Älykellojen rannekkeissa syöpää aiheuttavia aineita - missä malleissa?
Uutinen tänään mm Iltalehdessä. Eniten myrkkyjä oli ymmärtääkseni ollut kolmessa Applen kellossa, mutta myös muiden merkkejen kelloista niitä oli löytynyt.
Kiinnosraisi tietää missä Samsungin kelloissa haitallisia aineita oli tarkalleen ottaen ollut?
Kommentit (81)
Varmaan kaikissa. Ehkä kannattaa vaihtaa nahkaan tai kangasmateriaalin rannekkeeseen.
Onpa kiva että tälläisiin terveyttä ja hyvinvointia edistäviin tuotteisiin työnnetään jotain myrkkyjä...
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kaikissa. Ehkä kannattaa vaihtaa nahkaan tai kangasmateriaalin rannekkeeseen.
Nahastakaan ei tiedä. Koirat saaneet neurologisia oireita naudannahasta. Tästä ollut laajasti uutisissa.
Radiumkello, loistaa kivasti pimeässä!
Onkohan noissa silikoniksi sanotuissa rannekkeissakin?
Vierailija kirjoitti:
Minä sain garminin älykellon rannekkeesta niin kivuliaan ihottuman, että piti lopettaa sen käyttö kokonaan. Mitä lie myrkkyä siinä sitten ollut. Sama homma. Mutta itse käytän usein suihkussa myös tuota kelloa, niin sinne väliin jää saippuaa joka aiheuttaa myös ihottuman. Nykyään otan pois.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain garminin älykellon rannekkeesta niin kivuliaan ihottuman, että piti lopettaa sen käyttö kokonaan. Mitä lie myrkkyä siinä sitten ollut.
Minulla myös Garmin ja pidän aika harvakseltaan kun kumiranneke hiostaa. Oli kyllä viimeinen älykello.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain garminin älykellon rannekkeesta niin kivuliaan ihottuman, että piti lopettaa sen käyttö kokonaan. Mitä lie myrkkyä siinä sitten ollut.
Minulla myös Garmin ja pidän aika harvakseltaan kun kumiranneke hiostaa. Oli kyllä viimeinen älykello.
Niihin saa toisenlaisia rannekkeita, eikä maksa paljoa, pitää vaan katsoa, että sopii juuri omaan malliin. Itselläni joku nylon ranneke, on aika huomaamaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vaihdoin Garminin tuollaiseen G-Shockin älykelloon https://vuodenmies.com/paras-alykello/
Hitto soikoon että noita myrkkyjä pitää tunkea joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Nikkeli? Euroopassa se on kielletty, mutta kaikki roina tulee nykyisin Aasiasta eli mietipä tuosta. Itse käytän rannekellonakin täystitaanista kelloa ja jätin rintaliivienkin käyttämisen pois. Muuten olisi selkä jatkuvasti ruvella.
Mihin ihmiset noita tarvitsee? Mä osaan harrastaa liikuntaa joka päivä ilman mittareitakin... Eihän nuo laitteet mittaa esim untakaan kauhean tarkasti ja kai nyt ihminen itse huomaa aamulla onko nukkunut hyvin vai ei.
Tutkimuksessa oli tutkittu 22 eri tuotetta ja niistä 15 oli sisältänyt PFAS-kemikaaleja. Että näin.
Odottaisin valmistajien nettisivuille nyt kiireesti tietoja mitkä mallit sisältävät PFASeja ja mitkä eivät.
Mutta hiljaiselta näyttää toistaiseksi. Kaipa sitten lähes kaikissa kellojen hihnoissa on noita aineita.
Lähetin garminille kysymyksen aiheesta, saa nähdä vastaavatko
Kyllä kellot on toimineet monille tosi hyvinä kannustajina esimerkiksi askelmäärien lisäämisessä.
Mutta ei niitten nyt tarttisi mitään myrkkyjä sisältää herranen aika sentään.
Kuluttajan olen tosi vihainen jos näin on omankin kelloni kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Samoin Garminin rannekkeesta ihottumaa, vaihdoin nahkarannekkeisiin. Niistä ei ole tullut ongelmia. Ainakin tässä mallissa rannekkeen voi vaihtaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin Garminin rannekkeesta ihottumaa, vaihdoin nahkarannekkeisiin. Niistä ei ole tullut ongelmia. Ainakin tässä mallissa rannekkeen voi vaihtaa itse.
Ihottumaa aiheutti siis silikoniranneke. Nyt ihon parannuttua voisin luultavasti käyttää sitäkin liikkuessa esim. tunnin verran kerrallaan. Silikonirannekkeen säännöllinen pesu kannattaa myös.