Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä valmisteella sait ferritiinin nousemaan?

Vierailija
27.01.2025 |

Mulla oli kesällä alkuraskaudessa ferritiini 35. Aloin syömään rautaa. Sain keskenmenon ekan kolmanneksen jälkeen, hemoglobiini putosi 140 -> anemiaan ja jälkivuoto kesti 5 viikkoa. Yhdet kuukautiset ja olin taas raskaana.

Toinen kolmannes menossa. Kävin noin kuukausi sitten mittaamassa ferritiinin ja oli 34. Tässä kohtaa puolisen vuotta syönyt rautaa.

Olen syönyt Sideralia muutaman paketin ja sitten siirryin Ainoa-rautaan kun sain sitä edullisesti.

Mietin että kannattaisiko mun siirtyä johonkin toiseen valmisteeseen? Onko se Puhdistamon triplarauta hyvä? 

En pysty rautaa ottamaan valitettavasti tyhjään vatsaan aamulla kun pitää syödä pian heräämisen jälkeen kun muuten tulee huono olo. Otan jossakin aterioiden välissä kun en ole syönyt maitotuotteita.

Ferritiinin ajattelin mittauttaa seuraavan kerran kun vauva 6kk tai vanhempi (meillä eivät julkisella mittaa...)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko sulla jotain oireita sitten? Mulla ferritiini on n. 20 ja ei ole mitään ongelmaa. Joskus oli vain 6, silloin väsytti. 

Vierailija
2/11 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko sulla jotain oireita sitten? Mulla ferritiini on n. 20 ja ei ole mitään ongelmaa. Joskus oli vain 6, silloin väsytti. 

Väsymys ja nukkumisvaikeudet (heräilen yöllä, saatan jäädä valvomaan). Toki nämäkin voi johtua monesta eri asiasta. 

Toivoisin saavani arvot vaikka 70 jos millään onnistuisi, jos auttaisi jaksamiseen ja treeni kulkisi paremmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko, että just raskausaika on se, jolloin saat ferritiiniä nostettua. Oireesikin voivat johtua paljolti raskaudesta. Mulla on ferritiini pitkästi alle 20 ja olo on hyvä (ei ollut silloin, kun se oli 5). Sideralia ei tarvitse ottaa tyhjään mahaan eikä sen kanssa tarvitse miettiä, mitä syö. Sen voi ottaa milloi vain. 

Vierailija
4/11 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein usko, että just raskausaika on se, jolloin saat ferritiiniä nostettua. Oireesikin voivat johtua paljolti raskaudesta. Mulla on ferritiini pitkästi alle 20 ja olo on hyvä (ei ollut silloin, kun se oli 5). Sideralia ei tarvitse ottaa tyhjään mahaan eikä sen kanssa tarvitse miettiä, mitä syö. Sen voi ottaa milloi vain. 

Mulla siis ollut univaikeuksia jo ainakin pari vuotta ennen raskaaksi tuloa.

Sideralia käyttäisin muuten, mutta hinta kirpaisee :D 

Olen myös pian synnyttänyt 4 kertaa 9 vuoden sisään ja ollut siinä ajassa 5 kertaa raskaana, joten riskiä raudan puutteelle on. 

Vierailija
5/11 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sideral söin vuoden tai ylin ja ei noussut ferritiini. Sen jälkeen vasta kuulin, että siinä on niin vähän rautaa, että ei kunnolla nosta. Esa Soppi suosittelee syömään jopa 300mg rautaa päivittäin+d ja b vitamiinit pitää olla kunnossa ja tais olla muitakin hivenaineita, mitkä vaikuttaa raudan imeytymiseen.

Kannattaa lukea hänen kirja Rauta on kova aine. 

Sain 300mg päivittäin nostettua 27->70 muutamassa kuukaudessa. Aluksi söin 100mg ja kun vatsa tottui niin 200mg ja kun siihen tottui vatsa niin nosto taas.

Vierailija
6/11 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauta infuusiolla. Mulla on anemia ja b12 puutos. Saan lisäksi cohemin pistoksia joka toinen/kolmas kuukausi. Nykyään pitää hb olla alhaalla myös että pääsee infuusioon.  Sideral FORTE on vatsalle hellävaraisin mutta pitää ottaa ruoan kanssa, jos on tosi herkkä vatsa, maitotuotteita ei + - kahteen tuntiin. 

Vierailija
7/11 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nouse millään, seuraavana b12-labrat. Pari vuotta sitten ferritiini oli 110, nyt 25 ja siellä pysyy. Väsymys on ihan jotain järjetöntä. Mulla on lapsesta asti ollut taipumusta anemiaan

Vierailija
8/11 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla siis ollut univaikeuksia jo ainakin pari vuotta ennen raskaaksi tuloa.

Sideralia käyttäisin muuten, mutta hinta kirpaisee :D 

Olen myös pian synnyttänyt 4 kertaa 9 vuoden sisään ja ollut siinä ajassa 5 kertaa raskaana, joten riskiä raudan puutteelle on. 

Niin joo ja mulla on kohtuu runsaat kuukautiset, kuukupilla seuraillut että se 80 ml ja tai yli vuotaa joka kierto.

Hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut käytössä 10 vuoteen. 

Vierailija
9/11 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sideral söin vuoden tai ylin ja ei noussut ferritiini. Sen jälkeen vasta kuulin, että siinä on niin vähän rautaa, että ei kunnolla nosta. Esa Soppi suosittelee syömään jopa 300mg rautaa päivittäin+d ja b vitamiinit pitää olla kunnossa ja tais olla muitakin hivenaineita, mitkä vaikuttaa raudan imeytymiseen.

Kannattaa lukea hänen kirja Rauta on kova aine. 

Sain 300mg päivittäin nostettua 27->70 muutamassa kuukaudessa. Aluksi söin 100mg ja kun vatsa tottui niin 200mg ja kun siihen tottui vatsa niin nosto taas.

B12 arvo mulla oli tosi hyvä,juuri mitattu. D oli 50, nyt otan raskaudesta huolimatta 30 mikrogrammaa deetä päivittäin, enempää en viitsi.

Vierailija
10/11 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä palaa asiaan. 

Onko jollain kokemuksia Puhdas Triplaraudasta?

Nogelia kovasti mainostetaan, mutta onko se hyvä? Eikö siinäkin ole bisglysinaatti?

Seuraavaksi purkiksi olen hankkinut ramavitin bisglysinaatin. 

Vierailija
11/11 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites pinaatti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän