Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nälkä 1500 kalorilla?

Vierailija
27.01.2025 |

Laihdutan nyt niiden ohjeiden mukaan mitä sain ravitsemusterapeutilta. Miksi minulla on nälkä kun syön tämän 1500 kalorin mukaan ja terveellistä tavallista ruokaa säännöllisesti? Seuraan fatsecret sovelluksella päivän syömisiä. En liiku tarpeeksi ja tälläkin määrällä iltaisin vaikeaa nukahtaa kun on nälkä. Mikähän tässä menee pieleen..

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsasi ei ole vielä tottunut pienempiin määriin. Itse en edes laihtuisi 1500kcal/päivä. 

Vierailija
2/62 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti liian vähän proteiinia ja kuitua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsasi ei ole vielä tottunut pienempiin määriin. Itse en edes laihtuisi 1500kcal/päivä. 

Kauanko menee tottua? Minkä verran kaloreita sinä syöt päivässä? Oletko normaalipainoinen? 

Vierailija
4/62 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä on jokseenkin ohjelmoitavissa oleva ilmiö. Mitä useammin pupeltaa, sitä useammin on myös nälkä, koska keho osaa odottaa ruokaa ja alkaa erittää nälkähormoni greliiniä (kuulostaa pupulta, mutta aito tieteellinen ilmiö). Jos syö harvemmin, sitten on myös nälkäkin harvemmin ja lievempänä.

Vierailija
5/62 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälkä on jokseenkin ohjelmoitavissa oleva ilmiö. Mitä useammin pupeltaa, sitä useammin on myös nälkä, koska keho osaa odottaa ruokaa ja alkaa erittää nälkähormoni greliiniä (kuulostaa pupulta, mutta aito tieteellinen ilmiö). Jos syö harvemmin, sitten on myös nälkäkin harvemmin ja lievempänä.

Syön noin klo 10, 15 ja 20. Luin pätkäpaastosta ja olen yrittänyt sitä yhdistää tähän 1500. Kestän tätä nälkää mutta on kumma jos muut pärjää tällä määrällä ruokaa ja minä en. Koitan lisätä proteiinia ja kuitua kuten tuossa edellä neuvottiin jos se auttaisi.

Vierailija
6/62 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä säästää kaloreita iltaan ja syö jotain proteiini ja kuitupitoista. Jos silti maha kurnii juo puolilitraa vettä. 

Itse illalla sängyssä ennen nukkumaanmenoa nautin pienestä näläntunteesta. Ähkynä en pysty nukkua.

Vierailija
7/62 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee aikansa tottua. Itse syön n. 1650 kcal. Päivällinen on isompi, koska en osaa syödä oikein aamulla ja lounaalla ja iltaisin on isompi nälkä. Vettä pitää juoda riittävästi. Keitot on vähäkalorisia. 

Vierailija
8/62 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska syöt niin vähän. Olet varmaankin huomannut ettei 1500 kaloria ole kovin paljon ruokaa.

Vierailija
9/62 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään syönyt n 1200kcal ilman nälkää.

Aamulla 1 siivu itsetehtyä vuokaleipää, 1 ohut siivu rasvaista juustoa ja vähän oivariinia

Lounas maissisosekeittoa: maissia, peruna, sipulia, valkosipulia, varsiselleriä, chiliä, mausteita, tilkka ruokakermaa

Päivällinen possuwokkia jossa 50g nuudelia (kuivapaino), paljon tuoretta kukkakaalia, porkkanaa, paprikaa ja sipulia, vähän maapähkinöitä. Lihaa ehkä 150g

Ehkä syön lempi turkkilaista vielä 100g, mahtuu kaloreihin

Proteiinin ja rasvan lisääminen pitää nälän. Mun päivään kuuluu aina 1-2rkl oliiviöljyä

Vierailija
10/62 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti liian vähän proteiinia ja kuitua.

Ja rasvaa. Eli klassiset virheet.

Vierailija
11/62 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistetut perunat ja lenkin palat+kananmuna tuntuu kyllä pitävän nälän poissa.  Tosin siinä ei kaloreita kun se on vaan täyttä ruokaa.

Vierailija
12/62 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko olet miinuksella? -500kcal energiantarpeesta on maksimi. Naiselle tuokin voi olla liikaa.

Vierailija
13/62 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään syönyt n 1200kcal ilman nälkää.

Aamulla 1 siivu itsetehtyä vuokaleipää, 1 ohut siivu rasvaista juustoa ja vähän oivariinia

Lounas maissisosekeittoa: maissia, peruna, sipulia, valkosipulia, varsiselleriä, chiliä, mausteita, tilkka ruokakermaa

Päivällinen possuwokkia jossa 50g nuudelia (kuivapaino), paljon tuoretta kukkakaalia, porkkanaa, paprikaa ja sipulia, vähän maapähkinöitä. Lihaa ehkä 150g

Ehkä syön lempi turkkilaista vielä 100g, mahtuu kaloreihin

Proteiinin ja rasvan lisääminen pitää nälän. Mun päivään kuuluu aina 1-2rkl oliiviöljyä

Epäilen, että ei 1200 kcal riitä. Pelkästään oliiviöljyssä on tuossa määrässä karkeasti 120-240 kaloria. 

Vierailija
14/62 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisimmät syyt:

- Kulutat enemmän mitä on arvioitu ja saat liian vähän energiaa ruuasta

- Et syö tarpeeksi rasvaa ja proteiinia jotka pitää nälkää

- syöt tiheäenergistä ruokaa jolloin ruuan volyymi on pieni > maha ei täyty samalla tavalla 

- määrällisesti ruuassa on iso heitto verrattuna vanhoihin tapoihin 

- et syö tarpeeksi usein/ateriaväli venähtää liikaa

Ja siis olettaen että kyse nyt siitä että on koko ajan nälän tunne 

Vierailija
15/62 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön noin klo 10, 15 ja 20. Luin pätkäpaastosta ja olen yrittänyt sitä yhdistää tähän 1500. Kestän tätä nälkää mutta on kumma jos muut pärjää tällä määrällä ruokaa ja minä en. Koitan lisätä proteiinia ja kuitua kuten tuossa edellä neuvottiin jos se auttaisi.

Aika pitkät ateriavälit sulla ainakin on eikä kaikille pätkäpaasto sovi. 

Vierailija
16/62 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön jotain väliltä 3500-4000kcal mutta rajoitan syömiseni klo 08-20 välille. Lisäksi ruokavalio ei juuri sisällä hitaita hiilareita (sokeria, valkoista leipää, pastaa) eikä kovia rasvoja kuin mitä kananmunista saa. Aamulla pari lautasellista kaurapuuroa raejuustolla ja muutama kananmuna, sitten päivän mittaan kolme ateriaa missä n 250g kalaa/kanaa, vihanneksia, pari keskikokoista perunaa ja raejuustoa, iltapalaksi vain hapankorppuja ja rahka mehutiivisteellä. Joinakin päivänä syön täysin mitä huvittaa, pizzaa/kebabbia/burgereita/irtokarkkeja/jäätelöä

Pari tuntia ehkä tulee keskimäärin liikuntaa päivässä

Mitat 188/103 ja rasvaprosentti 10-13

Ei kannata näännyttää itseänsä, syö silloin kun on nälkä mutta panosta terveelliseen ruokaan äläkä syö öisin ellet tee vuorotyötä

Vierailija
17/62 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö reilun kokoisia annoksia? Kun syö paljon kasviksia, aterian koko voi olla yllättävänkin iso. Siis vaikka energiaa olisi kohtuullinen määrä. Laimennat siis kasviksilla aterian energiapitoisuutta. Ei kannata syödä mitään linnun annoksia.

Vierailija
18/62 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt pääsääntöisesti viljoja ja kasviksia, luultavasti siksi. Höttö ja kuidut (jotka ovat sulamattomia hiilareita) eivät pidä nälkää eivätkä aiheuta kylläisyyden tunnetta.

Vierailija
19/62 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa koittaa syödä iltapainotteisesti, niin ettei nukkumaan mennessä ole nälkä. Sokeria kannattaa välttää ja hiilareita syödä kohtuudella. Jos "sattuu" mahaan eli on vatsalaukku niin tyhjänä, syö ihan vähän jotain. Laihtumisen ei kyllä, pitäisi olla mitään hirveän kivuliasta, kuin vasta joskus aika alhaisissa rasvoissa, joten voi olla, että olet liian isoilla miinuksilla. Ei kannata kyllä hirveästi mihinkään pulliin koskea, voi olla, että tulee vaan enemmän nälkä. Proteiinia tosiaan kannattaa syödä hyvin.

Vierailija
20/62 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä säästää kaloreita iltaan ja syö jotain proteiini ja kuitupitoista. Jos silti maha kurnii juo puolilitraa vettä. 

Itse illalla sängyssä ennen nukkumaanmenoa nautin pienestä näläntunteesta. Ähkynä en pysty nukkua.

Se on: ähkynä en pysty NUKKUMAAN. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä