30/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samankaltaisen aloituksen saa täältä lukea säännöllisesti. Jos avioliittoa pitää tärkeänä asiana, niin tehkää asiat oikeassa järjestyksessä, eli ensin naimisiin ja sitten lapsia. En ymmärrä miksi naistet tekee aviottomia lapsia ja sitten hoomoilasena ihmettelee kun miehellä ei olekaan mitään intoa avioitua. 

Vierailija
31/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano vielä kerran selkeästi ne asiat, mitä haluat elämässä ja päätä joku aikaraja, minkä verran odotat kosintaa. Jos ei mies toimi niin ei se siitä mihinkään muutu.

Tuo on jo henkistä väkivaltaa. Sitten varmaan tuntuisikin hyvältä olla vaimo miehelle, joka oli pakotettu kosimaan. Uskokaa nyt v*ttu ettei se avioliitto muuta yhtään mitään, vaikeuttaa vaan helvetisti asioita kun ero tulee (mikä on todennäköistä jo tilastollisestikin).

Jos ero on vain ajan kysymys, ap:n kannattaa tehdä se jo nyt. Hyvällä tuurilla hän löytää paremman miehen, jonka kanssa voi tehdä lapsen. Nykyiselle miehelle kirjallinen häätö, niin hänellä on muutama kuukausi muuttaa pois.

Ap:llä on pieni lapsi, ei ole mitään takeita että löytyy uusi mies joka haluaa alkaa pikkulapsen isäpuoleksi.

Vierailija
32/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua sitoutua sinuun, että on helpompi lähteä sitten kun siltä tuntuu ja parempi löytyy.

Vierailija
33/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän vastaisi myöntävästi, jos haluaisi ja olisi samaa mieltä. Kiertelee ja kaartelee, koska ei halua.

Vierailija
34/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisilla miehillä on aina se ajatus, että kun en sitoudu avioliittoon niin voin elellä puoliksi poikamiehenä, jalka oven raossa jos ei nappaakaan enää. On vähän silleen, että on miehen työ, miehen rahat, miehen elämä ja siinä palan painikkeeksi avovaimo, jolle kuuluu sitten sellaiset asiat kuin perhe, parisuhteen ylläpito, lasten hoitaminen jne.

Pistääkö mies sinut hoitamaan muitakin asioita ja tekemään päätöksiä? Onko sellainen tavallaan teini, jolle sinä "äitiniä" joudut sanelemaan, että mitä pitää tehdä, kun ei itse tee omatoimisesti?

Jos mies rakastaa aidosti, menee naimisiin eikä vetkuttele odottaa 8(!!) vuotta avoliitossa. Varsinkin, kun avovaimo sitä itse ehdottaa. Rakastunut mies sanoo, että no ilman muuta mennään naimisiin.

Vierailija
35/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on takaportti auki, avoliitosta on helppo lähteä jos kohdalle osuu joku kiinnostavampi nainen tai suhde ei muuten vaan enää nappaa.

En ymmärrä miksi niin moni nainen suostuu tuollaiseen, en todellakaan synnyttäisi miehelle joka ei minua kelpuuta vaimoksi. 

Vierailija
36/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin miehillä on aivan käsittämätön ajatus että lapset eivät sido sinua mitenkään mutta avioliitto. HUI! Se sitoo ihan älyttömästi! Lapsia voidaan hankkia vaikka 14 mutta auta armias jos tyttöystävä - se lasten äiti - haluaa naimisiin.

Mitä nyt avioliitosta voi erota ihan milloin tahansa mutta lapsiaan ei voi järkiabortoida ja muuttua lapsettomaksi ihmiseksi isän roolista.

Vierailija
37/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hän vastaisi myöntävästi, jos haluaisi ja olisi samaa mieltä. Kiertelee ja kaartelee, koska ei halua.

Niinpä. Mies kiertelee ja kaartelee koska ei halua juuri nyt erota mutta ei myöskään halua sitoutua ja mennä naimisiin. 

Vierailija
38/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Honey, he's not that into you.

Mies on jo antanut vastauksensa. Hän EI halua naimisiin.

Sinun tehtävä on päättää, että haluatko jatkaa tätä nykyistä suhdetta vai lähteä etsimään uutta, jossa mieskin haluaa naimisiin kanssasi.

Vierailija
39/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosissasi ap kysyt että miksi mies ei lähde?? No haloo siksi, että saa jo nyt sinulta ns vaimopalvelut vaikka ei ole sitoutunut yhtään mihinkään.   

Nyt olisi korkea aika käydä keskustelu aiheesta. 

Vierailija
40/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tuntuu olevan trendinä mennä naimisiin vasta, kun kahden tai kolmen lapsen paketti on kasassa. Ap on yksi trendin uhreista. Mutta toisen lapsen hän ehtinee vielä tehdä, jos mies suostuu. Kuumeilen myös toista lasta, mutta ikää neljä vuotta enemmän kuin ap:llä, joten voi tulla kiire. Onneksi ehdittiin sentään naimisiin ennen kuin esikoinen ilmoitti tulostaan. Muuten oltaisiin varmaan jääty avopariksi, kun mieheni on myös jahkailevaa sorttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän