Kasvatusalan valintakoe 2025
Kasvatusalan aiemmin VAKAVA-kokeena tunnettu nykyinen valintakoe E sisältää vuonna 2025 niin kasvatusalat kuin liikuntapedagogiikan. Se on yksi yhdeksästä erilaisesta digitaalisesta yliopistovalintakokeesta.
https://yliopistovalinnat.fi/valintakokeet/valintakoe-e
Aiempien valintakokeiden kysymykset - VAKAVA + soveltuvuuskoe
https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverkosto/valintakoe
Kommentit (887)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevatko ne palkit aina ensin yleensä? Vai voiko tulla myös suoraan tulokset, ilman ennakkovaroitusta? :D
Voi ilmeisesti tulla ilman palkkejakin.
Ei voi tulla. Opintopolku laskee tulokset ja niiden merkkinä on se palkki. Koulu laittaa tulokset näytille, koska koulu on se, joka opiskelijavalinnan tekee. Ei Opintopolku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevatko ne palkit aina ensin yleensä? Vai voiko tulla myös suoraan tulokset, ilman ennakkovaroitusta? :D
Ei voi tulla. Opintopolku laskee tulokset ja niiden merkkinä on se palkki. Koulu laittaa tulokset näytille, koska koulu on se, joka opiskelijavalinnan tekee. Ei Opintopolku.
Mutta kysymys oli kai siitä, että voivatko palkit ja tulokset tulla yhtä aikaa.
Pahalta näyttää, jos niitä palkkeja pitäisi ensin tulla.😅😊 Mutta on tää odottaminen tuskaaaaaa!
Ne palkit voivat tulla juuri ennen tuloksia, samana iltapäivänä.
Ei ollut tullut kun viimeksi kävin,viittasin jeellå siihen että palkit ja tulokset voisi tulla samana päivänä.:)
Onko kellään muistikuvaa viime vuodesta kun tulokset sitten tuli, niin oliko eroja missä järjestyksessä yliopistot julkaisi tuloksia, vai tuliko kaikki kerralla? Ite en viime vuonna yltänyt sovareihin..
Tää odottaminen rikkoo mun hermot 😭 En pysty keskittymään mihinkään kunnolla..
Hyvä kysymys mä mietin välissä samaa.:)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys mä mietin välissä samaa.:)
löysin vauva-palstalta viime vuoden vastaavan ketjun ja siinä näytti, ainakin miten tyypit oli kirjoittaneet, että tulokset oli tulleet lähes yhtäaikaisesti. Oli jotain huomioita, että palkit olis tulleet n. vuorokausi aijemmin.
Oikeesti tulis vaikka tieto, ettei oo päässyt, mut tää roikkuminen oikeesti masentaa niin paljon!
Itselleni tuli ainakin viime vuonna kaikki tulokset yhtäaikaa. Tänä vuonna olen seuraillut vipusesta tulosten tilannetta: https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/WopiFrame.aspx?sourcedoc=%7BADCACE…
Tuolla kun valitsee 2025, syksy, niin näkee missä on tehty päätökset.
Uskon, että huomenna tulee tulokset, koska tänään on terveydenhoitoala tietää, esim sairaanhoitajat ja terveydenhoitajat jne! Niin oiskohan meidän vuoro huomenna 🤩
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo vipunen on?
Se on opetus- ja kulttuuriministeriön ja Opetushallituksen ylläpitämä opetusalan tilastopalvelu, joka tarjoaa tietoa koulutuksesta ja tutkimuksesta. Sieltä näkyy useampien vuosien hakijatilastot ja valitut. Tämän vuoden tiedot päivittyvät sinne livenä. Suosittelen seuraamaan, jos valinnat kiinnostaa.
Eikä oo vipusessa kyllä vielä mitään :(
RAASTAVAA! En ihan oikeesti tajunnut et tätä vois jännittää näin paljon. Tuntuu et järki menee ennenku saa tiedon siitä onko opiskelupaikkaa vai ei. Tiedän jo, etten päässyt mun alimpaan hakutoiveeseen (joka onkin ainoo joka on tullut). Palkkejakaan ei vielä näy.
Mä en oikein ymmärrä tuota vipusta. Voisiko joku kertoa siitä tyhmälle, mitä sieltä näkee ja voiko nähdä oman pääsemisen?
Kuinka moni soveltuvuuskokeissa käynyt tiesi ennen koetta miten vastaukset pisteytetään? Kuinka moni tietää nyt? Eikö ketään häiritse se, että vaikka teemme valintakokeen, perustuu lopullinen valinta soveltuvuuskokeeseen, jonka pisteytys on todella hähmäistä.