Mies käyttäytyi oudosti ensitreffeillä
Tutustuin Tinderissä nelikymppiseen mieheen. Hän itse ehdotti treffejä ja että voi tulla autolla tunnin ajomatkan päästä mun kotipaikkakunnalle. Hän ehdotti, että käytäisiikö kävelyllä, mutta minä ehdotin erästä minulle tuttua ravintolaa, jossa on tarjolla erinomainen sunnuntaibrunssi, jonka hinta on 30€/hlö. Tämä sopi miehelle.
Tavattiin klo 12 ravintolan oven edessä ja mentiin sisälle. Näytin hänelle, että "minulla on tällainen 50€ arvoinen lahjakortti ja kun minä ostan itselleni brunssin ja lasin alkoholitonta kuoharia, niin tästä jää vielä rahaa käyttämättä, niin varmaan voidaan maksaa samasta, niin sä saat sitten alennusta sun ostoksista". Mies vastasi tähän, että sopii. Mentiin kassalle ja sanoin tarjoilijalle, että kaksi brunssia ja lasillinen alkoholitonta kuoharia, jolloin mies sanoi, että hänkin voisi ottaa lasin samaa juomaa ja minä ojensin lahjakortin tarjoilijalle. Tarjoilija naputteli tilaukset kassaan ja kysyi mieheltä, että maksetaanko nämä samasta vai erikseen, jolloin mies oli hetken aikaa ihan hiljaa ja vain tuijotti sitä loppusummaa näytöllä. Tarjoilija oli ihan ihmeissään ja sanoi miehelle, että tästä lahjakortista jää muutoin rahaa käyttämättä, jolloin mies vastasi, että maksetaan samasta.
Ihmettelen vaan, että mitäköhän se mies jäi funtsimaan siinä kassalla, kun Johan me oltiin äsken sovittu, että ostokset maksetaan samasta?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen, et joskus sitä heti huomaa ettei olekaan kiinnostunut treffikumppanista, vaikka toisessa ei olisikaan tavallaan mitään vikaa. Jos hän halusi vetäytyä heti alkuunsa?
Tai ap etsii vikoja sieltä missä niitä ei ole
Vierailija kirjoitti:
Ei susta ole suhteeseen. Jatkossa tulee eteen paaljon hankalampia juttuja ja jos jo tästä menee pää sekaisin niin lopeta treffailu.
"Tuli paikalle sähköautolla." 🤣🤣 Ainakin huomasit ne tärkeimmät..
Jep.mutta nyt jäi huomaamatta että tämä tapahtui Porvoossa.tuossa rakastavaisten kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisin ettei oikein sisäistänyt sitä monimutkaista lahjakortti viritystä ja odotti että sinä kerrot kassalle siitä teidän suunnitelmastanne kun kerran se sinun ideasi olikin alunperin.
No ei taatusti ole monimutkaista kenenkään muun kuin sun mielestä!
Kyllä minä miehenä olisin siinä tilanteessa miettinyt ihan muita juttuja. Mies oli tunnin ajanut treffeille outoon paikkaan ja suostunut vielä brunssille. Sit alkaa heti säätäminen. Ihan oikeastiko sinulla jäi vain tuo tilanne siitä koko tapaamisesta mieleen. Väistämättä kyllä tulee sellainen fiilis, että oli miehelle ihan hukkareissu. Tässä juuri hyvä eaimerkki miksi tulisi pysyä kaukana suomalaisista naisista. Mies tekee naisen mieliksi, mutta silti saa haukut siitä ainoasta skenaariosta, jossa nainen olisi voinut sievästi auttaa miestä vastaamalla tarjoilijalle itse.
Kysymys "maksetaanko samasta" hämmensi. Koska sinähän laitoit lahjakortin ja hän ylimenevän osuuden, mistä tulee fiilis että maksettaisiin erikseen.
söpöä, ap vei miehen isin ja äitin maksamalla lahjakortilla syömään
No minäkin jäin hetkeksi miettimään että mitä tämä "maksetaan samasta" tarkoittaa nyt tässä yhteydessä. Eli käytännössä siis toki sitä että sinun osuutesi menee kokonaan lahjakortilta ja mies maksaa loput. Mutta jos sinä ensin annat sen lahjakortin ja äkkiä joku kysyy että "maksetaanko samasta" niin kyllä itsekin hetken mietin että mitä se nyt sitten tässä tapauksessa oikein tarkoittaa. Kun se lopputulos on että mies maksaa loput joka jää jäljelle eikä mitään oikeastaan makseta "samasta".
Mitä mies jäi funtsimaan kassalla?
-pitäisi päästä vessaan
-alkoholitonta? Oispa kaljaa.
-aika ison annoksen otti tuo nainen
-muistinko laittaa parkkikiekon?
-ei tuo nainen näytä yhtään samalta kuin kuvassa
-onkohan tuo laktoositonta?
-pitää ehtiä kolmeksi kotiin
-mihin minä nämä nyt laitan, olisi pitänyt ottaa tarjotin
-iltiksen lööpissä näkyy taas olevan uusi pelotteluaihe
-miksi tuo nainen ei sano kassalle mitään, sillähän on se lahjakortti? Onkohan se vähän outo?
Koska lahjakortti oli sinun, niin mies odotti sinun antavan vastauksen. Ei toisen rahoista voi sanoa, miten ne käytetään, vaan omistajan itse pitää kertoa se.
Vierailija kirjoitti:
Olisit maksanut sillä kortilla vain omat ostoksessi, etkä alkanut sekoittamaan miesparan päätä sörssäyksilläsi.
Sitten olisi mennyt 14€ hukkaan kun brunssi+kuoharia maksoi yht 36€
Ap
Ensi kerralla älä tarjoa mitään lahjakorttia vaan mies tarjoaa treffeillä. Lahjakortin käytät tyttökaverien kanssa.
Kuulostaa omituiselta touhulta lähteä ventovieraan ihmisen kanssa syömään, missä pelkästään maksamisesta tulee ihme show.
Kaipa se mies oudoksui miksi halusit maksaa osan hänen laskustaan, pyytämättä.
Mä olisin käyttänyt lahjakorttini toisella kertaa, ja siten että se tulee kokonaan käytettyä. En niin, että siitä menee osa hukkaan.
Mulle tulee tosta semmonen olo, että mies houkuteltiin paikalle sillä että saat lounaan mun siivellä puoleen hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehelle jäi maksettavaa 10€?
Ei, vaan ainoastaan 22€, jolla hän sai siis brunssin ja lasin alkoholitonta kuoharia.
Ap
Mitä järkeä on juoda alkoholitonta kuoharia! Mielummin litra puristettua appelsiinimehua vaikka,l
Maksetaan samasta = sinä maksat koko hoidon. Jos tarjoitus, että sinä maksat lahjakortilla ja sitten mies maksaa loput, niin eihän se ole enää samasta maksamista
Jätä se sika! Tuollaiset miehet tiedetään. Tuo on just niitä miehiä, jotka syö lapsen vanukkaat.
Vierailija kirjoitti:
Kaipa se mies oudoksui miksi halusit maksaa osan hänen laskustaan, pyytämättä.
Mulle tulee tosta semmonen olo, että mies houkuteltiin paikalle sillä että saat lounaan mun siivellä puoleen hintaan.
No enpä ole montakaan kertaa kuullut, että jotain harmittaisi se, että pääsee halvemmalla kun joku toinen maksaa osan ostoksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei susta ole suhteeseen. Jatkossa tulee eteen paaljon hankalampia juttuja ja jos jo tästä menee pää sekaisin niin lopeta treffailu.
"Tuli paikalle sähköautolla." 🤣🤣 Ainakin huomasit ne tärkeimmät..
Jep.mutta nyt jäi huomaamatta että tämä tapahtui Porvoossa.tuossa rakastavaisten kaupungissa.
Porvoossa ei ole noin halpoja brunsseja.
Näin miehenä, olen lähes varma että kaveri vain jännitti ja häkeltyi tuosta kysymyksestä. En halua uskoa, että olisi mitenkään pihistellyt muutaman euron takia. Miehet on tällaisia. Tarkoitan, että joskus kestää hetken vastata.
Toisekseen, tuo treffeillä maksaminen on joillekin naisille, en tarkoita ap:tä, muodostunut jonkinlaiseksi ongelmakimpuksi. Siinä yhdistyy klassinen miehen patriarkaalisuus, naisen emansipaatio ja taloudellinen itsenäisyys, kenen aloitteesta treffeillä ollaan, mielipide siitä, kenen kuuluu maksaa, yleinen mielipide, An ja Bn tulotaso, ja monta muuta asiaa, jotka joskus tekevät oikean vastauksen löytämisestä lähes mahdotonta. Mutta jos teet virheen, niin sillä perusteella olet ahne saituri ja narsistinen kitupiikki. Tämä johtopäätös voidaan vetää jo siitä, kuka ehti maksaa kolmen euron kahvikupillisen.
Varmaan funtsas et miks on tollon kaa lähteny treffeille...
se mietti siinä kassalla, että mitenkähän se vaimo pärjää kotona lasten kanssa, kun se vauvakin on vasta 3 viikkoinen
Niin mikä oli ongelma?