Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjä otti kortin pois - milloin mieheni saa uuden tialle?

Vierailija
03.06.2011 |

Kävin tänään kaupassa, jossa ei ollut sirukortin lukijaa, maksoin miehen kortilla(yhteinen tili) ja myyjä otti kortin pois, mieheni yritti myöhemmin käydä hakemassa korttia takaisin, mutta ei sannut sitä? myyjä sanoi, että se pitää viedä pankkiin, koska kortti on henkilökohtainen eikä sitä voi toinen käyttää. Milloin mies saa uuden kortin tilalle? Tekikö myyjä oikein vai voinko valittaa asiasta?

Kommentit (136)

Vierailija
1/136 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teki ihan oikein.

Vierailija
2/136 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä toimi ihan oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/136 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi olla niin tollo, ettei tajuaisi tuollaisen olevan laitonta. Tietenkään toisen ihmisen kortilla ei saa maksaa! Myyjä teki aivan oikein, valittamisella asetat vain itsesi naurunalaiseksi. Se, miten nopeasti uuden kortin saa, riippuu vähän siitä, millainen kortti on kyseessä. Useimmissa tapauksissa se pitää itse tilata pankista ja toimitusaika on 2-3 viikkoa.

Vierailija
4/136 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa useassa tapauksessa joutua maksamaan palkkion kortin pois ottamisesta.

Vierailija
5/136 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taisi olla aika suuri summa, 50-150 e.

Vierailija
6/136 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sirukortilla olen aina maksanut miehen kortilla? paljonko tästä nyt tulee sitten kustannuksia?

Vierailija
7/136 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teitkö itse oikein?

Vierailija
8/136 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se voi olla väärinkäyttöä, kun mies antoi luvan

ja sirukortilla olen aina maksanut miehen kortilla? paljonko tästä nyt tulee sitten kustannuksia?

että kortti on henkilökohtainen. Kortin luovuttaminen toiselle on kortin käyttäjän hyväksymien käyttöehtojen vastaista.

Kortin poisottamisesta maksettava palkkio lienee muutamia kymppejä, mutuna.

Vierailija
9/136 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortin käyttäjän henkilöllisyyttä?

Miehesi korttia olisi voinut käyttää vaikka kortin maasta löytänyt romanian romani ja sinusta se olisi oikein?

Taidat olla T Y H Y M Ä.

Jos se olisi perhekortti siinä käyttöehdoissa lukisi perhekortti, eikä henkilökohtainen.

Vierailija
10/136 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähän voisit hakea sen itse eikös ap?

Vierailija
11/136 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä sitä nyt turhia omia kortteja edes hommaamaan. Sähän voit käyttää miehesi ajokorttia ja passiakin, yhteistä perhettä kun olette ja mies varmaan antaa siihen luvan.

Vierailija
12/136 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneasi, ettei myjjä kutsunut paikalle poliisia.

Vierailija
13/136 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä MIKSI pitää maksaa puolison kortilla?! Jos on yhteinen tili, voi hankkia ihan oman kortin sille tilille, tai sitten miehen tiliin rinnakkaiskortin minkä antaa sinulle vert. lainaisi omaa korttiaan.

On HYVÄ että kortit otetaan pois kun väärinkäytöksiä huomataan. Ihan yhtä kirkkain silmin varas voisi väittää "kyllä meidän matti antoi minulle luvan tätä käyttää", koska eivät ne varmaat aina ole mitään epäsiistejä narkkareita vaan ihan siistikin ihminen voi olla varas (varsinkin jos tilaisuus tulee eteen).

Ja mielestäni tuo summa on 150€ mikä pitää pankille maksaa. Ja asiasta EI voi valittaa, ap:n mies voi vaikka lukaista ne korttinsa käyttöehdot läpi (mitkä on korttia hankkiessaan allekirjoittanut) siellä sanotaan ettei korttia saa antaa muiden käyttöön ja jos niin käy niin kortti takavarikoidaan ja pitää maksaa "haltuunottomaksu".

Ja jos olisit ollut fiksu, olisit nostanut ensin automaatista rahaa, miksi pitää olla noin tyhmä että koittaa maksaa toisen kortilla kassalla?

Vierailija
14/136 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankista otetaan mieheesi yhteyttä, kun kortti on tullut pankkiin. Joskus on mennyt jopa kolme viikkoa että yhteyttä on otettu.

Poisottopalkkio joka maksetaan myyjälle, on esim. Nordealla 150€, joka siis veloitetaan miehesi tililtä.

Sirullisella kortilla maksaessa vastuu on kortin haltijalla. Jos kortin omistaja on luovuttanut pin-koodin toiselle henkilölle, joka sitten tekee ostoksia, niin vastuu on kortin omistajalla, ei myyjällä.

Vierailija
15/136 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joudun maksamaan 150e, että saan korttini takaisin?

Pankista otetaan mieheesi yhteyttä, kun kortti on tullut pankkiin. Joskus on mennyt jopa kolme viikkoa että yhteyttä on otettu.

Poisottopalkkio joka maksetaan myyjälle, on esim. Nordealla 150€, joka siis veloitetaan miehesi tililtä.

Sirullisella kortilla maksaessa vastuu on kortin haltijalla. Jos kortin omistaja on luovuttanut pin-koodin toiselle henkilölle, joka sitten tekee ostoksia, niin vastuu on kortin omistajalla, ei myyjällä.

Vierailija
16/136 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään kaupassa, jossa ei ollut sirukortin lukijaa, maksoin miehen kortilla(yhteinen tili) ja myyjä otti kortin pois,

Onko teillä myös yhteinen ajokortti, passi, hammasharja ja alushousut?

Vierailija
17/136 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joudun maksamaan 150e, että saan korttini takaisin?

Kyllä, summa veloitetaan tililtäsi, mutta se hyvitetään sinulle siinä tapauksessa, jos et ole itse vastuussa kortin poisotosta. Ymmärsitkö vai pitääkö vielä selittää jotenkin yksinkertaisemmin?

Vierailija
18/136 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä teki väärin, voit käydä itse kortin huomenna sieltä kaupasta pois. Jos on S-ryhmää sano että olet asiakasomistaja ja omistat osaltasi kaupan. Heidän tulee totella sinua. Jos eivät tottele voit soittaa heidän esimiehelleen ja tämän on pakko antaa sinule kortti takaisin ja yleensä joku hyvitys, kahvipaketti tms.

Pidä puolesi!

Vierailija
19/136 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eh, heh. Ai jos joku varastaa korttini ja maksaa sillä, ja myyjä huomaa ottaa sen pois. Minä joudun maksamaan 150e, että saan korttini takaisin?

Vierailija
20/136 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tottakai myyjä haluaa sen 150€:n palkkionkin ;)

Myyjä teki väärin, voit käydä itse kortin huomenna sieltä kaupasta pois. Jos on S-ryhmää sano että olet asiakasomistaja ja omistat osaltasi kaupan. Heidän tulee totella sinua. Jos eivät tottele voit soittaa heidän esimiehelleen ja tämän on pakko antaa sinule kortti takaisin ja yleensä joku hyvitys, kahvipaketti tms.

Pidä puolesi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän