Millä pesette silmälasit?
Fairy kuulemma poistaa muovikehyksistä kiillon, suihkeilla en saa linsseistä puhtaita ja pitää kai niitä kehyksiäkin jollain pestä.
Kommentit (117)
Rainbow -puhdistusaine Prismasta ja Zeiss -puhdistusaine Saksasta. Vuorotellen kun käyttelee, niin puhdistuu hyvin toisin kuin jos käyttää samaa ainetta kuukausia tai vuosia putkeen. Kumpikaan ei mielestäni ole erityisen kallista.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeä kysymys. Minä löysin vuosi sitten Piiloset vaahtopesu aineen. On niin hellävarainen kuin mahdollista, mutta pesuteho on hyvä.
Tällä voi myös pestä tomaatit, kurkut, hedelmät, kesäkurpitsat.
On myös riittoisa. Minulla on pullo sekä kylppärissä, että keittiössä.
(Kädet pesen halvemmalla pesuaineella, nuutuus syistä.) Hinta vaihtelee, Instrusta sain edullisimmin.
Fairyllä voi pestä noiden lisäksi myös astiat ja perunat! Kannattaa ostaa monikäyttöisempiä aineita!
Vierailija kirjoitti:
Tippa fairyä suihkepulloon missä loppu vettä. Ihan optikko suositteli tätä aikoinaan ja siinä olen pitäytynyt. Putsaa linssit paljon paremmin kuin silmälasipuhdistukseen tarkoitetut aineet.
Kaikki vedellä laimennetut litkut alkaa kerätä bakteereja itseensä, en kyllä käyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmälasienpuhdistusaineella, ostin sitä optikolta sekä pakkauksen mukana tulleella pehmeällä liinalla.
juu osta kaikkein kalleinta
Nii ajatella, jos on varaa +-400€ laseihin niin luulisi olevan varaa ostaa myös puhdistusaineita?
On mulla fairyyn varaa. Ja lasini maksavat yli 700€
Et tajunnut, mikä ei sinänsä yllätä yhtään.
Pesen silmälasini silmälasien puhdistusaineella ja mikrokuituliinalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmälasienpuhdistusaineella, ostin sitä optikolta sekä pakkauksen mukana tulleella pehmeällä liinalla.
Nii ajatella, jos on varaa +-400€ laseihin niin luulisi olevan varaa ostaa myös puhdistusaineita?
Kyse on siitä, että se kaupan linssipuhdistusaine on huonoa eikä puhdista kunnolla! Miksi maksaa turhasta kun tippa fairyä vedessä on parempi eikä maksa juuri mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tippa fairyä suihkepulloon missä loppu vettä. Ihan optikko suositteli tätä aikoinaan ja siinä olen pitäytynyt. Putsaa linssit paljon paremmin kuin silmälasipuhdistukseen tarkoitetut aineet.
Kaikki vedellä laimennetut litkut alkaa kerätä bakteereja itseensä, en kyllä käyttäisi.
En minäkään. Asetonilla tiskaan kaikki astiat ja samalla silmälasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tajunnut, mikä ei sinänsä yllätä yhtään.
Onko raskasta olla noin tollo?
Siinä on niin ei tarvitse väitellä. Remu pelastaa aina.
https://www.temu.com/fi/ultra%C3%A4%C3%A4ninen-lasienpuhdistin-usb-lata…
Olen lukenut, että astianpesuaine pitäisi laimentaa ennen kuin sitä tiputtaa linssiin.
Vierailija kirjoitti:
Pesen silmälasini silmälasien puhdistusaineella ja mikrokuituliinalla.
Noin saa kyllä kaikki linssit paskaksi. Suositteliko optikko? Hyvä diili.
Oikeastiko te uskotte niitä optikkojen horinoita? Niiden homma on myydä teille niin paljon linssejä, sankoja ja kaikkea niihin liittyvää paskaa, kuin mahdollista. Fairy ja kuivaus töpötellen, ei hangaten. Piste.
Kuiviltaan hinkkaan lasien mukana tulleella säämiskämäisellä liinalla, jos se ei ole saatavilla niin mikrokuituliinalla. Fairyllakin oon joskus.
Olen ollut aiemmin Silmäaseman asiakas, pessyt aina linssit Fairylla ja kuivannut talouspaperilla. Koskaan ei mitään ongelmia. Noh, vaihdoin monitehoiässä Instrulle, koska heillä on halvempaa asioida all inclusive -mallilla joutuessani uusimaan linssejä alle vuoden välein. Ekoista linsseistäni meni pinta huonoksi viikon käytön jälkeen. Sain uudet tilalle ja käskivät siirtyä linssien pesunesteeseen ja mikrokuituliinaan. Olen kyllä pettynyt heidän linssiensä laatuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeä kysymys. Minä löysin vuosi sitten Piiloset vaahtopesu aineen. On niin hellävarainen kuin mahdollista, mutta pesuteho on hyvä.
Tällä voi myös pestä tomaatit, kurkut, hedelmät, kesäkurpitsat.
On myös riittoisa. Minulla on pullo sekä kylppärissä, että keittiössä.
(Kädet pesen halvemmalla pesuaineella, nuutuus syistä.) Hinta vaihtelee, Instrusta sain edullisimmin.
Fairyllä voi pestä noiden lisäksi myös astiat ja perunat! Kannattaa ostaa monikäyttöisempiä aineita!
Mutta fayryssa on aika paljon vahvoja aineita. Löytyy kempeämpiäkin hyvin peseviä tiskiaineita.
Vesi-asianpesuainesuihke. Meillä on tiskipöydällä aina laimennettya Fairya suihkepullossa, käytän sitä kaikenlaiseen käsintiskaamiseen.