Persut ei haluaisi antaa lapsille kasviksia
Perusasiat kunniaan peruskoulussa valistusta, ei pervoilua, kasvava lapsi tarvitsee muutakin kuin tofua, puolue julistaa.
Eläinoikeusjärjestö Viral Vegansin mukaan kasvisruoan näkeminen uhkana on aikuisten keksimä ongelma, sillä kasvipohjaisen kouluruoan lisääminen edistäisi lasten terveyttä.
Turun yliopiston tutkimuksen mukaan vain yksi prosentti lapsista syö kasviksia, hedelmiä ja marjoja ravitsemussuositusten mukaisesti. Eläinoikeusjärjestö näkee, että politiikan avulla voitaisiin muovata tulevien sukupolvien ruokailutottumuksia ja hyvinvointia.
Järjestön mielestä perussuomalaisten viestintä kuntavaaliohjelmassa on ristiriitaista.
Puolue haluaa samanaikaisesti suitsia tupakointia terveyssyistä, mutta vastustaa kasvipohjaisen kouluruokailun edistämistä, vaikka ruokavalinnat vaikuttaa terveyteemme aivan kuten tupakointi. On törkeää esiintyä terveellisten elämäntapojen puolestapuhujana ja sivuuttaa ruokavalion merkitys sairauksien ennaltaehkäisyssä, kritisoi järjestön toiminnanjohtaja ja tietokirjailija Benjamin Pitkänen tiedotteessa.
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottavatko persut myös vastuun kaikista lihansyönnin haitoista? WHO on luokitellut lihan syöpävaaralliseksi aineeksi.
Tutkimusnäyttö lihan vaarallisuudesta on erittäin heikkoa. Päinvastoin tällä hetkellä tutkitaan mm. karnivore-ruokavalion käyttöä syövän hoidossa. Syöpä näet rakastaa hiilihydraatteja joita saa kasviperäisestä ruoasta
Miksi valehtelet?
Ei valehtele. T. Eri
Asiaa on vääristelty.
Voi luoja. Missä persu, siellä salaliittoteoria.
Vierailija kirjoitti:
Äänestäkää vasemmistoa niin saatte muutakin kuin läskiä.
Äänestäkää oikeistoa niin saatte monipuolista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 15 vuotta vegaani. Kiilloton ja huonokuntoinen polkkatukka, koska latvat murtuivat. Kasvisperäinen proteiini ja vitamiinit eivät imeytyneet. Nyt leijonanharja, kun syön maitotuotteita ja välillä kalaa.
Mä oon 10 vuotta vegaani. Sitten aloin taas käyttää maitotuotteita ja kananmunia. En huomannut yhtään mitään muutosta missään.
Miksi et syönyt lihaa ja kalaa. Siksi et huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 15 vuotta vegaani. Kiilloton ja huonokuntoinen polkkatukka, koska latvat murtuivat. Kasvisperäinen proteiini ja vitamiinit eivät imeytyneet. Nyt leijonanharja, kun syön maitotuotteita ja välillä kalaa.
Mä oon 10 vuotta vegaani. Sitten aloin taas käyttää maitotuotteita ja kananmunia. En huomannut yhtään mitään muutosta missään.
Pieru alkaa haista mädäntyneelle, kun ottaa lihan ruokavalioon. Sen huomaa ainakin.
-eri.
"Kasvisruokaa on jo useasti viikon aikana, joka kerta yhtä hirvittävää kuraa.
Tämä ei tarkoita, etteikö olemassa olisi hyviä kasvisruokia. Koulun sellaiset ovat kuitenkin mauttomia mössöjä, joista ei haistamalla tai edes maistamalla voi tietää, mitä on syömässä.
Oppilaat eivät näitä ruokia syö, mieluummin odottavat nälissään kotiin pääsyä. Kaupungilla ja koululla kyllä tiedetään, etteivät nämä ruoat maistu, niitä tilataan jo lähtökohtaisesti hyvin vähän. Säästöä tämäkin kai, kun ei siihen ruokaan kulu juuri yhtään rahaa."
Minun kouluaikanani liharuokaa oli useasti viikon aikana, joka kerta yhtä hirvittävää kuraa.
Tämä ei tarkoita, etteikö olemassa olisi ollut hyviä liharuokia. Koulun sellaiset olivat kuitenkin mauttomia mössöjä, joista ei haistamalla tai edes maistamalla voinut tietää, mitä oli syömässä.
Oppilaat eivät näitä ruokia syöneet, mieluummin odottivat nälissään kotiin pääsyä. Kaupungilla ja koululla kyllä tiedettiin, etteivät nämä ruoat maistuneet, niitä tehtiin jo lähtökohtaisesti hyvin vähän. Säästöä sekin kai, kun ei siihen ruokaan kulunut juuri yhtään rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestäkää vasemmistoa niin saatte muutakin kuin läskiä.
Äänestäkää oikeistoa niin saatte monipuolista ruokaa.
Mahtaakohan oikeistolta pitkään liietä lapsille mitään ruokaa.
Itse et lapsille anna kun olet niin ylen sankia priha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80% kasvissyöjistä lopettaa kasvissyönnin. Sinäkin lopetit sen.
Koska te muut kasvissyöjät lopetatte kasvissyönnin?
Ensi vuonna vai sen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kasvithan nimenomaan haluavat tulla syödyiksi. Ne valmistavat hyvänmakuisia hiilihydraatti-, rasva- ja proteiiniannoksia, joiden sisään ne kätkevät alkionsa. Siten ne leviävät uusille alueille.
Sä puhut siemenistä, saa tanan daiju!
Siemenistä, marjoista, hedelmistä, viljoista, pähkinöistä ja juureksista muun muassa. Yhteisenä nimityksenä voisi puhua vaikkapa - kasveista ja niiden osista.
Kokonaiset kasvit eivät halua tulla syödyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa kasviksia vastaan kenelläkään mitään on, sehän on mahtavaa oman maan tukemista, kun syö lanttua ym. ruokien yhteydessä. Mutta että tofua ulkomailta ja onko se edes terveellistä? Varmaan siihen avokadoja kylkeen?
Miksei tofu olisi terveellistä? Riikkakin syö sitä.
Persujen eliitille terveellisemmät safkat mutta sitten prolepersuille teurasjätteitä?
Soija ei ole terveellistä. Siinä on estrogeeniä mikä on haitallista miehille varsinkin.
Samoin kuin humalassa. Muistathan siis soijasta öyhöttäessäsi kampanjoida myös miesten oluenjuontia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kasvithan nimenomaan haluavat tulla syödyiksi. Ne valmistavat hyvänmakuisia hiilihydraatti-, rasva- ja proteiiniannoksia, joiden sisään ne kätkevät alkionsa. Siten ne leviävät uusille alueille.
Siemenistä, marjoista, hedelmistä, viljoista, pähkinöistä ja juureksista muun muassa. Yhteisenä nimityksenä voisi puhua vaikkapa - kasveista ja niiden osista.
Syödyksi tuleminen on monelle kasvilajille elinehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieru alkaa haista mädäntyneelle, kun ottaa lihan ruokavalioon. Sen huomaa ainakin.
-eri.
Ei ala. Liha sulaa suolistossa hyvin, mutta kuidut muodostavat kaasuja ja turvotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nuo maitotuotteet ei vaikuttaneet mitään, vaan se "välillä kalaa" pelkästään?
No, mä en voi syödä kalaa (allergia).
En toki ymmärrä, mitä erityistä muutosta tarvitsisi. Voin ihan hyvin vegaanina, ja ihan hyvin nyt lakto-ovona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syödyksi tuleminen on monelle kasvilajille elinehto.
Ei ole. Kerro yksikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nuo maitotuotteet ei vaikuttaneet mitään, vaan se "välillä kalaa" pelkästään?
No, mä en voi syödä kalaa (allergia).
En toki ymmärrä, mitä erityistä muutosta tarvitsisi. Voin ihan hyvin vegaanina, ja ihan hyvin nyt lakto-ovona.
Eihän sinun väitteitäsi kukaan ymmärrä.
Purra ja halla-ahohan ovat kai kasvissyöjiä? Miksei sitten lapset saa kasviksia?
Onko tämä taas joku tapa säästää muutama euro kouluruoasta. Epäreilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa kasviksia vastaan kenelläkään mitään on, sehän on mahtavaa oman maan tukemista, kun syö lanttua ym. ruokien yhteydessä. Mutta että tofua ulkomailta ja onko se edes terveellistä? Varmaan siihen avokadoja kylkeen?
Miksei tofu olisi terveellistä? Riikkakin syö sitä.
Persujen eliitille terveellisemmät safkat mutta sitten prolepersuille teurasjätteitä?
Soija ei ole terveellistä. Siinä on estrogeeniä mikä on haitallista miehille varsinkin.
Samoin kuin humalassa. Muistathan siis soijasta öyhöttäessäsi kampanjoida myös miesten oluenjuontia vastaan.
Miksi pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä uutisia sulle. Voit jättää perunan varret syömättä, ja marjojen osalta se on suorastaan suotavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri.
Ne on ne kasvikset mitkä suolessasi mätänee. Bakteerit hajottavat sulamattomia kuituja ja tästä mätänemisestä vapautuu kaasuja. Liha ei pieretä. Vegaanit ja lehmät taas pierevät valtavasti.