Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjä otti kortin pois - milloin mieheni saa uuden tialle?

Vierailija
03.06.2011 |

Kävin tänään kaupassa, jossa ei ollut sirukortin lukijaa, maksoin miehen kortilla(yhteinen tili) ja myyjä otti kortin pois, mieheni yritti myöhemmin käydä hakemassa korttia takaisin, mutta ei sannut sitä? myyjä sanoi, että se pitää viedä pankkiin, koska kortti on henkilökohtainen eikä sitä voi toinen käyttää. Milloin mies saa uuden kortin tilalle? Tekikö myyjä oikein vai voinko valittaa asiasta?

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa töissä olleena vastaan näin:

Myyjä teki oikein kun otti kortin pois kun et pystynyt todistamaan olevasi kortin omistaja (eli miehesi).

Myyjä teki väärin kun ei luovuttanut korttia miehelle joka todisti henkilöllisyytensä. Kortissa oli miehen nimi ja se todistettavasti oli hänen. Tästä voitte valittaa myyjälle ja hänen pomolleen.

Jos miehesi haki korttia takaisin vasta sen jälkeen kun se oli ehditty toimittaa pankkiin, ei voinut myyjä sitä luovuttaa takaisin.

Myyjän velvollisuus on toimittaa vääriin käsiin päätynyt kortti pankkiin. Mutta tarjolla oli myös oikeat kädet - sinun miehesi. Hänelle olisi pitänyt luovuttaa kortti.

Myyjä on selvästi himoinnut sitä 150e palautuspalkkiota ja siksi halunnut mieluummin viedä kortin pankkiin kuin antaa miehellesi - joka tuskin ei olisi poisottopalkkiota maksanut.

Itse olen joutunut vastaaavaan tilanteeseen ja erikseen pomolta varmistin että annanko kortin puolisolle joka todisti henkilöllisyytensä vai pitääkö se viedä pankkiin, ja pitihän se omistajalleen luovuttaa. Otti päähän, olisin mieluummin ottanut sen 1000markan palkkion pankista.

Vierailija
82/136 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisesta kortin tapahtumasta jää jälki. Jos myyjä alkaisi takavarikoimaansa korttia höyläillä, narahtaisi hän siitä aika pian kiinni.

Automaatiltakaan myyjä ei voisi rahaa nostaa, sillä ei hän tiedä kortin PIN-koodia.

mutta minusta kuulostaa vähintään epäilyttävältä se, että joku tuntematon myyjä saa ottaa kortin pois ja pitää sitä hallussaan. Miten voi olla varma, ettei myyjä väärinkäytä korttia? Eikö Visakin sano, ettei kortti saa olla KENENKÄÄN muun hallussa kuin haltijan itse?

Vaimo on mielestäni pienempi paha kuin joku epämääräinen kaupankassa. Miten tuo eroaa korttivarkaudesta? Onko myyjän ammatti sellainen, että se antaa koskemattomuuden myyjille korttiasioissa? Nykyään kun maksaminen kortilla on tehty niinkin henkilökohtaiseksi, ettei myyjä edes korttia näe kun se tökätään koneeseen ja kaikki napit painellaan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytyy myöntää etten koskaan ikinä ole katsonut että mikä nimi siellä kortissa lukee :D mennyt varmaan monta palkkiota sivu suun.

Vierailija
84/136 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä teki väärin kun ei luovuttanut korttia miehelle joka todisti henkilöllisyytensä. Kortissa oli miehen nimi ja se todistettavasti oli hänen. Tästä voitte valittaa myyjälle ja hänen pomolleen.

ei todista henkilöä aukottomasti kortinhaltijaksi. Kortti kuuluu palauttaa aina pankille, eikä kenellekään muulle.

Vierailija
85/136 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjän olisi pitänyt luovuttaa kortti miehellesi joka todistaa henkilöllisyytensä.

Esimerkiksi minä olen nimeltäni sellainen "Maija Virtanen" että nimisiäni on jossain Facebookissakin sata. Mieheni on "Pekka Virtanen". Meidän naapurustossakin asuu sekä minun että mieheni kaimoja, tämä on todettu kun ollaan molemmat saatu muitten posteja. Meillä on myös kavereina "Pekka Virtanen" ja "Maija Virtanen" jotka eivät ole sukua meille eivätkä toisilleen.

Joten kerropas nyt että millä myyjä voi olla varma että juuri tämä "Pekka Virtanen" on sen kortin omistaja? Korttia ei saa antaa ikinä kenellekään vaan se on aina toimitettava pankkiin.

Käsittämättömän typeriä "asiantuntevia" kommentteja ihmisiltä jotka ovat vielä olleet kaupassa töissä. Toivoa sopii etten koskaan hukkaa korttiani, koska senhän sitten voi kuka tahansa hakea joka sattuu olemaan samanniminen.

Vierailija
86/136 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhanaikaiset laitteet. Tänä vuonna olen ottanut jo 5 korttia pois, kun käyttäjä on ollut joku muu kuin kortinomistaja. Kyllä se 150 euron poisottopalkkio houkuttaa olemaan tarkkaavainen ja pysymään tiukkana niissä tilanteissa, joissa kortinomistaja tulee pyytämään korttiian takaisin. Meidän kaupassa on sellainen ohje, että korttia ei anneta vaan viedään pankkin.

Vierailija
87/136 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kortti annetaan henkkareita vastaan takaisin, koska pankin säännöt sanovat, että kortti pitää palauttaa pankkiin.

Vierailija
88/136 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupalla ei voi olla omaa ohjetta..

että kortti annetaan henkkareita vastaan takaisin, koska pankin säännöt sanovat, että kortti pitää palauttaa pankkiin.

Vaikka ei saisi olla.

Se on vain pankin ja kaupan välisen sopimuksen vastainen ohje. "Voida" ja "saada" on ihan eri asioita.

Vierailija
89/136 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei kuitenkaan voi olla varma kassalla onko kortti samannimisen toisen vai ei. Mielikuvitsusta kun riittää voroilla vaikka ja minne. Myyjän pitäisi toimia sääntöjen mukaan. Jos hän antaisi kortin ja kyse olisikin edelleen henkilöstä jolle kortti ei kuulu, mites myyjälle käy? kannattaako ottaa riski?

Vierailija
90/136 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei kuitenkaan voi olla varma kassalla onko kortti samannimisen toisen vai ei. Mielikuvitsusta kun riittää voroilla vaikka ja minne. Myyjän pitäisi toimia sääntöjen mukaan. Jos hän antaisi kortin ja kyse olisikin edelleen henkilöstä jolle kortti ei kuulu, mites myyjälle käy? kannattaako ottaa riski?

no ilmeisesti kaupat ovat arvioineet riskin niin olemattomaksi, että tuollaista käytäntöä on voitu pitää yllä. Huomauttaisin vielä, että ihmiset yleensä osaavat kuolettaa korttinsa varkaustapauksissa, siinä tapauksessa, että joku käyttäisi varastetun lompakon maksukorttia ja mukana lompakossa olisi myös henkkarit.

Mutta esim. tilanteessa, jossa asiakkaan kortti on löytynyt kaupasta, oletetaan, että asiakas voi myös kuvailla kortin, pelkkä henkkarien vilautus ei riitä. Sitten olisi vielä mahdollisuus verrata asiakkaan kirjoittamaa nimikirjoitusta kortin nimikirjoitukseen, mutta tätä en ole itse käyttänyt tuossa alkuperäisessä yhteydessä.

t: Myyjä

Vierailija
91/136 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkaan kannattaa ennen kaikkea varastaa köyhien kortteja ja viedä ne pankkiin. Vaikka tilillä ei olisi katetta, saa siitä ihan kivasti rahaa.

Vierailija
92/136 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööööh..... MIKSI käytit miehen korttia, joka on teidän yhteiselle tilille? Miksi et käyttänyt omaa korttiasi? Myyjä teki ihan oikein, ei hän voi tietää oletko saanut luvan kortin käyttöön vai et. Sitä paitsi pankkisopimus kieltää kortin antamista muille, se on väärinkäytös.

Vierailija
93/136 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se 150 € lämmitti aina mieltä. :)

Vierailija
94/136 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki oikein. Ehän myyjä voi tietää varmuudella, että kortin omistaja on sun mies. Olisit onnellinen, ettei tuosta tullut poliisiasia. Sun logiikalla toisen korttia voisi käyttää kuka vaan.

Vierailija
95/136 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ap:n mies ole sen kortin saanu takasin tässä 4 vuoden aikana..

Vierailija
96/136 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 12:48"]Varkaan kannattaa ennen kaikkea varastaa köyhien kortteja ja viedä ne pankkiin. Vaikka tilillä ei olisi katetta, saa siitä ihan kivasti rahaa.
[/quote]

Miksi nostit 4v vanhan keskustelun noin turhanpäiväisen kommentin takia? :D

Vierailija
97/136 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki laitonta antaa pin-koodi ja kortti toiselle ja maksaa. Mutta en ymmärrä näitä kauheita motkottajia, meidän perheessä ja suvussa, sekä nyt miehen kanssa aivan normaalia että tiedetään toistemme luvut ja välillä käytetään toistemme kortteja. Eihän se teidän vouhkaajien pussista ole pois :D
.
ps. Neljä vuotta vanha ketju -.- siltikin piti kommentoida.

Vierailija
98/136 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2011 klo 18:50"]

Se taisi olla aika suuri summa, 50-150 e.

[/quote]

150€ itse viimeksi sain, kun piti ottaa kortti asiakkaalta pois.

T. Myyjä

Vierailija
99/136 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksi tällainen ikivanha keskustelu on nostettu esiin, mutta meillä toimii hyvin tuo, että mies antaa minulle korttinsa, kun pyytää minua hakemaan itselleen tupakkaa. Yleensä mies on tuossa tilanteessa juonut pari kaljaa, eikä voi ajaa itse. Ei ole näissä tutuissa kaupoissa tullut mitään ongelmia vastaan. Naputtelen miehen koodin ja homma on siinä.

Vierailija
100/136 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 14:02"]

En tajua, miksi tällainen ikivanha keskustelu on nostettu esiin, mutta meillä toimii hyvin tuo, että mies antaa minulle korttinsa, kun pyytää minua hakemaan itselleen tupakkaa. Yleensä mies on tuossa tilanteessa juonut pari kaljaa, eikä voi ajaa itse. Ei ole näissä tutuissa kaupoissa tullut mitään ongelmia vastaan. Naputtelen miehen koodin ja homma on siinä.

[/quote]

Mies rikkoo silloin korttiehtojaan. Mikäli myyjä näkee, että maksamassasi kortissa on miehen nimi niin kortti lähtee hyvin nopeasti. Mikä on niin vaikeaa nostaa käteistä ja pitää sitä varalla tuollaisia tapauksia varten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä