Mulla hammaskiveä ja olen odottanut hammaslääkäriin pääsyä 7 kk, mutta jonot ainakin vuoden, nyt kaveri sanoi
Eli siis oon odottanut hammaslääkäriin pääsyä jo 7 kuukautta ja aikoja ei ole ja "loka-marraskuussa luultavasti" vastauksen sain kun soitin uudelleen. Nyt kaveri sanoi "ei näytä kovin hyvältä kun naurat" ja alkoi haukkumaan hampaitani. Tuntuu hirveeltä kun muutenkin hymyilen suu kiinni .
Sanoin et no ei pidä nauraa sitten ollenkaan ja tiiän että on paha mutta tuntu tosi pahalta ja sanoi no en mä tarkoittanut ja vaan pari kertaa huomasin. Yritti vaan parantaa oloa mutta tuli hirvee olo .
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hammaslääkäriin jonotat ? Hoitaja poistaa hammaskivet. Näin oli jo viime vuosituhannella
Poistaa kyllä, mutta jos on kyse vuosien kertymistä, todennäköisesti siellä on paikattavaa/muutakin duunia, jolloin suuhygienisti on täysin turha väliporras ja kuluerä.
Ei suinkaan ole. Ensin hygienistikäynti.
Vasta tämän jälkeen hammaslääkärikäynti.
Noin minulle on tehty.
Tottakai tekevät niin, koska kaksi käyntiä on aina tuottavampaa kuin yksi. Asiakas siinä odottelee.
Ei se siksi oo se hygienistikäynti.
Se on siksi, että h-lääkäri käyttää aikansa hampaiden paikkaamiseen, eikä hygienistin hommiin.
Vai tekeekö mielesi kovinkin maksella mieluummin h-lääkärin taksat vai hygienistin taksat hammaskiven poistosta?
Nyt puhuttiin tapauksesta, jossa hyvin suurella todennäköisyydellä hammaskiven poisto ei riitä. Kyllä, maksan mielummin kerralla hammaslääkärin taksan kuin ensin hygienistin ja sitten hammaslääkärin.
Miksi teet aloituksen hammaskiven poistosta?
Sit alat puhumaan hammasremontista🐒🦍🦧
Luepas niitä ohjeita oikein huolella. Jos hammaskiveä on paljon, hammaslääkäri on oikea osoite.
-eri
Näin äitiänikin ohjeistettiin. Suuhygienistin aika olisi hänelle saatu nopeammin, mutta ajanvarauksessa sanoivat, että kannattaa suoraan ottaa hammaslääkäriaika, niin saa tarvittaessa muutkin asiat kuntoon tai ainakin hoidon alulle, jos tarvetta on. Ja kunnallisella hammaslääkärin ja -hygienistien maksut eroavat hyvin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hammaslääkäriin jonotat ? Hoitaja poistaa hammaskivet. Näin oli jo viime vuosituhannella
Poistaa kyllä, mutta jos on kyse vuosien kertymistä, todennäköisesti siellä on paikattavaa/muutakin duunia, jolloin suuhygienisti on täysin turha väliporras ja kuluerä.
Noin minulle on tehty.
Tottakai tekevät niin, koska kaksi käyntiä on aina tuottavampaa kuin yksi. Asiakas siinä odottelee.
Minä olen suuhygienistiltä kysynyt, että poistaako hamaslääkäri hammaskiveä ja hän vastasi, että ei poista. Mutta itsekin muistelisin, että hammaslääkäri olisi joskus minulta kiveä poistanut koko suusta. En tiedä sitten, ehkä muistan väärin. Yhdellä kertaa lääkäri ainakin rapsutti hiukan yhdestä kohdasta sitä pois, kun olin tarkastuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole vielä mitään,olen odottanut takaisinsoittoa 3vuotta Helsinki.Viesti kuuluu numerosi on tallentunut,soitamme takaisin.
Aha. Just sain lapselleni Helsingissä hammaslääkäriajan ensi viikolle.
Odotin kuusi vuotta takaisinsoittoa. Sitten soitin takaisin ja sain ajan parin viikon päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mammaslääkäri ala niitä sun paskaplakkejas rapsuttelemaan. Passittaa ensin hammaskiven poistoon.
Kyllä alkaa, kuuluu toimenkuvaan. Suuhygienisti ei tee kaikkea vaan ohjaa hammaslääkärille niin.
Täällä on aina menty hammaskiven poistoon suuhygienistille ihan hammaslääkärin kehotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin minulle on tehty.
Ei se siksi oo se hygienistikäynti.
Se on siksi, että h-lääkäri käyttää aikansa hampaiden paikkaamiseen, eikä hygienistin hommiin.
Vai tekeekö mielesi kovinkin maksella mieluummin h-lääkärin taksat vai hygienistin taksat hammaskiven poistosta?
Nyt puhuttiin tapauksesta, jossa hyvin suurella todennäköisyydellä hammaskiven poisto ei riitä. Kyllä, maksan mielummin kerralla hammaslääkärin taksan kuin ensin hygienistin ja sitten hammaslääkärin.
Miksi teet aloituksen hammaskiven poistosta?
Sit alat puhumaan hammasremontista🐒🦍🦧
Luepas niitä ohjeita oikein huolella. Jos hammaskiveä on paljon, hammaslääkäri on oikea osoite.
-eriNäin äitiänikin ohjeistettiin. Suuhygienistin aika olisi hänelle saatu nopeammin, mutta ajanvarauksessa sanoivat, että kannattaa suoraan ottaa hammaslääkäriaika, niin saa tarvittaessa muutkin asiat kuntoon tai ainakin hoidon alulle, jos tarvetta on. Ja kunnallisella hammaslääkärin ja -hygienistien maksut eroavat hyvin vähän.
Minä puolestani en saanut aikaa hygienistille, koska viimeisestä tarkastuksesta on aikaa liian kauan. Nyt sitten jonotan aikaa hammaslääkärille, jonka jälkeen saan vasta alkaa jonottamaan aikaa hygienistille...
Hammaskivenpoisto maksaa noin satasen yksityisellä, helposti maksaa sen kerran vuodessa jos julkiselta ei saa aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin minulle on tehty.
Minä olen suuhygienistiltä kysynyt, että poistaako hamaslääkäri hammaskiveä ja hän vastasi, että ei poista. Mutta itsekin muistelisin, että hammaslääkäri olisi joskus minulta kiveä poistanut koko suusta. En tiedä sitten, ehkä muistan väärin. Yhdellä kertaa lääkäri ainakin rapsutti hiukan yhdestä kohdasta sitä pois, kun olin tarkastuksessa.
Onpas erikoista että on väitetty ettei poista. Hammaskiven poisto on osa hammaslääkärin työtä. Hammashygienisti on sellaista varten, joka käy säännöllisesti poistattamassa kiveä hygienistin luona. Se on osa hammasten perushuoltoa hampaanpesun jne. lisäksi. Aina, jos on hoidettavaa, on se hammaslääkärin duuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole vielä mitään,olen odottanut takaisinsoittoa 3vuotta Helsinki.Viesti kuuluu numerosi on tallentunut,soitamme takaisin.
Lapset saa ajan nopeasti. Ei ole tarvinnut kuin viikon odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin minulle on tehty.
Onpas erikoista että on väitetty ettei poista. Hammaskiven poisto on osa hammaslääkärin työtä. Hammashygienisti on sellaista varten, joka käy säännöllisesti poistattamassa kiveä hygienistin luona. Se on osa hammasten perushuoltoa hampaanpesun jne. lisäksi. Aina, jos on hoidettavaa, on se hammaslääkärin duuni.
Ja hammashygienisti keskeyttää tarkistuksensa siihen paikkaan, kun esim. reiän havaitsee. Siinä jää hammaskiven poistokin kesken. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset saa ajan nopeasti. Ei ole tarvinnut kuin viikon odottaa.
Kaikki saa, jos aikoja on. Ei siellä ole lapsille omia slotteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin minulle on tehty.
Tämä on verrattavissa siihen että hoitaja seuraa säännöllisesti jonkun kolesterolia. Heti kun siirrytään siihen että arvot ovat koholla eivätkä laske, lääkärin aika varataan.
Hyi hitto, miks pidät tuollaista kaveria sun elämässä?
Tuossa ajassa olisi pienistäkin tuloista jo kerinnyt säästää rahat yksityiselle tai kunnon sähköhammasharjaan. Toki ei poista sitä epäkohtaa, että toisaalla saa ajan heti ja toisaalla jäätävät jonot. Epätasa-arvoisessa asemassa ollaan.
Onko mahdollista saada palveluseteliä yksityiselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuhygienisti poistaa hammaskiven. Ei tarvi lääkäriä.
Se on silti sen 200€ niin mistäs repäiset jos rahaa ei ole.
Julkisella pääsee helpommin suuhygienistille kuin hammaslääkärille. Eli aikaa varaamaan vaan.
Mutta sekin on kallista
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista saada palveluseteliä yksityiselle?
Kun sä olet sosiaalihuollon asiakas, niin todennäköisesti harkinnanvaraista saat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuhygienisti poistaa hammaskiven. Ei tarvi lääkäriä.
Se on silti sen 200€ niin mistäs repäiset jos rahaa ei ole.
Julkisella pääsee helpommin suuhygienistille kuin hammaslääkärille. Eli aikaa varaamaan vaan.
Mutta sekin on kallista
No shit sherlok
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ajassa olisi pienistäkin tuloista jo kerinnyt säästää rahat yksityiselle tai kunnon sähköhammasharjaan. Toki ei poista sitä epäkohtaa, että toisaalla saa ajan heti ja toisaalla jäätävät jonot. Epätasa-arvoisessa asemassa ollaan.
Miten hammasharja tähän liittyy?