Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä haittaa, jos sukupuolia on enemmän?

Vierailija
28.01.2025 |

Kysyy Hesari. No?

Kommentit (599)

Vierailija
401/599 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, jos vaan tytöt saa olla tyttöjä ja pojat poikia eivätkä vaan jotain henkilöitä.

Toisaalta: joskus pitää jossain kontekstissa ja yhteydessä saada olla ensisijaisesti vain esim.henkilö, kansalainen,työntekijä,asiakas,  jäsen, oppilas, osanottaja,kävijä yms.(tilanteessa olennaisimmin mainittavuus)

AINA ei sukupuolen tarvitse olla se ihmisestä ensimmäiseksi,kaikissa mahdollisissa päivittäisissä tavallisissa yhteyksissä   pakosti kerrottava asia .

Vierailija
402/599 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää moniakin haittaavan, vaikken tajua miksi. Samoja ihmisiä haittaa myös se, että seksuaalivähemmistöt saavat mennä naimisiin.

puhutko uskovaisista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/599 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä haittaa, jos 1+1=3?

Ei ketään. Kivaa leikkiähän se vain on.

>>> class Wokenaisluku(int):

...     def __add__(self, other):

...         return 3

...

>>> yksi = Wokenaisluku(1)

>>> yksi + yksi

3

>>>

Vierailija
404/599 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä se haittaa?

Ei ihmiselle saa valehdella. Johan naapurimaan esimerkki näyttää mitä siitä tulee kun lapsille syötetään tietynlaista valkoitua totuutta ja muunneltua totuutta monista asioista. Siitä syntyy myöhemmin uhka. 

Suomessa on sanavapaus eikä väkeä putoile parvekkeilta, mutta on vaarallista että virallisten tahojen nettisivut syöttävät vääristeltyä ja muunneltua totuutta asioita, jotka ovat itsestään selvästi vääriä. Miksi kukaan ei ole älähtänyt että THL:n sivujen sukupuolten tasa-arvo osio kuin toisinto setan sivuista?

Uudet sukupolvet kun imevät totuuksina asioita, niin se vaarantaa vaikkapa nyt lääkekehityksen ja sen lääketieteellisen tutkimuksen, joka perustuu siihen että ihmisen biologinen tausta on joko mies tai nainen. Veriarvojen viitearvot ovat vähän erit, lääkeet toimivat eri tavalla, hormonitoiminta on lähtökohtaisesti erilaista.

Vierailija
405/599 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää kun pitää tehdä ittestään numero. tuntuu olevan vaan vähemmistöillä näitä oikeuksia. jos kekskenään ootte niin olkaa vaikka kastematoja ei kiinnosta yhtään 

Vierailija
406/599 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä se haittaa?

Ei ihmiselle saa valehdella. Johan naapurimaan esimerkki näyttää mitä siitä tulee kun lapsille syötetään tietynlaista valkoitua totuutta ja muunneltua totuutta monista asioista. Siitä syntyy myöhemmin uhka. 

Suomessa on sanavapaus eikä väkeä putoile parvekkeilta, mutta on vaarallista että virallisten tahojen nettisivut syöttävät vääristeltyä ja muunneltua totuutta asioita, jotka ovat itsestään selvästi vääriä. Miksi kukaan ei ole älähtänyt että THL:n sivujen sukupuolten tasa-arvo osio kuin toisinto setan sivuista?

Uudet sukupolvet kun imevät totuuksina asioita, niin se vaarantaa vaikkapa nyt lääkekehityksen ja sen lääketieteellisen tutkimuksen, joka perustuu siihen että ihmisen biologinen tausta on joko mies tai nainen. Veriarvojen viitearvot ovat vähän erit, lääkeet toimivat eri tavalla, hormonitoiminta on lähtökohtaisesti erilaista.

Miks ite sit ajattelet samoin ku naapurimaas?

Vierailija
407/599 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Edelleenki sä vaihtelet perusteluita sen mukaan et mikä susta itestäs tuntuu kivemmalta"

Minä en ole se, jonka kanssa kirjoittelit aiemmin, vaan eri henkilö.

Okei mut ootte molemmat siis samoilla linjoilla et ku itestä homoilu tuntuu hyvältä ja trans pahalta, nii sit keksitään jotain perusteluita välittämättä siitä että ne samat perustelut kävis molempiin? Miksi?

Kun kyseessä on kaksi ihan eri asiaa. Mitä yhteistä on henkilöillä, joista toinen sairastaa diabetesta ja toinen tykkää kalakeitosta? 

Vierailija
408/599 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niitä on enemmän kun yksi.

Vierailija
409/599 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nykyisin periaatteessa jokainen voi itse määritellä milläista sukupuolta on. Mutta mites sen lisääntymisen kanssa on? Jos on vaikka maailman ainoa sukupuoli å. 

Vierailija
410/599 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minen taho että joku luulee minua ties miksi ä m m ä k s i tai muusuksi. Minolen per ke le MIES.

Vierailija
411/599 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sukupuoleltani gagabalanaja, vaadin henkilötunnusta mikä loppuu -merkkiin 

ja omat suihkutilat uimahalleihin. 

Vierailija
412/599 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sukupuoleltani gagabalanaja, vaadin henkilötunnusta mikä loppuu -merkkiin 

ja omat suihkutilat uimahalleihin. 

Ei julkaissut lakipykälä merkkiä. Tässäkin syrjitään. 

Vierailija
413/599 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Edelleenki sä vaihtelet perusteluita sen mukaan et mikä susta itestäs tuntuu kivemmalta"

Okei mut ootte molemmat siis samoilla linjoilla et ku itestä homoilu tuntuu hyvältä ja trans pahalta, nii sit keksitään jotain perusteluita välittämättä siitä että ne samat perustelut kävis molempiin? Miksi?

Kun kyseessä on kaksi ihan eri asiaa. Mitä yhteistä on henkilöillä, joista toinen sairastaa diabetesta ja toinen tykkää kalakeitosta? 

Keksi parempi vertaus

Vierailija
414/599 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Okei mut ootte molemmat siis samoilla linjoilla et ku itestä homoilu tuntuu hyvältä ja trans pahalta, nii sit keksitään jotain perusteluita välittämättä siitä että ne samat perustelut kävis molempiin? Miksi?"

Mielestäni kerroin viestissä hyvin loogisesti, miksi joitakin haittaa transaktivismi (ja siis nimenomaan se aktivismi, ei ne ihmiset sinänsä), eikä haittaa homous. Tiivistettynä se, että homous ei vaikuta omaan elämään, transaktivismi saattaa vaikuttaa hyvin negatiivisesti.

Mitä muuta vielä haluat? Voisitko itse antaa jotakin konkreettisia ja loogisia argumentteja tai esimerkkejä?

Vierailija
415/599 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksi parempi vertaus

Kuten mikä? Transsukupuolisuus on sukupuoli-identiteetin häiriö, homoseksuaalisuus kiinnostusta samaa sukupuolta kohtaan. Diagnosoitava, hoitoa vaativa sairaus vs. rakastan kalakeittoa ja inhoan mustaamakkaraa. 

Vierailija
416/599 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se ei ole totuus. Ja minulla ei ole mitään homoja tai transseksuaalisia vastaan.  Jos sukupuolia onkin joku ääretön määtä ja se voi vaihtuu vaikka 5 kertaa päivässä, niin samall hetero- ja homoseksuaalisuus lakkaa olemasta  samoin transukupuolisuus.

Vierailija
417/599 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haittaa viime kädessä kaikkia, jos yhteiskunnassa aletaan elää oikean tiedon sijaan uskomusten ja epäloogisten ajatuskulkujen mukaan. Esim. tämä, että parikymppiset naiset "identifioituvat" ulos sukupuolestaan, mutta eivät miehiksi, ja alkavat sitten valittaa, ettei heidän ei-mies-ei-nais-sukupuolihimmeliään tunnusteta erilaisissa tilanteissa, kuten bussiin noustessa tai gynellä käydessä. Rakennetaan tieten tahtoen konflikti ympäröivän yhteiskunnan kanssa, jotta päästään julistamaan uhriutta Yle Uutisissa. Pitemmän päälle tällainen meno alkaa stressata ja tympäistä ajattelevaa ihmistä, etenkin, kun sitä pitää vain sietää hiljaa.

Vierailija
418/599 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Okei mut ootte molemmat siis samoilla linjoilla et ku itestä homoilu tuntuu hyvältä ja trans pahalta, nii sit keksitään jotain perusteluita välittämättä siitä että ne samat perustelut kävis molempiin? Miksi?"

Mielestäni kerroin viestissä hyvin loogisesti, miksi joitakin haittaa transaktivismi (ja siis nimenomaan se aktivismi, ei ne ihmiset sinänsä), eikä haittaa homous. Tiivistettynä se, että homous ei vaikuta omaan elämään, transaktivismi saattaa vaikuttaa hyvin negatiivisesti.

Mitä muuta vielä haluat? Voisitko itse antaa jotakin konkreettisia ja loogisia argumentteja tai esimerkkejä?

Et kertonut loogisesti, koska noita perusteluita voi käyttää ristikkäin. En nyt ymmärrä eli jos vain transaktivismi haittaa niin miten se ei haittaa transihmisiä siinä samalla, pyrkimyksenä on kuitenki esimerkiks kieltää transihmisistä puhuminen, asian laaja ajattelu, medikaaliset hoidot ynnä muu. Mulla ei oo antaa esimerkkejä tai argumentteja, oon täällä oppimassa ja kyselemässä koska haluan olla historian oikealla puolella

Vierailija
419/599 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksi parempi vertaus

Kuten mikä? Transsukupuolisuus on sukupuoli-identiteetin häiriö, homoseksuaalisuus kiinnostu

Okei eli silloin kun homous oli sairaus niin et ollu tota mieltä?

Vierailija
420/599 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se ei ole totuus. Ja minulla ei ole mitään homoja tai transseksuaalisia vastaan.  Jos sukupuolia onkin joku ääretön määtä ja se voi vaihtuu vaikka 5 kertaa päivässä, niin samall hetero- ja homoseksuaalisuus lakkaa olemasta  samoin transukupuolisuus.

Miks aina tälläsiä absurdeja esimerkkejä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän