Mulla hammaskiveä ja olen odottanut hammaslääkäriin pääsyä 7 kk, mutta jonot ainakin vuoden, nyt kaveri sanoi
Eli siis oon odottanut hammaslääkäriin pääsyä jo 7 kuukautta ja aikoja ei ole ja "loka-marraskuussa luultavasti" vastauksen sain kun soitin uudelleen. Nyt kaveri sanoi "ei näytä kovin hyvältä kun naurat" ja alkoi haukkumaan hampaitani. Tuntuu hirveeltä kun muutenkin hymyilen suu kiinni .
Sanoin et no ei pidä nauraa sitten ollenkaan ja tiiän että on paha mutta tuntu tosi pahalta ja sanoi no en mä tarkoittanut ja vaan pari kertaa huomasin. Yritti vaan parantaa oloa mutta tuli hirvee olo .
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset hampaat eivät enää saa akuuttia hoitoa koska ne ovat liian hyvin hoidetut. Somaliasta suomeen lennätetyt isoäidit saavat juurihoitoa pyytämättä vaikka eivät osaa edes suomea.
Paljon m a m u jen kanssa hammashoidosta työskentelevänä voin sanoa että eivät ainakaan Helsingissä saa yhtään sen enempää tai paremmin kuin kanta.väestökään. jopa vähemmä koska ovat usein melko raskaita potilaita (tulkin tarve yms) En ymmärrä, mistä tämä lähtee että saisivat jotenkin nopeammin hoitoa.
Miksi saavat mitään hoitoa? Maksakoot he yksityisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset hampaat eivät enää saa akuuttia hoitoa koska ne ovat liian hyvin hoidetut. Somaliasta suomeen lennätetyt isoäidit saavat juurihoitoa pyytämättä vaikka eivät osaa edes suomea.
Paljon m a m u jen kanssa hammashoidosta työskentelevänä voin sanoa että eivät ainakaan Helsingissä saa yhtään sen enempää tai paremmin kuin kanta.väestökään. jopa vähemmä koska ovat usein melko raskaita potilaita (tulkin tarve yms) En ymmärrä, mistä tämä lähtee että saisivat jotenkin nopeammin hoitoa.
Miksi saavat mitään hoitoa? Maksakoot he yksityisellä.
Yhteiskunta se maksaa sinunkin elämisesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule plakkia eikä reikiä kun harjaa ja lankaa aamuin illoin. Näin on minulla ja minun jo aikuisilla lapsillakin. Kun kerrytät plakkia laiskuuttasi, niin se on sun oma ongelmasi , eikä yhteiskunnan. Jotain vastuuta sunkin pitää ottaa mätänevista hampaistasi.
Jännä homma kun hammaskiven poistoa suositellaan kaikille vuoden välein huolimatta hampaanpesusta. Milläs sä sen selität?
-eriKuulehan sama provoilija. Sitä suositellaan siksi, että niin on päätetty suositella. Siltikään, en käy vuosittain hammaskiven poistossa hygienistillä, koska hammaskiveä ei pääse muodostumaan hyvän suuhygieniani vuoksi.
Joko menee keha rille perille?
Sun suuhygieniasi ei kiinnosta ketään. Päätetty suositella 😂 Sulle suosittelisin psykoterapiaa.
Miksi isäsi hylkäsi sinut? Oliko joku luolamies, joka ei osannut opastaa hampaidenpesuun sinua kun olit pienempi inkkeli?
Mitä sä mun hampaista tiedät? Mistähän sä suutuit noin verisesti? Taitaapa olla niin, että et todellisuudessa ole itse hoitanut asioitasi kunnolla ja siksi äriset. Kuule, kyllä se siitä kun vaan myönnät itsellesi että pieleen meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuhygienisti poistaa hammaskiven. Ei tarvi lääkäriä.
Se on silti sen 200€ niin mistäs repäiset jos rahaa ei ole.
No jos suuhygienisti julkisella maksaa tuon ja HL yksityisellä vähän toista sataa. Kumman valitset?
Vierailija kirjoitti:
Hammaskiveä ei poista lääkäri, se on suuhygienistin hommia.
Kyllä sen poistaa myös lääkäri.
Yritin varata aikaa suuhygienistille, mutta sanoivat, että pitää varata ensin aika hammaslääkärille, koska edellisestä käynnistäni on kaksi vuotta aikaa. Neljän kuukauden odottelun jälkeen sain ajan kahden kuukauden päähän. Milloin lie pääsen sinne suuhygienistille.
Tää aloittajahan on jonkun huollettavana. Hän on hoitolaitoksessa tai asuu äipän kanssa.
Huoltaja ei jaksa paimentaa aikuista poikaansa hampaiden pesuun.
Hoitolaitoksissa aika ei riitä pesemään näiden avuttomien hampaita.