Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puhe avioliitosta ja toisesta lapsesta, mies ei ota kantaa

Vierailija
29.01.2025 |

Olemme olleet yhdessä lähes vuosikymmenen, josta avoliitossa 8 vuotta. Meillä on yksi muutaman vuoden ikäinen lapsi. Emme ole naimisissa! Minä olisin halunnut naimisiin kun selvisi että lapsi on tulossa tai koska vaan sen jälkeen. Pidän avioliittoa tärkeänä turvana perhettä ajatellen. Ihan jo siltäkin kannalta, että minä omistan yksin asuntomme, ja jos jotain sattuisi. En ole halunnut painostaa naimisiin, mutta asia ei ole edennyt mihinkään vuosiin. Harvakseltaan olen asiasta maininnut ja sanonut miksi se olisi hyvä asia, mutta en saa miehestä mitään irti! Hän vastaa jotain aivan ympäripyöreää "jaajaa, joo olisihan se järkevää", mutta ei tee elettäkään siihen suuntaan että asiat edistyisivät. Pakko myöntää että ottaa liikaa mun ylpeydelle "pakottaa" hänet naimisiin varaamalla vaan päivää omatoimisesti tms.

Täytyy sanoa että olisin varmaan lähtenyt suhteesta, jos meillä ei olisi lasta. Hänen takiaan haluaisin ehjän perheen. Ja perheenä meillä meneekin tosi hyvin. Arki toimii, meillä on hyvää aikaa yhdessä, on rakkautta. Mutta loukkaa näin tärkeän asian ohittaminen. Sama juttu on kun ottaa puheeksi toisen lapsen, kiertelyä ja kaartelua kun pitäisi ryhtyä toimiin asiassa. Mies on itse aina puhunut että haluaisi kaksi lasta kuten minäkin. En ymmärrä miten saisin selkeyttä asioihin kun toisesta ei saa mitään irti. Emme enää nuorru, minä olen kohta 34-vuotias. 

Näistä asioista on vaikea puhua tässä asetelmassa, kun tuntuu että minä olen vain vaatimassa asioita ja toinen välttelee. Miksi se ei sitten itse lähde, jos tämä perhe ei kiinnosta? Tekee kuitenkin kaikenlaisia muita tulevaisuudensuunnitelmia jossa me ollaan tiiviisti mukana. Kumma juttu. Ei meillä esikoistakaan olisi, jos en olisi sanonut että minä haluan tehdä lapsen NYT, oletko mukana vai et?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuhuuma kestää ensimmäiset kolme vuotta. Sen biologinen tarkoitus on saada nainen astutettua. Tyypillisesti tällöin naaraalla herää ajatus naimisiinmenosta ja sikiämisestä, ja hän aloittaa niistä mankumisen. Keski-iässä on avioeropiikki, jolloin nuorempaan poljettavaan vaihtavat ne ketkä voivat. Lisääntyvien miesten määrä on pienempi kuin lisääntyvien naisten määrä.

Vierailija
62/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset poikivat lisää ja lisää vaikka valmiiksi ylikansoitetulle saastuneelle pallolle kuolemaan, ja miehet tekevät tarpeensa emättimeen ilman kortsua vaikkeivat lapsia halua.

Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun piti kuvaannollisesti lyödä nyrkki pöytään, että sain mieheni tajuamaan, että meidän on hoidettava suhteen juridinen puoli kuntoon tavalla tai toisella. Meillä on yhteistä omaisuutta, joten kumpikin olisi ollut kusessa, jos toinen olisi yllättäen menehtynyt ilman, että mitään on tehty jäljelle jääneen turvaamiseksi.

Käytännössä mentiin siihen pisteeseen, että totesin, että me joko virallistamme suhteen/hoidamme sellaiset paperit, että perimme toinen toisemme tai eroamme. Lopputuloksena mentiin naimisiin. 

Jos yhteinen asunto olisi vain toisen nimissä, olisin antanut asian olla. Mutta se omistetaan 50/50, eikä lapsia ole, enkä todellakaan halunnut kummankaan päätyvän tilanteeseen, jossa puolet kodista omistaa puolison sukulaiset. 

Lapsia en avoliittoon olisi ikipäivänä suostunut tekemään, vaikka olisin niitä halunnutkin..Siitä on miehen aivan liian helppo häipyä toisen naisen matkaan, kun käy ilmi, e

Tyhmä nainen, ne lapset voi kasvattaa yksinkin. Nyt olet avioliitossa, mutta ilman lapsia. Surkea tilanne sulla. 

Vierailija
64/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia en avoliittoon olisi ikipäivänä suostunut tekemään, vaikka olisin niitä halunnutkin..Siitä on miehen aivan liian helppo häipyä toisen naisen matkaan, kun käy ilmi, ettei se lapsiperhearki olekaan niin ruusuista. Avioliitosta erotessa joutuu näkemään edes vähän vaivaa.

Juu. Siinä onkin hirveän suuri vaiva, että täyttää lomakkeen netissä ja lähettää sen käräjäoikeuteen. Varmasti pitää miehen uskollisena noin kamalan vaivan välttely :D

Vierailija
65/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin naimisiin, sit seksiä 😉 Ratkaisee monta potentiaalisia tulevaa ongelmaa. 

Väitän, et jos kaikki toimisi näin kuin ehdotan, useampi ihminen olisi nykyistä onnellisempi. 

Onnellinen rouva

Vierailija
66/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies hyötyy avioliitosta ja elämänlaatua huonontavasta vaippa-arjesta?

Olet siis itse varttunut ilman isää. Tai vaikka vanhempasi olisivatkin olleet naimisissa, perhe-elämä on ollut isällesi yhtä kärsimystä. Ja siksi sinusta on tullut tuollainen.

Haha, pystytkö antamaan näihin kysymyksiin järkevän ja perustellun näkemyksen?

Mies on jo tehty yhden lapsen, joten miksi kokea vaippa-arkea uusiksi ja hankaloittaa elämää miljoonilla tavoilla jos ei tarvitse, mitä mies hyötyisi tästä?

Mitä mies hyötyy avioliitosta mitä avoliitosta ei saa?

Tässä se ongelma onkin. Todella moni mies miettii ainoastaan omaa etuaan ja sitä mitä itse hyötyy, ajatustakaan ei uhrata sille että mikä mahdollisesti olisi myös puolison ja lapsen etu. Minä, minä, minä. En todellakaan ihmettele että moni nainen on mielummin lapseton. 

Vierailija
67/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis itse varttunut ilman isää. Tai vaikka vanhempasi olisivatkin olleet naimisissa, perhe-elämä on ollut isällesi yhtä kärsimystä. Ja siksi sinusta on tullut tuollainen.

Mies on jo tehty yhden lapsen, joten miksi kokea vaippa-arkea uusiksi ja hankaloittaa elämää miljoonilla tavoilla jos ei tarvitse, mitä mies hyötyisi tästä?

Tässä se ongelma onkin. Todella moni mies miettii ainoastaan omaa etuaan ja sitä mitä itse hyötyy, ajatustakaan ei uhrata sille että mikä mahdo

Ikävä pilata voimaantumisesi, mutta miehissä on enemmän lapsettomia kuin naisissa. Eikä ap:llakaan olisi tätä "ongelmaa", jos ei olisi epätoivoisesti halunnut lisääntyä. 

Vierailija
68/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä se ongelma onkin. Todella moni mies miettii ainoastaan omaa etuaan ja sitä mitä itse hyötyy, ajatustakaan ei uhrata sille että mikä mahdo

Jos miehet ovat noin itsekkäitä mlkkuja, miksi ihmeessä ap ja lukuisat muut haluavat väkipakolla mennä heidän kanssaan naimisiin ja vielä porsiakin kaiken päälle?

Vierailija
69/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä se ongelma onkin. Todella moni mies miettii ainoastaan omaa etuaan ja sitä mitä itse hyötyy, ajatustakaan ei uhrata sille että mikä mahdollisesti olisi myös puolison ja lapsen etu. Minä, minä, minä. En todellakaan ihmettele että moni nainen on mielummin lapseton. 

Kuten arvelinkin, yhtään järkevää  ja perustelua vastausta et tietenkään pysty antamaan näihin kysymyksiin :D

Tämä nainen ajattelee muuten aivan yhtä itsekkäästi itseään halutessaan lisää lapsia tähän maailmaan. Minä, minä, minä, minun itsekkäät lisääntymistarpeet..

Vierailija
70/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas mies

Vierailija
71/76 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen soittaja kamppailee saman asian kanssa.

Vierailija
72/76 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos todella mietit et mitä hyödyt, niin et rakasta, eli tosiaankaan kannata mennä naimisiin, ihan sen naisen takia.

Vierailija
73/76 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustason kommunikaatio ei pelaa ja väität arjen sujuvan hyvin. Joopati joo...

Tällä mäkin huijasin itseäni vuosia. Kunnes lopulta ymmärsin, ettei se, ettei voida puhua hankalista asioista, ole hyvä parisuhde. Nyt, kun erosta on jo useampi vuosi, tajuan, miten vääristynyt koko kuvio oli. Naurattaa ne silloiset omat ajatukset "hyvästä miehestä, joka käy kaupassa" 😂

Vierailija
74/76 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta AP nielee kuitenkin vielä vai? Tiedän miehen tunteen ei viitsi tehdä toista lasta kun se pillun saanti on vähentynyt jo yhden teon jälkeen pelko on että sitä se loppuu kokonaan vai kuinka aktiivisesti AP on hoitanut tonttiaan

Vierailija
75/76 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta AP nielee kuitenkin vielä vai? Tiedän miehen tunteen ei viitsi tehdä toista lasta kun se pillun saanti on vähentynyt jo yhden teon jälkeen pelko on että sitä se loppuu kokonaan vai kuinka aktiivisesti AP on hoitanut tonttiaan

Tästäkin ehkä voisi jutella? Minä haluaisin enemmän kuin mieheni, mutta ollaan juteltu ja tilanne on aktivoitunutkin aina sen jälkeen. Toisaalta ymmärrän paremmin syyt, miksi hän ei ole niin innokas, ja vähän lohduttaakin vaikkei puutetta poista.

vanhat jo

Vierailija
76/76 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies luultavasti ajattelee, ettei naimisiin menolla ole merkitystä, koska siitä on jauhettu vuosia mutta suhde jatkuu edelleen hänelle täysin riittävänä ilman että hänen tarvitsee asialle tehdä yhtään mitään. Oma mieheni on juuri näitä ukkoja, joille on aivan turha vihjailla omista toiveista, vaan niiden toteutuminen vaatii sen että sanon siekailematta "minulle on äärimmäisen tärkeää että elämässämme tapahtuu asia x aikataululla y".