Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyn terveyteni/jaksamiseni puolesta vain 80 pros panokseen työssä, siksi en saan potkut enkä uutta työtä

Vierailija
27.01.2025 |

Minulla on lievää uupumusta ollut noin 20 vuotta. Huom lievää siis! Ei mitään vakavaa eikä mitään pahemmin tavallisesta poikkeavaa. Olen käynyt useammalla lääkärillä, työterveyshuollossa, psykologilla ym tässä vuosien varrella, mitään suurempaa vikaa minusta ei löydy enkä saa tähän mitään hoitoa enkä apua, kun ei sellaista ilmeisesti ole olemassa joka tämän ns. parantaisi. 

Vaikka kuinka yrittäisin en millään pysty 100 pros panokseen työssä. Työssä vaaditaan kovaa työtahtia ja tekemään suurta työmäärää päivittäin, en vain koskaan pääse näihin vaadittuihin työsuoritusmääriin, en vaikka miten yritän. Ja siksi olen taakka työnantajalle. Olen tästä samasta syystä jo aiemmin joutunut pois (määr aik sopimusta ei jatkettu. Olen istunut lukuisissa puhutteluissa siitä, että en tee riittävän isoa työmäärää. Jouduin viimeisimmästä työpaikasta yt:ssä ulos koska en ole riittävän tehokkaasti tuottava yksilö. Uutta työtä en saa vaikka miten haen, ilmeisesti tietty hitaus ja voimattomuus näkyy minusta niin että en ole mikään sähäkkä tehopakkaus. Olen ammattitaitoinen, työni laatu on hyvä, olen kohtelias, en ole koskaan ole saanut muuta kritiikkiä kuin että en ole riittävän tehokas ja että en ole ehtinyt tehdä sitä ja tätä.

Mitä voin oikein tehdä? En vain pysty siihen työtehoon mitä vaaditaan. Mistään lääkäristä en saa mitään apua niin että pystyisin nostamaan tehoa. Mistään en saa osa-aikatyötä, olen sitä yrittänyt yli 10 vuotta, myös työsuhteessa pyytää lyhennettyä työaikaa, ei onnistu millään. Neuvoja?

Kommentit (74)

21/74 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Penny Lame kirjoitti:

On paljon kaltaisiasi. Minusta olisi enemmän kuin järkevää järjestää 60-80% työaikoja ja pitää ihmiset työelämässä. Tällaisesta voisi olla jopa taloudellista hyötyä joillain aloilla, etenkin jos palkkatuki on vaihtoehto. Mutta miksi mitään järkevää otettaisi kuuleviin korviin? Ihmiset kotiin makaamaan muiden syljettäväksi. Se on meininki.

Tällöin myös työttömyys vähenisi merkittävästi, kun olemassa olevat työt jaettaisiin lyhempien työaikojen kautta useammalle ihmiselle. 

Olen siinä käsityksessä että nykyään useissa paikoissa työtehtävät on nimenomaan jaettu niin että yksi ihminen hoitaa useamman työntekijän hommat. Semmoinen halpuutus kun saataisi loppumaan niin ihmiset olisivat töissä -> työttömyysluvut laskuun -> ostovoima nousuun. Voisikohan nämä uupumisetkin vähentyä kun ihmisellä on vastuullaan tolkullinen määrä asioita?

Vierailija
22/74 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta on rajapyykki koulutusta vaativissa ammateissa. Sitä nuoremmat on jaksavia ja tehokkaita supertyyppejä, jotka eivät kuitenkaan osaa itse työtä kunnolla. Sitä vanhemmat taas osaa itse työn jo erittäin hyvin (kun kokemusta on kertynyt), mutta eivät enää ole niin jaksavia supertyyppejä. 

Intuitiivisesti molempia näitä tarvittaisiin, mutta osaavia yli kolmekymppisiä kuitenkin enemmän kuin huonommin osaavia nuoria, siis vaikka tällöin väki ei olisi yhtä jaksavia supertyyppejä. Jostain syystä silti nykyään palkataan lähinnä nuoria energisiä vaikka heidän ammattitaito ei olisi kummoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on, ainakin isoissa kaupungeissa. Jossain maalla voi olla leppoisampaa, mutta siellä ei ole enää töitä juuri jäljelläkään.

Vierailija
24/74 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein 80% työtä, mutta sekään ei tuntunut auttavan. Kun ei saa ikinä kehuja tai arvostusta niin työ ei ole enää mielekästä vaikka yrittää parhaansa. Työantajan asennekin on että pitäisi elää 100% työlle ja joustaa jatkuvasti (jopa siihen asti että tessiä rikotaan).

Vierailija
25/74 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusit vinkkejä? Etkö ole jo kuullut, että katso metsään, siellä kyllä riittää töitä!

Vierailija
26/74 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KELAlle etuuskäsittelijäksi - tarvitaan joku (mikä tahansa) korkeakoulututkinto - myös AMK kelpaa ja työpanos 60-80% riittää mainiosti. Myös lyhennetty työaika onnistuu.

Vierailija
27/74 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä aikamoinen vinkuja/valittaja.

En palkkaisi häntä mihinkään.

Vierailija
28/74 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, millaista työsi on? Monet tekevät nykyään osa-aikaista työtä. Olen itse it-alalla ja meillä on paljon 4 päivän työviikkoja tekeviä. Joku haluaa olla pienten lasten kanssa, joku haluaa hoitaa vanhaa vanhempaansa, jollakulla on terveyshaasteita, joku opiskelee jne. Itselläni 4 päivän viikko oli kriteerinä uutta työtä hakiessa ja esimiehelleni oli lähinnä ilmoitusasia.

Vierailija
29/74 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KELAlle etuuskäsittelijäksi - tarvitaan joku (mikä tahansa) korkeakoulututkinto - myös AMK kelpaa ja työpanos 60-80% riittää mainiosti. Myös lyhennetty työaika onnistuu.

Pääseekö sinne oikeasti? Onko tekstisi sarkasmia ja vitsi? Kyllä menen jos pääsee, mutta käsitykseni on, että hakijoita on paljon ja vaikea päästä. Ap

Vierailija
30/74 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kaupungille :hyvinvointialueille. Näissä hommissa ei kukaan tee

täysillä töitä

Vierailija
31/74 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ole enää huippukunnossa joten tyydyn pienempään palkkaan kuin ennen. Työkeikkoja ei vaan tahdo enää olla meikäläiselle muuta kuin parhaaseen sesonkiaikaan. Palkka, palkkatuki, osa- aikaisuus...ei niillä tunnu olevan mitään merkitystä. Tärkein este työllistymiselle on ikä.

Vierailija
32/74 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, millaista työsi on? Monet tekevät nykyään osa-aikaista työtä. Olen itse it-alalla ja meillä on paljon 4 päivän työviikkoja tekeviä. Joku haluaa olla pienten lasten kanssa, joku haluaa hoitaa vanhaa vanhempaansa, jollakulla on terveyshaasteita, joku opiskelee jne. Itselläni 4 päivän viikko oli kriteerinä uutta työtä hakiessa ja esimiehelleni oli lähinnä ilmoitusasia.

IT-alalla onnistuu 80% työaika parhaiten tuotetalossa. Kaikki konsulttitalot eivät suostu siihen, että koodari ei tee 100% työaikaa, kun firmalle maksetaan vain tehdyistä tunneista. Eikä ikävä kyllä onnistu kaikissa tuotetaloissakaan, vaikka ihan oikeasti osa ihmisistä saisi saman verran aikaa tekemällä töitä pirteinä ma-to ja lepäämällä kolme päivää, kuin että tekee ma-pe ja on väsynyt. 

Vierailija
33/74 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa koodareista ja lisäksi lääkärit, ehkä myös hammaslääkärit saa valita työaikansa ja työmääränsä. Muut ei. 

Vierailija
34/74 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jaksa niin ei jaksa. Minkä sille sitten voi.

Vierailija
35/74 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae kaupungille :hyvinvointialueille. Näissä hommissa ei kukaan tee

täysillä töitä

Luulet vain. Oikeasti tuolla revitään kaikilta selkänahasta jaksaminen, teetetään yhdellä monen ihmisen työt. 

Vierailija
36/74 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Sairastan reumaa ja oon usein todella uupunut. Se että saan yksinhuoltajana lapsen ja kodin hoidettua on tarpeeksi. En koe, että mun pitäisi edes todistaa kellekään mitään. Teen kaikki tärkeimmät asiat. Lisäksi rauta-arvot putoaa jatkuvasti, välillä jaksan hyvin ja seuraavana päivänä voin olla pahoinvoiva. 

Vierailija
37/74 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IT-alalla onnistuu 80% työaika parhaiten tuotetalossa. Kaikki konsulttitalot eivät suostu siihen, että koodari ei tee 100% työaikaa, kun firmalle maksetaan vain tehdyistä tunneista. Eikä ikävä kyllä onnistu kaikissa tuotetaloissakaan, vaikka ihan oikeasti osa ihmisistä saisi saman verran aikaa tekemällä töitä pirteinä ma-to ja lepäämällä kolme päivää, kuin että tekee ma-pe ja on väsynyt. 

Ikävää että sinulla on tuollaisia kokemuksia. Olen tehnyt 4 päivän viikkoa niin tuotetalossa kuin konsulttifirmassakin.

Vierailija
38/74 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella on siellä tosi kauan olleilla mukavat suojatyövirat. Mutta uudemmista otetaan kaikki irti.

Uuvutetaan kun toisten pitää näidenkin työt tehdä, toki heitä huonommalla palkalla.

Jos jotenkin pääsisitkin meille töihin 20-30 vuotta sitten, se olisi sulle täydellinen ratkaisu. Ei vaadita lähellekään edes 50%.

Realistisesti ehkä 30-40%. Ja meidän jäärät ovat papereistaan huolimatta ammattitaidotonta ja persoonallisuudeltaan vaativaan työhönsä ihan soveltumattomia.

Yhteisö voi todella huonosti kun ongelmaa edes yritetä ratkaista. Tekevät vähän ja siinäkin jatkuvasti virheitä yms mutta pomot haluttomia ja kyvyttömiä. Akateeminen ala.

Ei ongelma tule onnistumaan muutoin kuin luonnollisen poistuman kautta. Odottelen mielenkiinnolla, säilyykö kulttuuri seinissä.

=Milloinkahan itse saan alkaa vetämään lonkkaa. Vaatii kyllä todellista röyhkeyttä se.

Muilta toki edellytetään koko ajan se 150%, aivan jatkuvaa joustoa, täysin palkatonta ylityötä. Liitto on kädetön ja munaton.

Joten ei julkisellekaan enää tänään kannata tulla.

(Ja olen kuumeessa, joten nyt kotona ja aikaa käydä täällä.)

Vierailija
39/74 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei todellakaan ole niin että julkisella pääsisi helpolla. Usein ehkä jopa päinvastoin. Laki määrää tekemään tietyt asiat ja tietyllä tavalla, mutta kunta ei ole palkannut riittävästi väkeä niitä tekemään eli muutama jotka siellä on joutuu tekemään yksin monen ihmiset työt. Ja jos ei tee lain mukaan niin tulee käräjiltä tuomio virkarikoksesta.

Vierailija
40/74 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa, mutta tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi