Mulla hammaskiveä ja olen odottanut hammaslääkäriin pääsyä 7 kk, mutta jonot ainakin vuoden, nyt kaveri sanoi
Eli siis oon odottanut hammaslääkäriin pääsyä jo 7 kuukautta ja aikoja ei ole ja "loka-marraskuussa luultavasti" vastauksen sain kun soitin uudelleen. Nyt kaveri sanoi "ei näytä kovin hyvältä kun naurat" ja alkoi haukkumaan hampaitani. Tuntuu hirveeltä kun muutenkin hymyilen suu kiinni .
Sanoin et no ei pidä nauraa sitten ollenkaan ja tiiän että on paha mutta tuntu tosi pahalta ja sanoi no en mä tarkoittanut ja vaan pari kertaa huomasin. Yritti vaan parantaa oloa mutta tuli hirvee olo .
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Ei tule plakkia eikä reikiä kun harjaa ja lankaa aamuin illoin. Näin on minulla ja minun jo aikuisilla lapsillakin. Kun kerrytät plakkia laiskuuttasi, niin se on sun oma ongelmasi , eikä yhteiskunnan. Jotain vastuuta sunkin pitää ottaa mätänevista hampaistasi.
Jännä homma kun hammaskiven poistoa suositellaan kaikille vuoden välein huolimatta hampaanpesusta. Milläs sä sen selität?
-eri
Miten joku voi luulla että "jos harjaa ja lankaa ei tule hammaskiveä ja reikiä", on kuule hyvin yksilöllistä se hammaskiven ja plakin muodostuminen. Kysy vaikka sieltä hammaslääkäriltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Suun terveys on niin tärkeä asia, että priorisoin sen. Ihmisen kropassa kaikki muu osaa jollain tapaa korjata itsensä, mutta hampaat ei.
Sylkeni koostumus kerryttää hammaskiveä paljon. Poistaminen sattuu, vaikka päivittäin käytän hammaslankaa ja hammasväliharjaa. Nykyään käyn kahdesti vuodessa yksityisellä suuhygienistillä, jotta käynti on nopeasti ohi. Toki se maksaa, mutta julkiselta ei ole tullut "kerran 3 vuodessa"-kutsua. Kävin julkisella viimeksi ennen pandemiaa.
Tuo yksi omahyväinen besserwisser pitäisi ohjata Maratoonari-elokuvan hammashoitolaan.
Kuten sanoit: syljen koostumus kerryttää muutamilla hammaskiveä vaikka miten harjaisi kahdesti päivässä ja käyttäisi hammaslankaa.
Vasta kun vaihdoin Oralit Philipsin Sonicareen olen saanut hammaskiven kertymisen niin hyvin kuriin että poisto kerran vuodessa riittää ja operaatio on vaivaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule plakkia eikä reikiä kun harjaa ja lankaa aamuin illoin. Näin on minulla ja minun jo aikuisilla lapsillakin. Kun kerrytät plakkia laiskuuttasi, niin se on sun oma ongelmasi , eikä yhteiskunnan. Jotain vastuuta sunkin pitää ottaa mätänevista hampaistasi.
Jännä homma kun hammaskiven poistoa suositellaan kaikille vuoden välein huolimatta hampaanpesusta. Milläs sä sen selität?
-eriMiten joku voi luulla että "jos harjaa ja lankaa ei tule hammaskiveä ja reikiä", on kuule hyvin yksilöllistä se hammaskiven ja plakin muodostuminen. Kysy vaikka sieltä hammaslääkäriltäsi.
Niinpä! Mutta tämä yksi heitukka kyllä tietää!
-tuo jolle vastasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän yhteiskunta ennenkään ole juossut pää kolmantena jalkana kenenkään kerjäläisen ovelle vippaamaan satasta.
Itse ne lainat otetaan pankista ja itse ne maksetaan pois aikanaan. Nyt näille vammaisille pitäisi kustantaa kaikki yhteiskunnan toimesta.
Pitihän tämänkin aloituksen eli provon tavoite arvata jo heti eka sivulta.
Eli sun mielestä on ok, että Suomessa et saa sulle kuuluvia perusterveydenhuollon palveluita ilman lainaa? Nyt olen kaiken kuullut.
Kyllä minä sen tiedän , että olet jälkeenjäänyt. Mene manifestisi kanssa eduskuntatalon portaille. En minä sinulle yhteiskunnaksi pysty muuttumaan. Äaliö
Siis mitä? Kun joku puhuu itse juurisyystä eikä naljaile aplle, heittäydyt vittumaiseksi? Yhteiskunnan ongelmat on oikeasti tosiasia ja sä rääyt?
-eriEt sinä ole eri.
Sinä olet ainoa täällä , joka vikisee yhteiskunnasta. Sinä ole kehitysvammainen, jolle pitää kaikki tuoda tarjottimella nenän eteen.
Toi sun hammasongelma on sun itse aiheutettu ongelma. Tiedätkö mikä hammasharja on?
Normaali ihminen ymmärtää, että aamuin illoin sillä harjalla harjataan plakit pois suusta.
Voi luoja! Hammaskiveä tulee vaikka sä kulkisit harja suussa 24/7. Huomaa kyllä miten yksinkertaisia ihmiset on ja purkaa pahaa oloaan avlla ihan ulkopuolisille ihmisille. Parempaa tulevaisuutta sulle!
Aika monelle tulee. Huomaa että sulla ei ole mitään tajua siitä mistä sä puhut. Ja vaikka ap olisikin jättänyt hoitamatta hampaitaan, sillä se ei muutu, että sä moraaliposeeraat. Ihan jokaisen suomalaisen kuuluu saada hammashuolto taloudellisesta tilanteesta riippumatta. Sulle sanoisin, että älä käytä julkisia palveluita ollenkaan, kun niiden tarve on sun mielestä oma vika. Jos olisin ilkeä, toivoisin lapsillesi jonkin sairauden, jota et saisi hoidettua ilman lääkäreitä. Onneksi en ole.
Sinä olet mielenterveyspotilas. Nämä sun aloitukset tunnistaa jo ihan helposti. Kun sinä et pidä huolta suuterveydestäsi ja päästät hammaskalustosi mätänemispisteeseen, niin syy on sinussa itsessäsi.
Voi voi hyi hyi haiseva mätäpaukku!
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset hampaat eivät enää saa akuuttia hoitoa koska ne ovat liian hyvin hoidetut. Somaliasta suomeen lennätetyt isoäidit saavat juurihoitoa pyytämättä vaikka eivät osaa edes suomea.
Juurikin näin. Kaikki sairaalat ja terveysasemat tota porukkaa täynnä. Nkl myös, suomalaiset äidit ajetaan ulos synnyttämään mihin lystää. Olemme syrjittyjä omassa maassamme, jonka esi-isät ja me olemme itsellemme ja jälkipolvillemme rakentaneet. Kyllä, vituttaa kuin pientä oravaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän yhteiskunta ennenkään ole juossut pää kolmantena jalkana kenenkään kerjäläisen ovelle vippaamaan satasta.
Itse ne lainat otetaan pankista ja itse ne maksetaan pois aikanaan. Nyt näille vammaisille pitäisi kustantaa kaikki yhteiskunnan toimesta.
Pitihän tämänkin aloituksen eli provon tavoite arvata jo heti eka sivulta.
Eli sun mielestä on ok, että Suomessa et saa sulle kuuluvia perusterveydenhuollon palveluita ilman lainaa? Nyt olen kaiken kuullut.
Kyllä minä sen tiedän , että olet jälkeenjäänyt. Mene manifestisi kanssa eduskuntatalon portaille. En minä sinulle yhteiskunnaksi pysty muuttumaan. Äaliö
Siis mitä? Kun joku puhuu itse juurisyystä eikä naljaile aplle, heittäydyt vittumaiseksi? Yhteiskunnan ongelmat on oikeasti tosiasia ja sä rääyt?
-eriEt sinä ole eri.
Sinä olet ainoa täällä , joka vikisee yhteiskunnasta. Sinä ole kehitysvammainen, jolle pitää kaikki tuoda tarjottimella nenän eteen.
Toi sun hammasongelma on sun itse aiheutettu ongelma. Tiedätkö mikä hammasharja on?
Normaali ihminen ymmärtää, että aamuin illoin sillä harjalla harjataan plakit pois suusta.
Voi luoja! Hammaskiveä tulee vaikka sä kulkisit harja suussa 24/7. Huomaa kyllä miten yksinkertaisia ihmiset on ja purkaa pahaa oloaan avlla ihan ulkopuolisille ihmisille. Parempaa tulevaisuutta sulle!
Aika monelle tulee. Huomaa että sulla ei ole mitään tajua siitä mistä sä puhut. Ja vaikka ap olisikin jättänyt hoitamatta hampaitaan, sillä se ei muutu, että sä moraaliposeeraat. Ihan jokaisen suomalaisen kuuluu saada hammashuolto taloudellisesta tilanteesta riippumatta. Sulle sanoisin, että älä käytä julkisia palveluita ollenkaan, kun niiden tarve on sun mielestä oma vika. Jos olisin ilkeä, toivoisin lapsillesi jonkin sairauden, jota et saisi hoidettua ilman lääkäreitä. Onneksi en ole.
Sinä olet mielenterveyspotilas. Nämä sun aloitukset tunnistaa jo ihan helposti. Kun sinä et pidä huolta suuterveydestäsi ja päästät hammaskalustosi mätänemispisteeseen, niin syy on sinussa itsessäsi.
Voi voi hyi hyi haiseva mätäpaukku!
Just. Kasva aikuisesksi trolli.
Vierailija kirjoitti:
-eri
Kuulehan sama provoilija. Sitä suositellaan siksi, että niin on päätetty suositella. Siltikään, en käy vuosittain hammaskiven poistossa hygienistillä, koska hammaskiveä ei pääse muodostumaan hyvän suuhygieniani vuoksi.
Joko menee keha rille perille?
Kannattaa mennä yksityiselle. Maksaa vähän enemmän, mutta hammaskivet saa poistettua 1-2 käynnillä. ja sitten kunnon hammastahnaa ylläpitämään, ettei hammaskiveä tulee. hyvä suuhygienia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset hampaat eivät enää saa akuuttia hoitoa koska ne ovat liian hyvin hoidetut. Somaliasta suomeen lennätetyt isoäidit saavat juurihoitoa pyytämättä vaikka eivät osaa edes suomea.
Juurikin näin. Kaikki sairaalat ja terveysasemat tota porukkaa täynnä. Nkl myös, suomalaiset äidit ajetaan ulos synnyttämään mihin lystää. Olemme syrjittyjä omassa maassamme, jonka esi-isät ja me olemme itsellemme ja jälkipolvillemme rakentaneet. Kyllä, vituttaa kuin pientä oravaa!
Ai nyt vituttaa kun äsken se oli apn vika että ei myy alushousujaan naapurin Pertille?
Juu, suomalainen hyvinvointiyhteiskunta on kaatunut aikoja sitten. Onneksi meillä on hampaansa harjaava parempi ihminen kertomassa miten yhteiskunta on hieno ja hän vielä hienompi. Sillä me tästä päästään. Aplle neuvoksi vaatia hoitotakuun täyttäminen vaikka sitten palvelusetelillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eriKuulehan sama provoilija. Sitä suositellaan siksi, että niin on päätetty suositella. Siltikään, en käy vuosittain hammaskiven poistossa hygienistillä, koska hammaskiveä ei pääse muodostumaan hyvän suuhygieniani vuoksi.
Sun suuhygieniasi ei kiinnosta ketään. Päätetty suositella 😂 Sulle suosittelisin psykoterapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt vituttaa kun äsken se oli apn vika että ei myy alushousujaan naapurin Pertille?
Juu, suomalainen hyvinvointiyhteiskunta on kaatunut aikoja sitten. Onneksi meillä on hampaansa harjaava parempi ihminen kertomassa miten yhteiskunta on hieno ja hän vielä hienompi. Sillä me tästä päästään. Aplle neuvoksi vaatia hoitotakuun täyttäminen vaikka sitten palvelusetelillä.
Pidä sinä myrkyt sisälläs, kun et edes erota kuka täällä mitäkin on sanonut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teet lapsia jos sinulla ei ole edes varaa hoidattaa hampaitasi. Sääliksi käy lapsiasi kun syntyivät noin köyhään perheeseen. Eipä ole valoisa tulevaisuus heilläkään.
Vi tun idiootti! Monella on tiukkaa silloin, kun on hoitovapaalla! Tilanne on eri kun palaa töihin!
Voiko työssäkäyvä puoliso jeesiä laskun kanssa tässä kohtaa?
Miten te jotkut olette noin yksinkertaisia? Eikö tule mieleen, että jos sillä puolisolla on suurin vastuu asumiskuluista yms. niin ei rahaa ole hänelläkään ylimääräiseen? Eihän me tiedetä montako lasta ap:lla on.
En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka ei osaa ajatella eri tilanteita mistä voi johtua esim. tiukka taloudellinen tilanne.
Onpa jengi persaukista!
Miksi niitä veroja maksetaan,maaannen hameisiin ja sooomppujen ja muiden kehitysmaalaisten elättämiseenkö.Edes ajokorttilekuriin ei pääse julkiselle.
Hampaita kannattaa hoitaa parhaan kykynsä mukaan aina. Minulla oli kolme alkavaa reikää ja suuhygienisti sanoi, että kokeile panostaa suuhygueniaan ennen hammaslääkäriä (aika meni tosi pitkälle). Uskomatonta, mutta reiät oli kapseloituneet. Eikä niitä ole tarvinnut paikata.
OT. Äitini lopetti hampaiden hoidon 5-kymppisenä. En tiedä miksi. Oli varaa käydä yksityisellä ja hammaslääkäri oli mukava. Minäkin kävin hänellä. Äidille tuli sitten diagnosoimaton parodontiitti. Hampaat alkoi heilua kuusikymppisenä, ja kuollessaan 74-vuotiaana hänellä oli enää muutama musta hammas suussa. Kaunis nainen oli vielä vanhemmalla iälläkin, mutta tuota hammasjuttua en koskaan ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Odotin kuusi vuotta takaisinsoittoa. Sitten soitin takaisin ja sain ajan parin viikon päähän.
Ja hesuli mainostaa toimivin kaupunki,perkele mikä vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yksityisellä MYÖS hammaslääkäri tekee hammaskiven poistoja.
Turhaa siihen kalliimpaa lääkäriä on työllistää.
Suuhygienisti ei ole minkäänlainen lääkäri. Hammaspuolen lähäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eriKuulehan sama provoilija. Sitä suositellaan siksi, että niin on päätetty suositella. Siltikään, en käy vuosittain hammaskiven poistossa hygienistillä, koska hammaskiveä ei pääse muodostumaan hyvän suuhygieniani vuoksi.
Sun suuhygieniasi ei kiinnosta ketään. Päätetty suositella 😂 Sulle suosittelisin psykoterapiaa.
Miksi isäsi hylkäsi sinut? Oliko joku luolamies, joka ei osannut opastaa hampaidenpesuun sinua kun olit pienempi inkkeli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, suomalainen hyvinvointiyhteiskunta on kaatunut aikoja sitten. Onneksi meillä on hampaansa harjaava parempi ihminen kertomassa miten yhteiskunta on hieno ja hän vielä hienompi. Sillä me tästä päästään. Aplle neuvoksi vaatia hoitotakuun täyttäminen vaikka sitten palvelusetelillä.Pidä sinä myrkyt sisälläs, kun et edes erota kuka täällä mitäkin on sanonut!
Sinäkö erotat? Minä olen ollut ap ja vaikka mitä jo sun mielestäsi.
Julkiselle on jonoa ja yksityiselle et mene. Ok, kannattaa tosiaan jättää hampaat hoitamatta.
Olin tammikuussa suuhygienistillä Turussa julkisella ja hän katsoi heti uuden ajan elokuulle. Hammaslääkärillä olen käynyt kolmen vuoden välein. Hoidan itse todella hyvin hampaitani.
-eri