Ketä haittaa, jos sukupuolia on enemmän?
Kommentit (599)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^oon seurannu transmed/truscumei kans aika paljon nii miltä tuntuu ku ootte monessa asiassa samaa mieltä niiden kanssa, jotka ihan oikeesti vihaa teitä? Sanoisin et täällä esim toi nälkä hoitaa -kommentti oli vihaamist mut tääki varmaa väärä mielipide ja vääriä sanoja käytetty ja väärin koettu
Aivan varmasti olen samaa mieltä joistain asioista ns. vihaajien kanssa. Kuten että vesi on märkää ja Kekkonen on kuollut. Suoraan sanottuna ei jaksa kiinnostaa jotkut nettitrollien vihakommentit. Jos et ole trans niin samaa kakkaa ne suoltaa sitten jollain muulla syyllä. IRL transtausta on muille yhdentekevä jos muuten olet normaali ihminen, yleensä se viha kohdistuu ideologiseen tuputukseen eikä meihin henkilökohtaisesti.
Okei, mielenkiintoista kuulla, miten perustelet itelles sen että tucuten/tra
Huhuu katoskohan transseksuaali linjoilta, tää sivulla 20
"Et kertonut loogisesti, koska noita perusteluita voi käyttää ristikkäin. En nyt ymmärrä eli jos vain transaktivismi haittaa niin miten se ei haittaa transihmisiä siinä samalla, pyrkimyksenä on kuitenki esimerkiks kieltää transihmisistä puhuminen, asian laaja ajattelu, medikaaliset hoidot ynnä muu. Mulla ei oo antaa esimerkkejä tai argumentteja, oon täällä oppimassa ja kyselemässä koska haluan olla historian oikealla puolella"
Huoh. No laitanpa nyt viestini uudestaan niin, että vaihdan sanan homo sanaan transaktivismi. Onko nämä sinusta vaihdettavissa niin, että tekstissä on järkeä? Voiko samoja perusteluja käyttää kummastakin ilmiöstä?
Mitä haittaa transaktivismista on sinulle tai yhteiskunnalle?
Joudut ehkä näkemään, kun kaksi miestä pitää jossain toisiaan kädestä kiinni tai häiriinnyt, kun ajatus avioliitosta kahden samaa sukupuolta olevan välillä on vastenmielinen. Voit ehkä häiriintyä ajatuksesta, että on olemassa kahden äidin perheitä. Nämä eivät kuitenkaan vaikuta omaan elämääsi mitenkään, joten ehkä ihan perustellusti voidaan sanoa, että a) sulje silmäsi ja b) mieti enemmän omia makuuhuonetouhuja kuin muiden.
Millä tavalla homous puolestaan voi haitata:
Voit tulla kutsutuksi kohdulliseksi tai emättimelliseksi naisen sijaan, voit joutua biologisten miesten seuraan naisille varatuissa tiloissa, voit joutua sosiaalisesti syrjityksi, jos et lesbona/homona suostu deittailemaan transihmisiä, voit naisena joutua häviämään urheilussa biologiselle miehelle jne. Joissakin maissa lapsesi voidaan ottaa huostaan, jos et vanhempana hyväksy alaikäisen transhoitoja.
Onko ihme, jos homous aiheuttaa enemmän vastustusta kuin transaktivismi?
Niinpä. Tekstissä ei ole enää järkeä.
Vierailija kirjoitti:
"Et kertonut loogisesti, koska noita perusteluita voi käyttää ristikkäin. En nyt ymmärrä eli jos vain transaktivismi haittaa niin miten se ei haittaa transihmisiä siinä samalla, pyrkimyksenä on kuitenki esimerkiks kieltää transihmisistä puhuminen, asian laaja ajattelu, medikaaliset hoidot ynnä muu. Mulla ei oo antaa esimerkkejä tai argumentteja, oon täällä oppimassa ja kyselemässä koska haluan olla historian oikealla puolella"
Huoh. No laitanpa nyt viestini uudestaan niin, että vaihdan sanan homo sanaan transaktivismi. Onko nämä sinusta vaihdettavissa niin, että tekstissä on järkeä? Voiko samoja perusteluja käyttää kummastakin ilmiöstä?
Mitä haittaa transaktivismista on sinulle tai yhteiskunnalle?
Joudut ehkä näkemään, kun kaksi miestä pitää jossain toisiaan kädestä kiinni tai häiriinnyt, kun ajatus avioliitosta kahden samaa su
Et vaihdellu tarpeeks sanoja
Ja lisätääs ylempään vielä että harmi ku et ottanu muuhun kantaa, mulla on kuitenki motivaatiota muuttaa ajattelua oikeaan suuntaan jos vaa se on mahdollista
Ketä se haittaa että sukupuolia on vain kaksi.
Mielentarveysongelmat erikseen.
Ei pitäisi sekoittaa mielenterveysongelmia sukupuoleen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ratkaisuksi näihin mielenterveysongelmiin kun eheytyshoidot ei oo toiminu?
"Et vaihdellu tarpeeks sanoja.
Ja lisätääs ylempään vielä että harmi ku et ottanu muuhun kantaa, mulla on kuitenki motivaatiota muuttaa ajattelua oikeaan suuntaan jos vaa se on mahdollista"
Tuo oli se viesti, jonka sinulle kirjoitin ja josta sanoit, että logiikassani oli jotakin vikaa. Mihin ihmeen muuhun olisi pitänyt ottaa kantaa. :D Eipä ole muutenkaan kovin kestävä argumentti, kun vastailet pitkiin, perusteltuihin viesteihin yhdellä lauseella, jossa ei ole mitään rationaalista tai loogista.
Minulla ei ole motivaatiota muuttaa sinun ajattelua. Etköhän joudu nyt ihan itse kasvamaan ja tekemään ajatustyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ratkaisuksi näihin mielenterveysongelmiin kun eheytyshoidot ei oo toiminu?
No ensiksi voitaisiin kysyä näiltä "sukupuolta" vaihtaneilta, että paraniko ne ongelmat kun kuviteltu sukupuoli muuttui. Epäilen että nämä ihmiset ei välttämättä voi sen paremmin vaikka kuvittelee olevansa jotain muuta kuin peilikuva sanoo.
Eli ehkäpä kuitenkin pitäisi tarjota keskusteluapua.
Haittaa koska totuus on että niitä on vain kaksi. Kaikki muu on harhoja.
Ainakin Puopolon, Sammallahden, Rostilan, Mäkelän ja Kalevan päät räjähtää, kun ihmisyys onkin niin päräyttävän monimutkaista ja ihmeellistä. Buuuum.
Vierailija kirjoitti:
"Et vaihdellu tarpeeks sanoja.
Ja lisätääs ylempään vielä että harmi ku et ottanu muuhun kantaa, mulla on kuitenki motivaatiota muuttaa ajattelua oikeaan suuntaan jos vaa se on mahdollista"
Tuo oli se viesti, jonka sinulle kirjoitin ja josta sanoit, että logiikassani oli jotakin vikaa. Mihin ihmeen muuhun olisi pitänyt ottaa kantaa. :D Eipä ole muutenkaan kovin kestävä argumentti, kun vastailet pitkiin, perusteltuihin viesteihin yhdellä lauseella, jossa ei ole mitään rationaalista tai loogista.
Minulla ei ole motivaatiota muuttaa sinun ajattelua. Etköhän joudu nyt ihan itse kasvamaan ja tekemään ajatustyötä.
Niin sä vaihdoit vaan kappaleiden otsikot, et muuta. En ymmärrä mitä muuta mun olis pitäny viesteihini lisätä kun info tuli perille tiivistettynäkin, täällä kun tuppaa viestit ja ketjut nopeesti katoamaan. Ja kuten täälläkin on huomattu nii ketään ei oikeen kiinnosta keskustella, suolletaan vaan oma mielipide ja se oli sitte siinä. Dialogi puuttuu
Outoa ettet ole motivoitunut muuttamaan mun ajattelua kun sehän tossa teidän huutamisessa on nähdäkseni pointtina, saada muut ymmärtämään että mitkä ajatukset on oikein ja mitkä väärin. Aiemmin postasinkin että oma matkani on kulkenut peruswokesta terfiin ~2021, sen jälkeen oon jättäytyny taka-alalle kun en jaksanu olla terf. Miksei tarjota apua siihen että sais ajatella oikein ja olla oikeassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ratkaisuksi näihin mielenterveysongelmiin kun eheytyshoidot ei oo toiminu?No ensiksi voitaisiin kysyä näiltä "sukupuolta" vaihtaneilta, että paraniko ne ongelmat kun kuviteltu sukupuoli muuttui. Epäilen että nämä ihmiset ei välttämättä voi sen paremmin vaikka kuvittelee olevansa jotain muuta kuin peilikuva sanoo.
Eli ehkäpä kuitenkin pitäisi tarjota keskusteluapua.
Niin se keskusteluapu eli eheytyshoidot ei oo toiminu ja transitioituminen on lääketietees todistettu apu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Okei mut ootte molemmat siis samoilla linjoilla et ku itestä homoilu tuntuu hyvältä ja trans pahalta, nii sit keksitään jotain perusteluita välittämättä siitä että ne samat perustelut kävis molempiin? Miksi?"
Mielestäni kerroin viestissä hyvin loogisesti, miksi joitakin haittaa transaktivismi (ja siis nimenomaan se aktivismi, ei ne ihmiset sinänsä), eikä haittaa homous. Tiivistettynä se, että homous ei vaikuta omaan elämään, transaktivismi saattaa vaikuttaa hyvin negatiivisesti.
Mitä muuta vielä haluat? Voisitko itse antaa jotakin konkreettisia ja loogisia argumentteja tai esimerkkejä?
Et kertonut loogisesti, koska noita perusteluita voi käyttää ristikkäin. En nyt ymmärrä eli jos vain transaktivismi haittaa niin miten se ei haittaa transihmisiä siinä samalla, pyrkimyksenä on kuitenki esimerkiks kieltää transihmisistä puhuminen, asian laaja aj
Juuri transaktivismi pyrkii sensuroimaan keskustelua ja depatologisoimaan kehodysforiaa. Ja kyllä se meitä haittaa paljonkin. Kun 20 vuotta sitten kävin läpi omaa prosessia, niin kukaan puhunut mitään mistään hoitojen kieltämisestä yms. No nyt puhutaan, koska vähän kuka vaan voi olla trans (jopa lapsi!) eikä hoitoja saisi rajoittaa oikein keltään niitä pyytävältä. Tämä on vaarallinen tie.
Sukupuolia on kaksi. (Tiettyjä kehityshäiriöitä on kyllä olemassa, lääketieteen toteamat). Kaikki muu on omaan identiteettiin liittyvää. Ei siinä ole kysy sukupuolesta!
Minäkään en tunne olevani niin vanha kun passissani lukee. Minua ahdistaa ajatus olla vanha. Voinko nyt "päättää" olevanikin vaikka parikymppinen, minkä ikäinen haluaisin olla, ja oikeasti tunnen itseni???
^ Joten nyt on parempi kun olet transaktivisteja vastaan ja samalla puolella kuin ne jotka haluavat kieltää transihmisyydestä puhumisen? En ymmärrä, kunnon horseshoe theory
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä haittaa, jos kaikki pakotetaan uskomaan Jumalaan ja Jeesukseen? Pohjimmiltaan täysin sama kysymys, pakotetaan ihmiset uskomaan johonkin asiaan, jota he eivät voi todentaa oikeaksi tai vääräksi. Pitäisi vain sokeasti uskoa johonkin mille on kovin vähän näyttöjä.
Mutta tätähän tapahtuu just nyt, pakotetaan uskomaan siihen että sukupuolia on 2
Tällä väitteelle on aika pitkältä ajalta näyttöä... toisin kuin käärmeelle, jota koitat uskonnollisella vimmalla survoa pyssyyn. Myös Transuskonto on fanaatikkojen suoltamaa tuubaa, ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^oon seurannu transmed/truscumei kans aika paljon nii miltä tuntuu ku ootte monessa asiassa samaa mieltä niiden kanssa, jotka ihan oikeesti vihaa teitä? Sanoisin et täällä esim toi nälkä hoitaa -kommentti oli vihaamist mut tääki varmaa väärä mielipide ja vääriä sanoja käytetty ja väärin koettu
Aivan varmasti olen samaa mieltä joistain asioista ns. vihaajien kanssa. Kuten että vesi on märkää ja Kekkonen on kuollut. Suoraan sanottuna ei jaksa kiinnostaa jotkut nettitrollien vihakommentit. Jos et ole trans niin samaa kakkaa ne suoltaa sitten jollain muulla syyllä. IRL transtausta on muille yhdentekevä jos muuten olet normaali ihminen, yleensä se viha kohdistuu ideologiseen tuputukseen eikä meihin henkilökohtaisesti.
Okei, mielenkiintoista kuÖö, okei? Nyt oli sen verran sekava viesti että voisitko jäsentää sen uudelleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä haittaa, jos kaikki pakotetaan uskomaan Jumalaan ja Jeesukseen? Pohjimmiltaan täysin sama kysymys, pakotetaan ihmiset uskomaan johonkin asiaan, jota he eivät voi todentaa oikeaksi tai vääräksi. Pitäisi vain sokeasti uskoa johonkin mille on kovin vähän näyttöjä.
Mutta tätähän tapahtuu just nyt, pakotetaan uskomaan siihen että sukupuolia on 2Tällä väitteelle on aika pitkältä ajalta näyttöä... toisin kuin käärmeelle, jota koitat uskonnollisella vimmalla survoa pyssyyn. Myös Transuskonto on fanaatikkojen suoltamaa tuubaa, ei jatkoon.
Mä en survo mitään, yritän täällä oppia ajattelemaan oikein. Miten perustelet sen mikä sun mielestä on pitkän ajan näyttöä ja mikä fanaatikkojen suoltamaa tuubaa?
Ketä haittaa jos maa on kuutio, joka kiertää Neptunusta? Miksei koulussa voisi samantien opettaa näin? Kuka määrittelee kuution?
Miks nimenomaan sä identifioidut ajattelevaksi ihmiseksi ja koet että sun pitää olla hiljaa vaikka kaltaisesi ovat eniten äänessä? Miten määrittelet oikean tiedon ja uskomukset?