Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jatkuvasti kipeänä ja töistä pois

Vierailija
28.01.2025 |

On flunssaa, virusta, vatsatautia, mykoplasmaa, noroa, koronaa, influenssaa, kurkunpääntulehdusta, poskiontelotulehdusta you name it. 

Samoin työkaverit, sairastavat samoin. Töissä päiväkodissa ja nytkin saikulla, ihan tartuntataudin vuoksi.

Korona-aikaan kun sairaana ei sasnut tulla päiväkotiin, en sairastanut yhtään. Nyt 60 sairaspäivää paukkuu joka vuosi. Ihan kaikilla.

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäsiinä, sitten sairastetaan jos työnantaja on niin munaton ettei kiellä kipeiden lasten tuloa niin maksakoon sitten sijaisen sijaisen sijaiskulut. Ei kenenkään tarvitse sairaana töitä tehdä. 

Vierailija
42/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette pidä ffp2 maskeja. Minä pidän ,enkä ole koskaan kipeä.Ihan helppo käyttää kaikkialla, missä on tartuntavaara.

kumman valitset 60 pv sairaana vai maski päällä.

Miksi ihmeessä pitäisin? Olen ollut sairaana viimeksi vuonna 2015. Ei tarvitse mitään maskeja, kun osaa pestä käsiään ja huolehtia vastustuskyvystään luonnollisin keinoin, kuten ravinnon, liikunnan ja unen kautta. 

Onko sinulla pieniä lapsia? 

On ollut viimeiset 15 vuotta. Nuorin tällä hetkellä 2,5v. 

No hienoa sinulle sitten. Minulla on nuo kaikki mainitsemasi asiat kunnossa, mutta niin vaan on tauteja tautien perään ollut tänä talvena. Tosin liikuntaa on aik

Ei voi olla kaikki kunnossa, jos on jatkuvasti kipeänä. Verikokeisiin kipikapi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on kun ei ehdi edellisestä toipua kunnolla ennen kuin altistuu jo seuraavalle. 

Nyt on ollut vielä koko talven liikkeellä jotain hirveetä flunssaa joka aiheuttaa keuhkokuumetta. Oiskohan mykoplasma sitten. Ikinä en oo ennen tätä talvea kuullut näin monen ihan hyväkuntoisten aikuisten sairastuneen keuhkokuumeeseen.

Mykoplasmaa on ollut tänä vuonna poikkeuksellisen paljon liikkellä. Ei ole poikkeuksellista, vaikka ei myöskään jokavuotista. Sulla on joko huono muisti tai sitten et ole seurannut tautitilannetta yhtä tarkasti aiemmin. Lisäksi on sellainenkin poitti, että erään joukkopsykoosin jälkeen media on alkanut kirjoitella ihan tavallisistakin kausitaudeista kuin jostain maailmanlopun merkeistä. 

Puhuin kyllä ihan omasta tuttavapiiristäni kun sanoin usean aikuisen sairastuneen keuhkokuumeeseen. Itsekin sairastuin. Koskaan ennen ei näin moni tuttava ole sairastunun keuhkokuumeeseen. 

En siis ole mistään lukenut asiasta vaan ihan omasta havainnoinnistani puhuin.

Vierailija
44/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette pidä ffp2 maskeja. Minä pidän ,enkä ole koskaan kipeä.Ihan helppo käyttää kaikkialla, missä on tartuntavaara.

Miksi ihmeessä pitäisin? Olen ollut sairaana viimeksi vuonna 2015. Ei tarvitse mitään maskeja, kun osaa pestä käsiään ja huolehtia vastustuskyvystään luonnollisin keinoin, kuten ravinnon, liikunnan ja unen kautta. 

No hienoa sinulle sitten. Minulla on nuo kaikki mainitsemasi asiat kunnossa, mutta niin vaan on tauteja tautien p

Ei voi olla kaikki kunnossa, jos on jatkuvasti kipeänä. Verikokeisiin kipikapi. 

Otettu. Ei selittävää. 

Vierailija
45/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin esimiehen kanssa keskusteluun sairauspoissaoloistani. Minulla on lääkärintodistukset kaikista poissaoloista jakysyin mitä kohtaa ei niissä ymmärrä. 

Totesi vaan että niin justiinsa, minkäs sille voi niin.

Vierailija
46/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hienoa sinulle sitten. Minulla on nuo kaikki mainitsemasi

Eli ongelma on elintavoissa. Kyllä siihen aina joku syy on, miksi ihminen sairastelee jatkuvasti. Normaalia se ei ole, oli pikkulapsia perheessä tai ei. 

Vierailija
47/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla taitaa olla matala kynnys jäädä töistä pois. Tuskin sinä ja kollegasi niin sairaalloisia olette, että 60 sairaslomapäivää paukkuu rikki joka vuosi.

Totta, on matala kynnys silloin kun olen sairas. Mutta lääkärintodistuksen hommaan joka kerta, ettei tarvitse työnantajan arvuutella olenko huviksenitai krapulan vuoksi pois. 

Vierailija
48/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jotka täällä taivastelevat että ei ole normaalia niin tervetuloa töihin varhaiskasvatukseen kokeilemaan. Puhukaa sitten.

Vierailija
49/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hienoa

Eli ongelma on elintavoissa. Kyllä siihen aina joku syy on, miksi ihminen sairastelee jatkuvasti. Normaalia se ei ole, oli pikkulapsia perheessä tai ei. 

Sepä se, kun vaan keksisi mikä. 

Vierailija
50/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kans myyjänä isossa vaateliikkeessä sairaana ihan jatkuvasti. Samoin muut kollegat.

Vierailija
51/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä jotka täällä taivastelevat että ei ole normaalia niin tervetuloa töihin varhaiskasvatukseen kokeilemaan. Puhukaa sitten.

Ei kaikki vakassakaan ole jatkuvasti kipeänä. Eli turha vedota työpaikkaan. Olen itse ollut yhteensä noin 12 vuotta töissä lasten parissa enkä ole ikinä ollut jatkuvasti kipeänä. En edes silloin, kun työskentelin kotipalvelussa lastenhoitajana, joka meni lapsen kotiin hoitamaan sairasta lasta, jos vanhemmilla ei ollut mahdollisuutta jäädä kotiin. 

Vierailija
52/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi tänään olin siellä töissä. Ihan niin kuin olen ollut viimeiset 15 vuotta. Paljonko pitää jatkaa, että alkaa tuo jatkuva saikuttaminen? 

Vierailija
53/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myos johtua pahasta stressista. Olin itse pari vuotta sitten eraassa tyoilmapiiriltaan aivan sairaassa paikassa, tyonantaja kohtuuton - rupesin jo pelkaamaan henkeni edesta. Olin 3kk putkeen kuumeessa ja kipeana (toki silti toissa, ei ollut vaihtoehtona olla kotona). Laakarit ns. ajelutti kaikissa laitteissa, mutta mitaan muuta selittavaa tekijaa ei loytynyt kuin stressi, uupumus ja ahdistus. 

Kun lopetin tuolla tyot, kuumeilu loppui siita parin viikon kuluttua. 

Vierailija
54/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni meistä on/on ollu siellä töissä. Jos kaikki vakaopet olisivat kipeitä yli 60pv vuodessa, aika heikoilla kantimilla olisi päivähoito Suomessa. 

Vierailija
55/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on biologinen lääke käytössä, se laskee vastustuskykyä. Ei 60 päivää aina edes riitä. Koronavuosina sairastin todella vähän. ehkä viidesosan siitä mitä nykyään. 

Biologisesta lääkkeestä en luovu, ilman sitä olisin kokonaan työkyvytön. Esimies tietää kyllä tämän, mutta joka kerta käyttäytyy kuin huijaisin tai olisin tahallani pois.

vakituinen työ, esimies ei suostu lyhennettyyn työaikaan.

-Myös päiväkodissa töiss

Vierailija
56/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on biologinen lääke käytössä, se laskee vastustuskykyä. Ei 60 päivää aina edes riitä. Koronavuosina sairastin todella vähän. ehkä viidesosan siitä mitä nykyään. 

Biologisesta lääkkeestä en luovu, ilman sitä olisin kokonaan työkyvytön. Esimies tietää kyllä tämän, mutta joka kerta käyttäytyy kuin huijaisin tai olisin tahallani pois.

-Myös päiväkodissa töiss

Mikä järki on roikkua noin altistavassa työssä, jos joutuu jatkuvasti olemaan saikulla ja tietää siihen syyn? Eikö olisi fiksumpaa hankkiutua töihin, jossa ei ole yhtä paljon altistavia tekijöitä tai vaikka jäädä kokonaan pois työelämästä ja elää terveenä? 

Vierailija
57/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Myös päiväkodissa töiss

Mikä järki on roikkua noin altistavassa työssä, jos joutuu jatkuvasti olemaan saikulla ja tietää siihen syyn? Eikö olisi fiksumpaa hankkiutua töihin, jossa ei ole yhtä paljon altistavia tekijöitä tai vaikka jäädä kokonaan pois työelämästä ja elää terveenä? 

Ohis mutta miten jäät pois työelämästä, jos sairaudet eivät riitä todellakaan työkyvyttömyyseläkkeeseen? 

Vierailija
58/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni meistä on/on ollu siellä töissä. Jos kaikki vakaopet olisivat kipeitä yli 60pv vuodessa, aika heikoilla kantimilla olisi päivähoito Suomessa. 

No, hyvä kun on teitä superrautarouvia niin pelastatte Suomen varhaiskasvatuksen. Me muut tyydymme ihailemaan teitä sivusta. 

Vierailija
59/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Myös päiväkodissa töiss

Ei ole taloudellisia mahdollisuuksia. Näillä mennään.

Vierailija
60/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Myös päiväkodissa töiss

Ohis mutta miten jäät pois työelämästä, jos sairaudet eivät

No vaikka irtisanomalla itsensä. Ei ole edes vaikeaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi