Persut ei haluaisi antaa lapsille kasviksia
Perusasiat kunniaan peruskoulussa valistusta, ei pervoilua, kasvava lapsi tarvitsee muutakin kuin tofua, puolue julistaa.
Eläinoikeusjärjestö Viral Vegansin mukaan kasvisruoan näkeminen uhkana on aikuisten keksimä ongelma, sillä kasvipohjaisen kouluruoan lisääminen edistäisi lasten terveyttä.
Turun yliopiston tutkimuksen mukaan vain yksi prosentti lapsista syö kasviksia, hedelmiä ja marjoja ravitsemussuositusten mukaisesti. Eläinoikeusjärjestö näkee, että politiikan avulla voitaisiin muovata tulevien sukupolvien ruokailutottumuksia ja hyvinvointia.
Järjestön mielestä perussuomalaisten viestintä kuntavaaliohjelmassa on ristiriitaista.
Puolue haluaa samanaikaisesti suitsia tupakointia terveyssyistä, mutta vastustaa kasvipohjaisen kouluruokailun edistämistä, vaikka ruokavalinnat vaikuttaa terveyteemme aivan kuten tupakointi. On törkeää esiintyä terveellisten elämäntapojen puolestapuhujana ja sivuuttaa ruokavalion merkitys sairauksien ennaltaehkäisyssä, kritisoi järjestön toiminnanjohtaja ja tietokirjailija Benjamin Pitkänen tiedotteessa.
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kasvithan nimenomaan haluavat tulla syödyiksi. Ne valmistavat hyvänmakuisia hiilihydraatti-, rasva- ja proteiiniannoksia, joiden sisään ne kätkevät alkionsa. Siten ne leviävät uusille alueille.
Sä puhut siemenistä, saa tanan daiju!
Siemenistä, marjoista, hedelmistä, viljoista, pähkinöistä ja juureksista muun muassa. Yhteisenä nimityksenä voisi puhua vaikkapa - kasveista ja niiden osista.
Kokonaiset kasvit eivät halua tulla syödyksi.
Hyviä uutisia sulle. Voit jättää perunan varret syömättä, ja marjojen osalta se on suorastaan suotavaa.
Kerro miten peruna lisääntyy kun
Aivan ohis, mutta eikö tuo kysymys ole hieman naurettava? Miksi perunan pitäisi lisääntyä syötäessä? Lisääntyykö broileri, kun se syödään? Yleensä ravinto tuppaa muuttamaan muotoaan energiaksi syömisprosessin yhteydessä. Siksi lihan tuotanto kuormittaa luontoa enemmän kuin kasvisruoan tuotanto.
Jos ette sattuneet vihervassarit tietämään niin ne mukulat eivät syö niitä kasvisruokia. Kyllähän sitä kokeiltu on ja huonoin tuloksin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ette sattuneet vihervassarit tietämään niin ne mukulat eivät syö niitä kasvisruokia. Kyllähän sitä kokeiltu on ja huonoin tuloksin.
Kyllä mun lapset syö. Heidät on kasvatettu syömään monipuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein esim. pinaattiletut ja ohrapuuro ovat menestyneet jopa parhaiten kyselyissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet mitä syöt. Olet vihannes.
Itse asiassa olet pakottanut ne syömään vihanneksia omista ideologisista syistä.
Seuraavaksi voisit opettaa niitä paskantamaan housuun, niin kuin teillä tapana on ollut...ideologisista syistä.
Paljonko otat päässäsi asuvalta persulta vuokraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa olet pakottanut ne syömään vihanneksia omista ideologisista syistä.
Seuraavaksi voisit opettaa niitä paskantamaan housuun, niin kuin teillä tapana on ollut...ideologisista syistä.
Sinunko lapsuudenkodissasi ei syöty kasviksia ollenkaan? Pelkkää lihaa mätitte ideologisista syistä? Mikä se sellainen ideologia on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä taas taisit kertoa itsestäsi ihan kaiken argumentaation tason perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purra ja Mestari syövät kasviksia.
Miksi haluavat että rivipersut vähentävät niiden syömistä?
Eikös tämä ole ihan normaalia persuilua? Pari esimerkkiä:
- persulainen poliisikansanedustaja ammuskelee kännissä ympäriinsä
- varapuheenjohtajalla on maahmuutt puoliso (ja vaikka mitä sanoisitte niin ei se perus-perus-persu ole kovin homomyönteinen)
Purra ja HA eivät yritä pakottaa kaikkia suomalaisia omaksumaan elintapojaan toisin kuin vihervasfasistit.
Hyvä näin, sillä mitäs siitä tulisi, jos arvokonservatiivisen ja maahanmuuttovastaisen puolueen jäsenet hengailisivat samaa sukupuolta olevien maahmujen kanssa ammuskellen pistoolilla ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, muutakin kuin tofua ja salaattia. Se ei tarkoita, etteikö siellä olisi salaattia jatkossakin. Mutta kyllä laadukas liharuoka tarjoaa kasvamisen ja kehittymisen kannalta paljon tehokkaamman ratkaisun, kuin kasvisruoka.
Se nyt on nähny näistä vassareista, jotka vetää näitä pelkkiä kasviksia etteivät aivot voi olla kovin suuret. Edes työpaikkaa eivät saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kasvithan nimenomaan haluavat tulla syödyiksi. Ne valmistavat hyvänmakuisia hiilihydraatti-, rasva- ja proteiiniannoksia, joiden sisään ne kätkevät alkionsa. Siten ne leviävät uusille alueille.
Siemenistä, marjoista, hedelmistä, viljoista, pähkinöistä ja juureksista muun muassa. Yhteisenä nimityksenä voisi puhua vaikkapa - kasveista ja niiden osista.
Syödyksi tuleminen on monelle kasvilajille elinehto.
Ei ole. Kerro yksikin.
Marjat, hede
Et osannut kertoa yhtäkään kasvia joka haluaa tulla syödyksi.
Haluaako siis joku lihanpala tulla syödyksi, vai miksi täällä mietitään kasvien tunne-elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä uutisia sulle. Voit jättää perunan varret syömättä, ja marjojen osalta se on suorastaan suotavaa.
Sinulla meni selvästi keskustelu ohi. Kyseessä oli väite että kasvit haluavat tulla syödyksi. Yhtään ei ole nimetty.
Persut ovat niin hellämielisiä, etteivät raaski syödä kasveja, koska eivät ole varmoja näiden intentioista. Kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Haluaako siis joku lihanpala tulla syödyksi, vai miksi täällä mietitään kasvien tunne-elämää?
Mitä vittua yrität kysymyksellä kertoa! Kerro rohkeasti. Etkö uskalla paljastaa typeryyttäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vittua yrität kysymyksellä kertoa! Kerro rohkeasti. Etkö uskalla paljastaa typeryyttäsi.
Ihmettelen, että onko tosiaan jollekulle persulle ruokavaliota muodostettaessa jotenkin keskeinen kysymys, haluaako peruna koko kasvina tulla syödyksi vai haluaako ainoastaan perunan mukula tulla syödyksi. Itse vain syön perunaa, täysin riippumatta perunan haluista. Itse asiassa en edes usko perunan tietoisuuteen. Te persut olette lopulta varsin intersektionaalista porukkaa, ja ehkä jopa animisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, että onko tosiaan jollekulle persulle ruokavaliota muodostettaessa jotenkin keskeinen kysymys, haluaako peruna koko kasvina tulla syödyksi vai haluaako ainoastaan perunan mukula tulla syödyksi. Itse vain syön perunaa, täysin riippumatta perunan haluista. Itse asiassa en edes usko perunan tietoisuuteen. Te persut olette lopulta varsin intersektionaalista porukkaa, ja ehkä jopa animisteja.
Hahaha....uskalisit paljastaa typeryytesi, mikä kyllä vahvisti sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän aika moni täällä palstalle ole vihannes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein esim. pinaattiletut ja ohrapuuro ovat menestyneet jopa parhaiten kyselyissä.
Missä muka?
ääriprosessoitua korvikeruokaa, joka on suositusten mukaan epäterveellistä. Hetkinen, eipäs olekaan suositusten mukaan epäterveellistä, koska korvikkeet korvaavat liharuoan. Silloin kaikki epäterveellinenkin on terveellistä