Olen jatkuvasti kipeänä ja töistä pois
On flunssaa, virusta, vatsatautia, mykoplasmaa, noroa, koronaa, influenssaa, kurkunpääntulehdusta, poskiontelotulehdusta you name it.
Samoin työkaverit, sairastavat samoin. Töissä päiväkodissa ja nytkin saikulla, ihan tartuntataudin vuoksi.
Korona-aikaan kun sairaana ei sasnut tulla päiväkotiin, en sairastanut yhtään. Nyt 60 sairaspäivää paukkuu joka vuosi. Ihan kaikilla.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette pidä ffp2 maskeja. Minä pidän ,enkä ole koskaan kipeä.Ihan helppo käyttää kaikkialla, missä on tartuntavaara.
kumman valitset 60 pv sairaana vai maski päällä.
Miksi ihmeessä pitäisin? Olen ollut sairaana viimeksi vuonna 2015. Ei tarvitse mitään maskeja, kun osaa pestä käsiään ja huolehtia vastustuskyvystään luonnollisin keinoin, kuten ravinnon, liikunnan ja unen kautta.
Syy taitaa paljon olla siinä että sairaita lapsia tuodaan hoitoon.
D- vitamiinia kannattaa syödä 100mg / vuorokausi, vähintään 50 mg.
Kannattaa oikeasti mittauttaa vitamiinitasot (ja otattaa ehkä muutkin verikokeet), jos on jatkuvasti kipeä. 60 sairauspäivää on aivan älytön määrä. Mulla ei oo varmaan ollut tuota määrää edes yhteensä 15 v työuran aikana. Koulussakin olin hyvin harvoin kipeä.
Kyllä aikuisella pitäisi olla jo sen verran vastustuskykyä, että kaikki lasten kulkutaudit ei tartu. Mutta esimerkiksi D-vitamiinin puute on suomalaisilla hyvin yleinen ja altistaa juurikin esim. flunssille.
Mä elän aika kiireistä elämää ja unetkin välillä vähissä. Vitamiineja nappailen vuoden ympäri ja sellaisia, missä oikeasti hyvä imeytyvyys ja tarpeeksi korkea pitoisuus. En ole ollut koronassa kertaakaan (nolla mrna-rokotetta, otin epidemia loppupuolella sitä perinteistä, että pääsen matkustamaan) enkä missään flunssassa tai kulkutaudissa ainakaan viiteen vuoteen.
Onko sisäilmaongelmaa päiväkodissa? Hometta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun se 60 päivää on täynnä ja sairausajan palkka muuttuu 75 prosentiksi, vääntäydyt töihin sairaanakin, eli loppuvuoden epidemioiden aikaan. Siinä sitten muut joutuvat saikuttamaan ja sinä alat taas vuodenvaihteen jälkeen laukkaamaan saikuilla. Kas, kierre on taas valmis. Kannattaisi huolehtia yleiskunnostaan, jottei jokainen pöpö tartu, ota vaikka joku vahva b-vitamiinikuuri välillä.
Sinkkiasetaatti on huomattavasti tehokkaampi flunssapöpöjä vastaan kuin B-vitamiini.
B-vitamiini antaa myös muutenkin yleiskuntoa eli on parempi. Mulla nuo sinkit vievät lisäksi makuaistin muutamaksi päiväksi. Eikä sinkistä ole muuna aikana mitään hyötyä, mutta b-vitamiinikuurin voi ottaa terveenäkin ollessa eli esim. juuri ennen epidemia-aikaa.
Huonot geenit kuten 95% suomalaisnaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun se 60 päivää on täynnä ja sairausajan palkka muuttuu 75 prosentiksi, vääntäydyt töihin sairaanakin, eli loppuvuoden epidemioiden aikaan. Siinä sitten muut joutuvat saikuttamaan ja sinä alat taas vuodenvaihteen jälkeen laukkaamaan saikuilla. Kas, kierre on taas valmis. Kannattaisi huolehtia yleiskunnostaan, jottei jokainen pöpö tartu, ota vaikka joku vahva b-vitamiinikuuri välillä.
Sinkkiasetaatti on huomattavasti tehokkaampi flunssapöpöjä vastaan kuin B-vitamiini.
B-vitamiini antaa myös muutenkin yleiskuntoa eli on parempi. Mulla nuo sinkit vievät lisäksi makuaistin muutamaksi päiväksi. Eikä sinkistä ole muuna aikana mitään hyötyä, mutta b-vitamiinikuurin voi ottaa terveenäkin ollessa eli esim. juuri ennen epidemia-aikaa.
Miten sinkki voi viedä makuaistin, kun se on normaali osa tasapainoista ruokavaliota? Sitä saa siis ihan ruuastakin, ei vain pillereistä. Lisäksi se vaikuttaa paljon muuhunkin kuin flunssantorjuntaan. Ota asiosista selvää äläkä höpise omiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin perustat väitteesi, että sinkistä ei ole mitään hyötyä muulloin kuin flunssa-aikaan? Tässä esimerkiksi yliopiston apteekin tietoisku sinkistä:
Sinkki on elimistölle välttämätön hivenaine, jota tulee saada ravinnosta päivittäin.
Parhaita sinkin lähteitä ovat täysjyväviljat sekä liha- ja maitotuotteet. Erityisesti vegaanien kannattaa kiinnittää huomiota sinkin riittävään saantiin ja tarvittaessa ottaa ruokavalion tueksi sinkkilisä turvaamaan riittävää sinkin saantia päivittäin.
Sinkin puutos voi kehittyä, mikäli sinkin saanti on pitkän aikaa vähäistä. Kehossamme sinkkiä tarvitaan proteiinien sekä entsyymien rakennusosaksi sekä lisäksi sillä on tärkeä rooli solujen jakautumisessa. Erityisesti sinkki tunnetaan sen vaikutuksistaan hiusten ja kynsien hyvinvointiin. Sinkki nimittäin edistää hiusten, kynsien ja luuston hyvinvointia sekä normaalia immuunipuolustusta eli sillä on tärkeä rooli myös vastustuskyvyn kannalta. Sinkin pitoisuutta kehossa voidaan tutkia laboratoriokokeen avulla ja matala sinkkiarvo viittaa sinkinpuutostilaan, joka yleisimmin johtuu liian vähäisestä sinkin saannista ruokavaliosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla menee makuaisti, kun syöt lihaa tai täysjyvätuotteita? Aikamoista....
Puhumattakaan tuki -ja liikuntaelin tai mt saikuista.
Toi on kun ei ehdi edellisestä toipua kunnolla ennen kuin altistuu jo seuraavalle.
Nyt on ollut vielä koko talven liikkeellä jotain hirveetä flunssaa joka aiheuttaa keuhkokuumetta. Oiskohan mykoplasma sitten. Ikinä en oo ennen tätä talvea kuullut näin monen ihan hyväkuntoisten aikuisten sairastuneen keuhkokuumeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Toi on kun ei ehdi edellisestä toipua kunnolla ennen kuin altistuu jo seuraavalle.
Nyt on ollut vielä koko talven liikkeellä jotain hirveetä flunssaa joka aiheuttaa keuhkokuumetta. Oiskohan mykoplasma sitten. Ikinä en oo ennen tätä talvea kuullut näin monen ihan hyväkuntoisten aikuisten sairastuneen keuhkokuumeeseen.
Mykoplasmaa on ollut tänä vuonna poikkeuksellisen paljon liikkellä. Ei ole poikkeuksellista, vaikka ei myöskään jokavuotista. Sulla on joko huono muisti tai sitten et ole seurannut tautitilannetta yhtä tarkasti aiemmin. Lisäksi on sellainenkin poitti, että erään joukkopsykoosin jälkeen media on alkanut kirjoitella ihan tavallisistakin kausitaudeista kuin jostain maailmanlopun merkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sisäilmaongelmaa päiväkodissa? Hometta?
Kaikki koulut ja päiväkodit ovat homeessa, vanhoja 80 luvun tönöjä. Aina joku oireilee ja siirretään muualle jossapian alkaa sama sairastelu.
Ei kai työntekijät asialle mitään mahda. Ei ole kunnilla varaa korjata joten lapset ja opettajat saavat kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä se teettää, kun ruvetaan hysteerisiksi ja lotrataan käsideseillä, maskeilla jne jne. Sitten iskee kaikki taudit kovasti, kun vastustuskykyä ei ole syntynyt luonnostaan altistumisten kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette pidä ffp2 maskeja. Minä pidän ,enkä ole koskaan kipeä.Ihan helppo käyttää kaikkialla, missä on tartuntavaara.
Miksi ihmeessä pitäisin? Olen ollut sairaana viimeksi vuonna 2015. Ei tarvitse mitään maskeja, kun osaa pestä käsiään ja huolehtia vastustuskyvystään luonnollisin keinoin, kuten ravinnon, liikunnan ja unen kautta.
Onko sinulla pieniä lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut viimeiset 15 vuotta. Nuorin tällä hetkellä 2,5v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pienet lapset estä käsien pesemistä ja terveellisiä elintapoja. Kaikissa lapsiperheissä ei sairasteta jatkuvasti.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut viimeiset 15 vuotta. Nuorin tällä hetkellä 2,5v.
No hienoa sinulle sitten. Minulla on nuo kaikki mainitsemasi asiat kunnossa, mutta niin vaan on tauteja tautien perään ollut tänä talvena. Tosin liikuntaa on aika vaikea harrastaa, kun on jatkuvasti kipeänä.
Sulla taitaa olla matala kynnys jäädä töistä pois. Tuskin sinä ja kollegasi niin sairaalloisia olette, että 60 sairaslomapäivää paukkuu rikki joka vuosi.