Kasvatusalan valintakoe 2025
Kasvatusalan aiemmin VAKAVA-kokeena tunnettu nykyinen valintakoe E sisältää vuonna 2025 niin kasvatusalat kuin liikuntapedagogiikan. Se on yksi yhdeksästä erilaisesta digitaalisesta yliopistovalintakokeesta.
https://yliopistovalinnat.fi/valintakokeet/valintakoe-e
Aiempien valintakokeiden kysymykset - VAKAVA + soveltuvuuskoe
https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverkosto/valintakoe
Kommentit (887)
Tämmöisen tiedon löysin opintopolusta ton mun kysymyksen jälkeen:"Voit nähdä tiedon hyväksynnästä Oma Opintopolku -palvelussa jo ennen kaikkien tulosten julkaisemista, jos
sinut on hyväksytty ylimpään hakutoiveeseen
sinut on hyväksytty esimerkiksi 3. hakutoiveeseesi, mutta sinua ei valittu ylempiin hakutoiveisiin.
sinut on hyväksytty alemmalle toiveelle, mutta ylemmät hakutoiveet ovat vielä kesken
et saanut opiskelupaikkaa."
Onko edellisinä vuosina tullut et saanut paikkaa vasta viimeisenä päivänä, eli tänä vuonna 3.7.? Ja onko siihen asti lukenut valinta vielä kesken? Tämä jännittäminen on tosi tuskaa🤭 Tsemppiä jokaiselle ihan hirveästi!🙏🏼
Vierailija kirjoitti:
Odottavan aika on pitkä.Vitsi kun tulokset tulisi jo.:) Hakiko teistä moni ekaa kertaa ja mille linjoille haitte?Mä hain vaan vakaan
Hain ekaa kertaa myös. Erityispedagogiikkaa hain, jos en tänä vuonna pääse niin haen ensi vuonna uudelleen ja ehkä sitten jotain muuta myös.
Viime vuonna opettajankoulutusten tuloksia alkoi tulemaan 13 pv vikojen pääsykokeiden jälkeen ja toissa vuonna 14 päivää kokeen jälkeen. En tiedä tuliko ne eri päivinä vai samana.
Onko täällä sellaisia,jotka on olleet aiemmin map-mallin sov.kokeessa?:)Onko omat pisteet tulleet aiemmin yllätyksenä?Ja voikohan yhteishaun ja monimuodon(vaka ope)tulokset tulla eri aikoihin vaikka samalla sov.kokeella hain molempiin?:)
Ja siis jos on erikseen ensikertalaisten jono ja kaikkien jono..Niin meinaako se sitå ettå vaikka joku olisi esim.1 varasijalla mutta jos paikan peruu ensikertalainen niin sitå ei voi saada ei ensikertalainen ?
Vierailija kirjoitti:
Ja siis jos on erikseen ensikertalaisten jono ja kaikkien jono..Niin meinaako se sitå ettå vaikka joku olisi esim.1 varasijalla mutta jos paikan peruu ensikertalainen niin sitå ei voi saada ei ensikertalainen ?
Voi varmaan saada jos ensikertalaiset loppuu. Tai näin luulisin 🤔
Joo pitää vaan toivoa ettå.pääsisi suoraan sisään.:)
Tuliko viime vuonna kaikkien vakalinjojen tulokset siis kaupungista ja päivä ja monimuodosta riippumatta samana päivänä?
Mitä se pykälien ilmestyminen omaan opintopolkuun meinaa, siis meinaako se sitå että tulokset tulisi lähipäivinä ja eikö pykälät voi tulla viikonloppuna ?aloin miettimään että olisko nyt pykälät kun se tausta on harmaana ,musta se on muuttunut,mutta yhä lukee kesken.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se pykälien ilmestyminen omaan opintopolkuun meinaa, siis meinaako se sitå että tulokset tulisi lähipäivinä ja eikö pykälät voi tulla viikonloppuna ?aloin miettimään että olisko nyt pykälät kun se tausta on harmaana ,musta se on muuttunut,mutta yhä lukee kesken.
Mullakin on harmaat taustat, mutta on mun mielestä ollut koko ajan. Myös AMK-varasija (eli 2. hakukohde) näkyy samanlaisena kuin aiemminkin. Olishan se hienoa, jos jo keskiviikkoon mennessä saisi tän tietää, mutta pahoin pelkään et menee loppuviikkoon.
Tuleeko ne sovareiden pisteet tonne opintopolkuun myös vai mistä ne sitten lopulta näkee?
Ok,voi hitsi.:/Mutta onneksi on jo su ja siis toivottavasti jo ensi viikolla tulisi koska viim.3 7 ilmoittavat.Oon kanssa ymmärtänyt että ne tehtäväkohtaiset pisteet näkee jostain.Mikä se vipunen on ,kun jotkut on puhuneet siitä?
Tarkoitin, saako vastauksen et tullut valituksi vasta 3.7., vai voiko tämänkin tiedon saada jo aikaisemmin?
En osaa sanoa uskon ettå voi saada aiemmin,pohjaten tohon tekstiin mikä oli opintopolussa..Mä ihan yllätyin että monimuotolinjalle voi olla helpompi päästä kuin päivälinjalle ,toki vaikeaa tietää :)Yllättävän alhaisia rajat olleet viime vuonna..
Millp fiiliksillä te muut ootatte tuloksia?:)mua jännittää kovasti :)
Vierailija kirjoitti:
Millp fiiliksillä te muut ootatte tuloksia?:)mua jännittää kovasti :)
Jännittää tosi paljon. Tuntuu, ettei voi oikein omia töitä tai mitään suunnitella kunnolla ennenkuin tietää mitä syksyllä tekee. Toivon siis tosi paljon, että pääsen opiskelemaan.
Mä kävin just opintopolussa ja siellä luki valinnat kesken. :/
Jep sama, opiskelijavalinta kesken edelleen. No, ehkä liian optimistista olisikin odottaa tuloksia jo tänään :D Mutta jos edes keskiviikkona...
Tietääkö kukaan että tuleekohan vaka monimuotojen ja vaka yhteishaun(päivälinja) valinnat samaan aikaan?Soveltuvuuskoe katsotaan noissa kaikissa siis se päivälinjan..ja mietin vaan kun voi saada yhden paikan niin voiko silti tiedot tulla ripotellen,oon ymmärtänyt että joillain aloilla on tullut eri aikoihin ihan yhteisvalinnan tulokset.. ja siis voiko käydä just niin että eka tulisi vaikka tieto että pääsee 3 hakukohteeseen mutta suoraan mutta ettå muista ei tulisi samaan aikaan ja sit se 3 paikka poistuisi jos pisteet riittäisikin vaikka 1 kohteeseen?Sori sekava teksti.