Mies käyttäytyi oudosti ensitreffeillä
Tutustuin Tinderissä nelikymppiseen mieheen. Hän itse ehdotti treffejä ja että voi tulla autolla tunnin ajomatkan päästä mun kotipaikkakunnalle. Hän ehdotti, että käytäisiikö kävelyllä, mutta minä ehdotin erästä minulle tuttua ravintolaa, jossa on tarjolla erinomainen sunnuntaibrunssi, jonka hinta on 30€/hlö. Tämä sopi miehelle.
Tavattiin klo 12 ravintolan oven edessä ja mentiin sisälle. Näytin hänelle, että "minulla on tällainen 50€ arvoinen lahjakortti ja kun minä ostan itselleni brunssin ja lasin alkoholitonta kuoharia, niin tästä jää vielä rahaa käyttämättä, niin varmaan voidaan maksaa samasta, niin sä saat sitten alennusta sun ostoksista". Mies vastasi tähän, että sopii. Mentiin kassalle ja sanoin tarjoilijalle, että kaksi brunssia ja lasillinen alkoholitonta kuoharia, jolloin mies sanoi, että hänkin voisi ottaa lasin samaa juomaa ja minä ojensin lahjakortin tarjoilijalle. Tarjoilija naputteli tilaukset kassaan ja kysyi mieheltä, että maksetaanko nämä samasta vai erikseen, jolloin mies oli hetken aikaa ihan hiljaa ja vain tuijotti sitä loppusummaa näytöllä. Tarjoilija oli ihan ihmeissään ja sanoi miehelle, että tästä lahjakortista jää muutoin rahaa käyttämättä, jolloin mies vastasi, että maksetaan samasta.
Ihmettelen vaan, että mitäköhän se mies jäi funtsimaan siinä kassalla, kun Johan me oltiin äsken sovittu, että ostokset maksetaan samasta?
Kommentit (59)
Varmaan vaan hämääntyi koko kuviosta, jos hänelle tieto lahjakortista tuli yllätyksenä. Jännittävä tilanne muutenkin.
Varmaan alkoi funtsimaan suhteellisuusteoriaa. Miehet on vähän sellaisia.
Luulisin ettei oikein sisäistänyt sitä monimutkaista lahjakortti viritystä ja odotti että sinä kerrot kassalle siitä teidän suunnitelmastanne kun kerran se sinun ideasi olikin alunperin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan vaan hämääntyi koko kuviosta, jos hänelle tieto lahjakortista tuli yllätyksenä. Jännittävä tilanne muutenkin.
Tarkoitatko, että sanoin hänelle epäselvästi tuon lahjakortilla maksamisen?
Ap
Voi myös olla, että nyt vaan yliajattelet kerta mies maksoi omansa. Veikkaan, että yritti vaan laskea sitä, että kuinka paljon ruokailu per nuppi maksoi eli mikä oli itse aterian ja kuoharin hinta, kun hänen summansa meni osittain sinun lahjakortilta.
Tämä oli varmaan treffienne kohokohta? Vai tapahtuiko muutakin?
Eli miehelle jäi maksettavaa 10€?
Vierailija kirjoitti:
Luulisin ettei oikein sisäistänyt sitä monimutkaista lahjakortti viritystä ja odotti että sinä kerrot kassalle siitä teidän suunnitelmastanne kun kerran se sinun ideasi olikin alunperin.
No ei taatusti ole monimutkaista kenenkään muun kuin sun mielestä!
Ei susta ole suhteeseen. Jatkossa tulee eteen paaljon hankalampia juttuja ja jos jo tästä menee pää sekaisin niin lopeta treffailu.
"Tuli paikalle sähköautolla." 🤣🤣 Ainakin huomasit ne tärkeimmät..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sitäpä juuri. Yllättävä ja jännittävä tilanne. Tuskin mietti summaa, vaan sitä miten pitää toimia, jotta sun suunnitelma toteutuu oikein. Itselleni kävisi taatusti samoin, vaikka olen varoissani ja lukenut pitkän matikan ;)
Ehkä se mies jäi kuitenkin laskemaan päässään, että ei kai vaan häntä nyt huijata, että ei kai hän vaan maksa euroakaan enempää kuin AP.
Toki jos on edes alkeellinen matikkapää, niin jos AP sanoo maksavansa loppusummasta 50€, niin sikäli kun laskun loppusumma on alle 100€, niin mies ei maksa yhtään enempää .
Olisit maksanut sillä kortilla vain omat ostoksessi, etkä alkanut sekoittamaan miesparan päätä sörssäyksilläsi.
Vierailija kirjoitti:
Eli miehelle jäi maksettavaa 10€?
Ei, vaan ainoastaan 22€, jolla hän sai siis brunssin ja lasin alkoholitonta kuoharia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies itse kertoi, että hänellä on sähköauto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies itse kertoi, että hänellä on sähköauto.
Varmasti myös suuri velaton omakotitalo ja hyväpalkkainen toimitusjohtajan pesti, vene ja golfosake.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tietysti kerroit jo ennen sinne ravintolaan mennessä. Vai kerroitko?
Tuli mieleen, et joskus sitä heti huomaa ettei olekaan kiinnostunut treffikumppanista, vaikka toisessa ei olisikaan tavallaan mitään vikaa. Jos hän halusi vetäytyä heti alkuunsa?
Ap lisää:
Kuvittelikohan se mies, että minä haluan tarjota hänelle? Hän on kyllä itse hyväpalkkaisessa työssä, kertoi asuvansa omakotitalossa ja tulleensa paikalle sähköautolla, eli varmasti fyrkkaa on.