Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Kerrotko itse haastattelussa asioita, jotka on rekrytoijalta kielletty kysyä?

Vierailija
29.01.2025 |

Joskus hakijalle voi olla eduksi kertoa työhaastattelussa itse sellaisiakin asioita, joista haastattelijalla ei ole lupaa kysyä. Tällainen voi Jaarvan mukaan olla esimerkiksi tilanne, että hakee työtehtävään, jonka suorittamisessa on eduksi tavoitteellisuus. Silloin voi olla hyödyllistä tuoda esille esimerkiksi kilpaurheiluharrastusta.

- Sitä en [rekrytoijana] kirjaisi mihinkään, mutta se kertoo henkilön tavoitteellisesta luonteesta. Toki jos hakija harrastaa kilpaurheilua ja treenit vaikuttavat työvuoroihin, niin silloin asia on syytä tuoda ilmi hakijan luvalla.

Jos ei aio perustaa perhettä ja arvelee työnantajan arvostavan joustavuutta, senkin voi Jaarvan mukaan tuoda esille.

- Tietenkään emme kirjaa tällaistakaan ylös. Kun asiakkaalle, eli työntekijää etsivälle työnantajalle, lähetetään ehdokasesittelyjä, asian voi esittää menemättä yksityiskohtiin joilla ei ole työn kannalta merkitystä ja antaa ehdokkaalle halutessaan mahdollisuus itse avata tarkemmat yksityiskohdat mahdollisessa jatkohaastattelussa.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöttelen niitä näitä, mitä haluan. Jos rekry yrittää udella jotain pilluasioitani, kuten esim. onko minulla lapsia, niin rekryprosessi loppuu minun osaltani siihen. Työnantajilla on hieman delusionaaliset kuvitelmat omasta vaikutusvallastaan ja oikeuksistaan työntekijöihin nykyään. Sen verran monen työnantajatahon puolesta tullut kuunneltua seks.ahdistelua ja muuta vastaavaa asiattomuutta, että ei tule tapahtumaan enää

Tuollaisille työnantajille käy samoin kuin näille miehille, jotka etsivät parisuhdetta täysillä oikeuksilla naisen asioihin ja elämään, mutta kieltäytyvät jakamasta tuloksia esim. avioliiton muodossa. Ymmärrän kyllä arvoni ja osaan laittaa sen poikimaan ilman miestä tai työnantajaakin. Riistäjää en tarvitse 

Vierailija
62/63 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kerroin, etten muista milloin viimeksi olisin ollut edes pienessä nuhassa tai käyttänyt terveydenhuollon palveluja.

Nuorena joskus jopa harmitti, kun ikinä ei ollut syytä olla koulusta pois. Mutta nykyään tämä sopii hyvin. Onhan se työnantajalle kiistaton etu, joten miksen kertoisi ettei saikkuja todennäköisesti ole odotettavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikymmeniä rekrytointityötä tehneenä tuli nähtyä ja kuultua kaikenlaista. Useat urheilua kilpa-tai lähes kilpatasolla harrastaneet vaativat jo haastattelussa vapaata tai luetteloivat aikoja jolloin eivät "pääse" töihin.  Saa arvailla palkattiinko. 

Sitten oli paljon niitä jotka innostuivat haukkumaan entisiä työnantajiaan oikein sydämensä pohjasta. Saa arvailla palkattiinko. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi