Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Persut ei haluaisi antaa lapsille kasviksia

Vierailija
28.01.2025 |

Perusasiat kunniaan peruskoulussa valistusta, ei pervoilua, kasvava lapsi tarvitsee muutakin kuin tofua, puolue julistaa.

Eläinoikeusjärjestö Viral Vegansin mukaan kasvisruoan näkeminen uhkana on aikuisten keksimä ongelma, sillä kasvipohjaisen kouluruoan lisääminen edistäisi lasten terveyttä.

Turun yliopiston tutkimuksen mukaan vain yksi prosentti lapsista syö kasviksia, hedelmiä ja marjoja ravitsemussuositusten mukaisesti. Eläinoikeusjärjestö näkee, että politiikan avulla voitaisiin muovata tulevien sukupolvien ruokailutottumuksia ja hyvinvointia.

Järjestön mielestä perussuomalaisten viestintä kuntavaaliohjelmassa on ristiriitaista.

Puolue haluaa samanaikaisesti suitsia tupakointia terveyssyistä, mutta vastustaa kasvipohjaisen kouluruokailun edistämistä, vaikka ruokavalinnat vaikuttaa terveyteemme aivan kuten tupakointi. On törkeää esiintyä terveellisten elämäntapojen puolestapuhujana ja sivuuttaa ruokavalion merkitys sairauksien ennaltaehkäisyssä, kritisoi järjestön toiminnanjohtaja ja tietokirjailija Benjamin Pitkänen tiedotteessa.

Kommentit (215)

Vierailija
161/215 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervassarit haluaa kasvuiässä olevia lapsia tappaa nälkään. Ei niitä lasten hyvinvointi kiinnosta, pääasia se oma agenda jota kaikkien muka pitäisi noudattaa.

Vierailija
162/215 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kasvithan nimenomaan haluavat tulla syödyiksi. Ne valmistavat hyvänmakuisia hiilihydraatti-, rasva- ja proteiiniannoksia, joiden sisään ne kätkevät alkionsa. Siten ne leviävät uusille alueille.

Sä puhut siemenistä, saa tanan daiju!

Siemenistä, marjoista, hedelmistä, viljoista, pähkinöistä ja juureksista muun muassa. Yhteisenä nimityksenä voisi puhua vaikkapa - kasveista ja niiden osista.

Kokonaiset kasvit eivät halua tulla syödyksi.

Syödyksi tuleminen on monelle kasvilajille elinehto.

Ei ole. Kerro yksikin.

Marjat, hedelmät ja viljat esimerkiksi. Ei niiden evoluutio ole kehittynyt viljelyn ympärille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/215 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa kasviksia vastaan kenelläkään mitään on, sehän on mahtavaa oman maan tukemista, kun syö lanttua ym. ruokien yhteydessä. Mutta että tofua ulkomailta ja onko se edes terveellistä? Varmaan siihen avokadoja kylkeen?

Miksei tofu olisi terveellistä? Riikkakin syö sitä. 

Persujen eliitille terveellisemmät safkat mutta sitten prolepersuille teurasjätteitä?

Soija ei ole terveellistä. Siinä on estrogeeniä mikä on haitallista miehille varsinkin. 

Samoin kuin humalassa. Muistathan siis soijasta öyhöttäessäsi kampanjoida myös miesten oluenjuontia vastaan.

Jos joku ehdottaa oluen tarjoamista koululaisille, aion vastustaa sitä satavarmasti.

eri

Vierailija
164/215 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 15 vuotta vegaani. Kiilloton ja huonokuntoinen polkkatukka, koska latvat murtuivat. Kasvisperäinen proteiini ja vitamiinit eivät imeytyneet. Nyt leijonanharja, kun syön maitotuotteita ja välillä kalaa.

Mä oon 10 vuotta vegaani. Sitten aloin taas käyttää maitotuotteita ja kananmunia. En huomannut yhtään mitään muutosta missään. 

Miksi et syönyt lihaa ja kalaa. Siksi et huomannut.

Pieru alkaa haista mädäntyneelle, kun ottaa lihan ruokavalioon. Sen huomaa ainakin.

-eri.

Ei ala. Liha sulaa suolistossa hyvin, mutta kuidut muodostavat kaasuja ja turvotusta. 

Ja peräpukamatkin vain kaunistavat peräpeiliä? 

Vierailija
165/215 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 15 vuotta vegaani. Kiilloton ja huonokuntoinen polkkatukka, koska latvat murtuivat. Kasvisperäinen proteiini ja vitamiinit eivät imeytyneet. Nyt leijonanharja, kun syön maitotuotteita ja välillä kalaa.

Mä oon 10 vuotta vegaani. Sitten aloin taas käyttää maitotuotteita ja kananmunia. En huomannut yhtään mitään muutosta missään. 

Pieru alkaa haista mädäntyneelle, kun ottaa lihan ruokavalioon. Sen huomaa ainakin.

-eri.

Ne on ne kasvikset mitkä suolessasi mätänee. Bakteerit hajottavat sulamattomia kuituja ja tästä mätänemisestä vapautuu kaasuja. Liha ei pieretä. Vegaanit ja lehmät taas

Liha tarvitsee mädättäjäbakteereja ja kasvikset käymisbakteereja. Haju on erilainen.

Vierailija
166/215 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kasvithan nimenomaan haluavat tulla syödyiksi. Ne valmistavat hyvänmakuisia hiilihydraatti-, rasva- ja proteiiniannoksia, joiden sisään ne kätkevät alkionsa. Siten ne leviävät uusille alueille.

Sä puhut siemenistä, saa tanan daiju!

Siemenistä, marjoista, hedelmistä, viljoista, pähkinöistä ja juureksista muun muassa. Yhteisenä nimityksenä voisi puhua vaikkapa - kasveista ja niiden osista.

Kokonaiset kasvit eivät halua tulla syödyksi.

Hyviä uutisia sulle. Voit jättää perunan varret syömättä, ja marjojen osalta se on suorastaan suotavaa. 

Kerro miten peruna lisääntyy kun se syödään?

Vierailija
167/215 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervassarit haluaa kasvuiässä olevia lapsia tappaa nälkään. Ei niitä lasten hyvinvointi kiinnosta, pääasia se oma agenda jota kaikkien muka pitäisi noudattaa.

Onko tosiaan niin, että vihreät tai vasemmistolaiset tahtovat tappaa lapsia tai ketään nälkään? Vai ovatko sittenkin jotkut muut, joita ei ainakaan köyhien lasten syömiset kiinnosta?

Vierailija
168/215 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestäkää vasemmistoa niin saatte muutakin kuin läskiä.

Äänestäkää oikeistoa niin saatte monipuolista ruokaa.

Mahtaakohan oikeistolta pitkään liietä lapsille mitään ruokaa.

vasemmiston talouspolitiikalla ei ainakaan jää ruokaa lapsille eikä muillekaan jaettavaksi. Entistä enemmän pitäisi elää velaksi ja kaikki tuottava toiminta tapettava Suomessa.

Asiaan sen verran, että kunnon läskisoosia sai aikanaan Neuvostoliitossa, jossa sain kunnian maistaa sattumia kolhoosissa. Ei ollut muuten lihalla pilattu se soosi. Palatakseni alkuperäiseen argumenttiin; kapitalismissa saa lihaa, reaalisosialismissa läskiä

Vierailija
169/215 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri.

Ei ala. Liha sulaa suolistossa hyvin, mutta kuidut muodostavat kaasuja ja turvotusta. 

Ja peräpu

Peräpukamat tulevat kuidusta. Liha on pehmeää eikä siinä ole raastavia kuituja. Liha ei allergisoi ketään. 

Vierailija
170/215 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluruoka on pääsääntöisesti aika pahaa, koska olematon budjetti ja suurtalouskeittiöt, oli siinä lihaa tai ei.

Vierailija
171/215 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö lautaselle saa edelleenkin ottaa kasviksia.

Tässä on kyse wokettajien korviketuotteiden pakkosyötöstä lapsille.

Vierailija
172/215 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80% kasvissyöjistä lopettaa kasvissyönnin. Sinäkin lopetit sen. 

Koska te muut kasvissyöjät lopetatte kasvissyönnin? 

Ensi vuonna vai sen jälkeen?

En mä ole lopettanut kasvissyöntiä. Oon ollut kasvissyöjä pitkälti yli 40 vuotta. Vegaani olin siitä 10 vuotta, ja sen lopetin vain siksi, kun muutin sellaiseen maahan ja seudulle, missä tuntui helpommalta elää lakto-ovo-vegetaristina.

Lihaa en ole ikinä syönyt enkä tule syömään. 

Vierailija
173/215 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri.

Ne on ne kasvikset mitkä suolessasi mätänee. Bakteerit hajottavat sulamattomia kuituja ja tästä mätänemisestä vapautuu

Liha tarvitsee mädättäjäbakteereja ja kasvikset käymisbakteereja. Haju on erilainen.

Höpsistä, liha sulaa täydellisesti eikä siitä jää mitään mätänemään suoleen. Avannepussi taas saattaa ylivuotaa jos erehtyy syömään kasviksia ja kuituja sillä ne sulavat huonosti.

Vierailija
174/215 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä tarvitse nälässä olla ja lapsi voi hyvin, kasvaa ja pysyy terveenä.

Vierailija
175/215 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Peräpukamat tulevat kuidusta. Liha on pehmeää eikä siinä ole raastavia kuituja. Liha ei allergisoi ketään."

Peräpukamat tulevat hitaasta ruoansulatuksesta eli kuivuneesta ja vähäisestä ulostemäärästä eli esim. kuidun puutteesta.

Vierailija
176/215 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut huolehtivat siitä ettei hävikkiä tulisi niin paljoa. Sen luulisi olevan vassareidenkin mielestä hyvä tavoite. Mutta eipä se ole kun pitää saada öyhöttää.

Vierailija
177/215 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri.

Ei ala. Liha sulaa suolistossa hyvin, mutta kuidut muodostavat kaasuja ja t

Peräpukamat tulevat kuidusta. Liha on pehmeää eikä siinä ole raastavia kuituja. Liha ei allergisoi ketään. 

Näin on, erilaisia kasvisallergioita on kymmenittäin, mutta tuskin kukaan on allerginen lihalle. Liha-allergian voi saada korkeintaan punkin puremasta. Tämä käytännössä kertoo mikä on ihmisen luontainern ruokavalio eli liha ja eläinrasva.

Vierailija
178/215 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä tarvitse nälässä olla ja lapsi voi hyvin, kasvaa ja pysyy terveenä.

Ainakaan varakkaiden omien lasten. Muiden lapsista ei niin väliä.

Vierailija
179/215 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö perunat, pasta ja riisi muka ole kasviksia? Pelkkää lihaako ne antaa lapsille?!

Vierailija
180/215 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö perunat, pasta ja riisi muka ole kasviksia? Pelkkää lihaako ne antaa lapsille?!

Ovat ja ne pitäisikin poistaa ruokavaliosta. Pelkkää eläinperäistä ravintoa tilalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan