Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä pesette silmälasit?

Vierailija
26.01.2025 |

Fairy kuulemma poistaa muovikehyksistä kiillon, suihkeilla en saa linsseistä puhtaita ja pitää kai niitä kehyksiäkin jollain pestä.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tippa fairyä suihkepulloon missä loppu vettä. Ihan optikko suositteli tätä aikoinaan ja siinä olen pitäytynyt. Putsaa linssit paljon paremmin kuin silmälasipuhdistukseen tarkoitetut aineet. 

Kaikki vedellä laimennetut litkut alkaa kerätä bakteereja itseensä, en kyllä käyttäisi. 

Tätä ei moni tiedä. Loogista, koska säilöntäaineet laimenee. Mutta itse laimennan lyhyeen tarpeeseen. 

Kiillon vie talouspaperi. Kierrästyspapereissa on savea tms. 

Mutta maailma muuttuu. Tuo voi olla vanhaa tietoa. 

Vierailija
82/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntysuopa+Tolu sekoituksella ja painepesurilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsisaippualla. Ei saa käyttää mitään, mikä sisältää happoja, kuten Fairy (sitruuna-).

Vierailija
84/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeä kysymys. Minä löysin vuosi sitten Piiloset vaahtopesu aineen. On niin hellävarainen kuin mahdollista, mutta pesuteho on hyvä.

Tällä voi myös pestä tomaatit, kurkut, hedelmät, kesäkurpitsat. 

On myös riittoisa. Minulla on pullo sekä kylppärissä, että keittiössä. 

(Kädet pesen halvemmalla pesuaineella, nuutuus syistä.) Hinta vaihtelee, Instrusta sain edullisimmin. 

Fairyllä voi pestä noiden lisäksi myös astiat ja perunat! Kannattaa ostaa monikäyttöisempiä aineita!

Mutta fayryssa on aika paljon vahvoja aineita. Löytyy kempeämpiäkin hyvin peseviä tiskiaineita. 

Ei löydy. Yksikään muu pesuneste ei pääse lähellekään Fairya. 

Vierailija
85/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeä kysymys. Minä löysin vuosi sitten Piiloset vaahtopesu aineen. On niin hellävarainen kuin mahdollista, mutta pesuteho on hyvä.

Tällä voi myös pestä tomaatit, kurkut, hedelmät, kesäkurpitsat. 

On myös riittoisa. Minulla on pullo sekä kylppärissä, että keittiössä. 

(Kädet pesen halvemmalla pesuaineella, nuutuus syistä.) Hinta vaihtelee, Instrusta sain edullisimmin. 

Fairyllä voi pestä noiden lisäksi myös astiat ja perunat! Kannattaa ostaa monikäyttöisempiä aineita!

Mutta fayryssa on aika paljon vahvoja aineita. Löytyy kempeämpiäkin hyvin peseviä tiskiaineita. 

Ei löydy. Yksikään muu pesuneste ei pääse lähellekään Fairya. 

Vierailija
86/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako käsitiski aineella sitten tulla ajan myötä noita sinertäviä renkaita muovilinssiin?

Vierailija
87/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaako käsitiski aineella sitten tulla ajan myötä noita sinertäviä renkaita muovilinssiin?

Sitruunahappo syäävyttää muovilinssit ja pinnoitteet, mitä nykyään tapaa olla, heijastamaton, kova, uv-suoja jne.

Vierailija
88/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä suihkeella ja talouspaperilla.

https://www.s-kaupat.fi/tuote/rainbow-silmalasien-puhdistusaine-200ml/6…

Vaaralausekkeet: H319 Ärsyttää voimakkaasti silmiä

Turvalausekkeet: (P264) Pese ... huolellisesti käsittelyn jälkeen.

:D

Vierailija
89/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tippa fairyä suihkepulloon missä loppu vettä. Ihan optikko suositteli tätä aikoinaan ja siinä olen pitäytynyt. Putsaa linssit paljon paremmin kuin silmälasipuhdistukseen tarkoitetut aineet. 

Fairyssä on hankaavia aineita. Lisäksi fairy sameuttaa muovilinssejä. 

Usko jo, Fairy ei samenna muovilinssejä. Linssien pinnan samentaa höyry, eli esim. kun aukaiset uuninluukun, kuumasta ruoasta tuleva höyry samentaa linssien kalvot. Ainoastaan linssien kovapinta kestää sen höyryn.

Vierailija
90/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fairyssa ei ole hankaavia aineita. Optikot mölisevät hankaavista aineista, koska koettavat myydä sulle kaikkea turhaa. Hankaavia aineita on Svartfvegassa, jolla kukaan täyspäinen ihminen ei erehdy pesemään lasejaan.

Vierailija
91/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fairyssa ei ole hankaavia aineita. Optikot mölisevät hankaavista aineista, koska koettavat myydä sulle kaikkea turhaa. Hankaavia aineita on Svartfvegassa, jolla kukaan täyspäinen ihminen ei erehdy pesemään lasejaan.

Miten tuo kirjoitetaan, ei ole koskaan selvinnyt. Sfavtvfega? Fartsvega?

Vierailija
92/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko jo, Fairy ei samenna muovilinssejä. Linssien pinnan samentaa höyry, eli esim. kun aukaiset uuninluukun, kuumasta ruoasta tuleva höyry samentaa linssien kalvot. Ainoastaan linssien kovapinta kestää sen höyryn.

Samentaa Fairy. 

En minäkään aiemmin uskonut. Yksi neiti sitten kerran luonani oli niin hänen lasit oli Fairyn pilaamat. Sitä sameutta ei saanut millään pois. Itse olen siitä lähtien muita aineita käyttänyt puhdistukseen. 

Vierailija
93/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samentaa Fairy. 

En minäkään aiemmin uskonut. Yksi neiti sitten kerran luonani oli niin hänen lasit oli Fairyn pilaamat. Sitä sameutta ei saanut millään pois. Itse olen siitä lähtien muita aineita käyttänyt puhdistukseen. 

Hauska trooli. Oletko luiskaotsainen homo?

Vierailija
94/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni tyhjä suihkepullo:pari tippaa astianpesuainetta, lisää vähän vettä =valmis pesuaine. Suihkuta silmälasit, huuhtele, kuivaa pehmeällä. 

Vierailija
95/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesuaineella tai käsisaippualla ja kuumalla vedellä useamman kerran päivässä. 

Linssien pinnoitteista on karissut 4 vuodessa noin 50%. Luultavasti sen kuuman veden takia. Ei se näkemistä (kauheasti) haittaa, mutta linssit näyttävät rasvatahraisilta, kun pinnoitetta on vain osassa linssiä. 

Ens linssien kanssa koitan pestä vähemmän kuumalla ja toivoa, että kestää paremmin. 

Vierailija
96/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fenno optiikan pesuvaahdolla ja haalealla vedellä.Tulee todella kirkasta ja vaahto on helpompi kuin suihke. Maksaa alle 10 pullo ja tuosta riittää moneen perukertaan. Fairyn väri on niin voimakas, että jos sitä käyttää niin silmälasit alkaa heijastella vihreää, katsokaa vaikka.

Vierailija
97/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunanpesuaineella, tulee tosi puhdasta. Samalla puhdistan myös puhelimen näytön!

Vierailija
98/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linssit voi kiillottaa auton ajovalolasien kiillotukseen tarkoitetulla sarjalla, myydään varaosaliikkeissä.

Vierailija
99/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fenno optiikan pesuvaahdolla ja haalealla vedellä.Tulee todella kirkasta ja vaahto on helpompi kuin suihke. Maksaa alle 10 pullo ja tuosta riittää moneen perukertaan. Fairyn väri on niin voimakas, että jos sitä käyttää niin silmälasit alkaa heijastella vihreää, katsokaa vaikka.

Ei todellakaan johdu fairyn voimakkaasta väristä vaan saman efektin saa värittömälläkin tiskiaineella.

Vierailija
100/117 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vedellä laimennetut litkut alkaa kerätä bakteereja itseensä, en kyllä käyttäisi. 

Tätä ei moni tiedä. Loogista, koska säilöntäaineet laimenee. Mutta itse laimennan lyhyeen tarpeeseen. 

Kiillon vie talouspaperi. Kierrästyspapereissa on savea tms. 

Mutta maailma muuttuu. Tuo voi olla vanhaa tietoa. 

Säilöntäaineet ei laimene vaan veden määrä ja samalla bakteerien kasvualusta lisääntyy.