Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvatusalan valintakoe 2025

Vierailija
26.01.2025 |

Kasvatusalan aiemmin VAKAVA-kokeena tunnettu nykyinen valintakoe E sisältää vuonna 2025 niin kasvatusalat kuin liikuntapedagogiikan. Se on yksi yhdeksästä erilaisesta digitaalisesta yliopistovalintakokeesta.

https://yliopistovalinnat.fi/valintakokeet/valintakoe-e

Aiempien valintakokeiden kysymykset - VAKAVA + soveltuvuuskoe

https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverkosto/valintakoe

https://helpotnopat.fi/soveltuvuuskoe.html

Kommentit (887)

Vierailija
181/887 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako päivää viime vuonna yleisten tuloksista julkaistiin muut, esim. opetutkinnot? 👀

Vierailija
182/887 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintopolkuun tulee ainakin tulokset.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/887 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna ainakin osa opelinjojen tuloksista tuli 13 pv vikasta soveltuvuuskoepäivästä laskettuna.

Vierailija
184/887 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se pitää vain malttaa yrittää viettää juhannusta ja palata sitten odottelemaan. Viime vuonnakin yleisen puolen tulokset tulivat muistaakseni ennen juhannusta, muut vasta myöhemmin.

Vierailija
185/887 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee pääsin yliopistopedan aineopintoihin UEF:lle! Tosin kaikki hakijat tais päästä, eli vähän teatteria meidän osalta tuo soveltuvuuskoe :)

Vierailija
186/887 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo sovareiden kysymykset täällä: https://helpotnopat.fi/soveltuvuuskoe.html

Vierailija
187/887 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan jännittää ihan liikaa kun välillä on melkein sellainen epätodellinen ja vellova olo. :( Oispa tää jo ohi.

Vierailija
188/887 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin jännitän vaikka olen jo konkari..Mä itse hain suorittamaan loppuun tutkintoa.:)

Hoblo
189/887 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa vielä.

Kertokaas joku kaikkitietävä ihminen tai konkari paljonko yleisessä/ylipäätää kasvatustieteissä liikkuu nuo varasijat? Onko esim 20 varasijalta mitään asiaa kouluun? 

Vierailija
190/887 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin aikanaan Lapin yliopistoon yleisen varasijalta päälle 20 vuonna 2008,siitå tosin aikaa. Vaikeaa sanoa mikä tilanne on nyt jo aina varmasti vaihtelee. Minne yliopistoon olet varasijalla ?Toiv.tärppää.

Vierailija
191/887 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ymmärsin ettå toissa vuonna on voinut päästä  vakapuolelle(päivälinjan)varasijalta 20 tai päälle.varmasti tosi vaikeaa ennustaa..voisi kuvitella että harvemmin isoihin kaupunkeihin tulee niin paljon peruutuksia mutta vaikuttaa siltä että sekin vaihtelee.. 

hoblos
192/887 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemelle yleinen 25 varasija. 

Tuskin riittää, ainoa oljenkorsi tosiaan se, että täytyy toivoa et monella tärppää muista hakukohteista myöhemmin, jos semmosia ollut.

Vierailija
193/887 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin just vaihteeksi opintopolussa,vaikka tokkopa me tulokset viälä tänään tulee. Tuleekohan kaikki opettajankoulutuksen esim vakaopen tulokset samana päivänä vai voiko tulla ripotellen?Ja voiko olla niin että lukee vaikka hyväksytty 3 vaihtoehtoon mutta että 1 ja 2 toiveiden käsittely kesken niin pitäisikö sellaisessa tapauksessa odottaa 1 ja 2 vaihtoehtojen tuloksia vai voisiko halutessaan ottaa 3 vaihtoehdon paikan vastaan?

Vierailija
194/887 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin just vaihteeksi opintopolussa,vaikka tokkopa me tulokset viälä tänään tulee. Tuleekohan kaikki opettajankoulutuksen esim vakaopen tulokset samana päivänä vai voiko tulla ripotellen?Ja voiko olla niin että lukee vaikka hyväksytty 3 vaihtoehtoon mutta että 1 ja 2 toiveiden käsittely kesken niin pitäisikö sellaisessa tapauksessa odottaa 1 ja 2 vaihtoehtojen tuloksia vai voisiko halutessaan ottaa 3 vaihtoehdon paikan vastaan?

Täytyy odottaa koko yhteishaun tulokset ennen kuin voi ottaa alempia paikkoja vastaan. Eli 3.7. asti

Vierailija
195/887 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ,se on niin ymmärsin että voisi ottaa alustavasti vastaan mutta että jos pääsee ylempään niin sit se alempi toiveen paikka peruuntuu?Ja entä sit jos on kaikkeen varasijalla ja saisi vaikka eka 2 toiveestaan paikan varasijalta niin voiko sen sit ns.suoraan ottaa 3.7 jälkeen ?

Vierailija
196/887 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ,se on niin ymmärsin että voisi ottaa alustavasti vastaan mutta että jos pääsee ylempään niin sit se alempi toiveen paikka peruuntuu?Ja entä sit jos on kaikkeen varasijalla ja saisi vaikka eka 2 toiveestaan paikan varasijalta niin voiko sen sit ns.suoraan ottaa 3.7 jälkeen ?

Sitten 3.7. jälkeen voi ottaa silleen et ottaa joko sen alemman vastaan TAI ottaa sen vastaan ja jää odottamaan vielä ylempää.

Vierailija
197/887 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta..On nää hakusysteemit muuttuneet.. silloin aikanaan saattoi saada useamman paikan mutta yhden sai ottaa vastaan..

Vierailija
198/887 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon Lapin yliopiston yleiseen kasvatustieteeseen varasijalla 4. Mut en oo ensikertalainen 

Vierailija
199/887 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sullekin.:)

Vierailija
200/887 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottavan aika on pitkä.Vitsi kun tulokset tulisi jo.:) Hakiko teistä moni ekaa kertaa ja mille linjoille haitte?Mä hain vaan vakaan 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme