Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykellojen rannekkeissa syöpää aiheuttavia aineita - missä malleissa?

Vierailija
28.01.2025 |

Uutinen tänään mm Iltalehdessä. Eniten myrkkyjä oli ymmärtääkseni ollut kolmessa Applen kellossa, mutta myös muiden merkkejen kelloista niitä oli löytynyt. 

Kiinnosraisi tietää missä Samsungin kelloissa haitallisia aineita oli tarkalleen ottaen ollut? 

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain garminin älykellon rannekkeesta niin kivuliaan ihottuman, että piti lopettaa sen käyttö kokonaan. Mitä lie myrkkyä siinä sitten ollut.

Vierailija
2/81 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kaikissa. Ehkä kannattaa vaihtaa nahkaan tai kangasmateriaalin rannekkeeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tehoste

Vierailija
4/81 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva että tälläisiin terveyttä ja hyvinvointia edistäviin tuotteisiin työnnetään jotain myrkkyjä...

Vierailija
5/81 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kaikissa. Ehkä kannattaa vaihtaa nahkaan tai kangasmateriaalin rannekkeeseen.

Nahastakaan ei tiedä. Koirat saaneet neurologisia oireita naudannahasta. Tästä ollut laajasti uutisissa. 

Vierailija
6/81 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiumkello, loistaa kivasti pimeässä!

Vierailija
7/81 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan noissa silikoniksi sanotuissa rannekkeissakin?

Vierailija
8/81 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain garminin älykellon rannekkeesta niin kivuliaan ihottuman, että piti lopettaa sen käyttö kokonaan. Mitä lie myrkkyä siinä sitten ollut. Sama homma. Mutta itse käytän usein suihkussa myös tuota kelloa, niin sinne väliin jää saippuaa joka aiheuttaa myös ihottuman. Nykyään otan pois.

Vierailija
9/81 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain garminin älykellon rannekkeesta niin kivuliaan ihottuman, että piti lopettaa sen käyttö kokonaan. Mitä lie myrkkyä siinä sitten ollut.

Minulla myös Garmin ja pidän aika harvakseltaan kun kumiranneke hiostaa. Oli kyllä viimeinen älykello.

Vierailija
10/81 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös Garmin ja pidän aika harvakseltaan kun kumiranneke hiostaa. Oli kyllä viimeinen älykello.

Niihin saa toisenlaisia rannekkeita, eikä maksa paljoa, pitää vaan katsoa, että sopii juuri omaan malliin. Itselläni joku nylon ranneke, on aika huomaamaton.

Vierailija
11/81 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vaihdoin Garminin tuollaiseen G-Shockin älykelloon https://vuodenmies.com/paras-alykello/ 

Vierailija
12/81 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto soikoon että noita myrkkyjä pitää tunkea joka paikkaan.

Vierailija
13/81 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on että kello näkyy.

Vierailija
14/81 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nikkeli? Euroopassa se on kielletty, mutta kaikki roina tulee nykyisin Aasiasta eli mietipä tuosta. Itse käytän rannekellonakin täystitaanista kelloa ja jätin rintaliivienkin käyttämisen pois. Muuten olisi selkä jatkuvasti ruvella.

Vierailija
15/81 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmiset noita tarvitsee? Mä osaan harrastaa liikuntaa joka päivä ilman mittareitakin... Eihän nuo laitteet mittaa esim untakaan kauhean tarkasti ja kai nyt ihminen itse huomaa aamulla onko nukkunut hyvin vai ei. 

Vierailija
16/81 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksessa oli tutkittu 22 eri tuotetta ja niistä 15 oli sisältänyt PFAS-kemikaaleja. Että näin.

Odottaisin valmistajien nettisivuille nyt kiireesti tietoja mitkä mallit sisältävät PFASeja ja mitkä eivät.

Mutta hiljaiselta näyttää toistaiseksi. Kaipa sitten lähes kaikissa kellojen hihnoissa on noita aineita.

Vierailija
17/81 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin garminille kysymyksen aiheesta, saa nähdä vastaavatko

Vierailija
18/81 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kellot on toimineet monille tosi hyvinä kannustajina esimerkiksi askelmäärien lisäämisessä.

Mutta ei niitten nyt tarttisi mitään myrkkyjä sisältää herranen aika sentään.

Kuluttajan olen tosi vihainen jos näin on omankin kelloni kohdalla.

Vierailija
19/81 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin Garminin rannekkeesta ihottumaa, vaihdoin nahkarannekkeisiin. Niistä ei ole tullut ongelmia. Ainakin tässä mallissa rannekkeen voi vaihtaa itse. 

Vierailija
20/81 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin Garminin rannekkeesta ihottumaa, vaihdoin nahkarannekkeisiin. Niistä ei ole tullut ongelmia. Ainakin tässä mallissa rannekkeen voi vaihtaa itse. 

Ihottumaa aiheutti siis silikoniranneke. Nyt ihon parannuttua voisin luultavasti käyttää sitäkin liikkuessa esim. tunnin verran kerrallaan.  Silikonirannekkeen säännöllinen pesu kannattaa myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi