Millä pesette silmälasit?
Fairy kuulemma poistaa muovikehyksistä kiillon, suihkeilla en saa linsseistä puhtaita ja pitää kai niitä kehyksiäkin jollain pestä.
Kommentit (117)
Ei sillä paperilla niitä hinkata, vaan painellaan. Ei ne siitä yhtään samene. Ihan elämän perustaitoja.
Riippuu ihan siitä, millaista likaa linsseissä on. Tavallinen koti/ siisti sisätyö lika lähtee käsisaippualla.
Suurtalouskeittiö/leipomotyössä tullut lika vaatii varmaan paremman rasvanpoisto-ominaisuuden, esim. Fairyn.
Konepajalika lähtee yleensä isopropanolilla.
Se kiilto on rasvaa, jos se lähtee fairyllä. Pese ihmeessä niin tulee puhdas...
Tippa fairyä suihkepulloon missä loppu vettä. Ihan optikko suositteli tätä aikoinaan ja siinä olen pitäytynyt. Putsaa linssit paljon paremmin kuin silmälasipuhdistukseen tarkoitetut aineet.
Vierailija kirjoitti:
Linssit päivittäin puhdistusliinalla. Ja ehkä kerran viikossa koko rillit ihan käsisaippuavaahdolla juoksevan veden alla. Ei ole ainakaan vielä pilalle menneet.
Kuinka naarmuiset sun linssit on? Ensin aina pitää vedellä huuhdella. Linssissä jos on joku roska ja liinalla pyyhit niin naarmu tuli.
Halvinta mahdollista käsisaippuaa, mikä ei sisällä mitään hoitoainetta.
Linssejä ei sitten kuivata talouspaperilla. Pesun jäljeen vedellä huuhtelu ja muutama pisara mitä jää niin puhalla pois.
Vierailija kirjoitti:
Käytä fairya niin ei tarvitse turhia käsisaippuoita ja tulee puhtaampaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä fairy jättää jotain jäämiä linssiin. Joku pirkka/rainbow käsisaippua toiminut itsellä paremmin.
Käsisaippua ei poista rasvaa samalla tavalla kuin fairy.
Ja muovista lähtee kiilto auringossa tai tarkemmin sanottuna uv:n ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä fairy jättää jotain jäämiä linssiin. Joku pirkka/rainbow käsisaippua toiminut itsellä paremmin.
Ei jätä. Se on suunniteltu jäämiä jättämättömaksi.
Joka aamu. Kastelen lasit vedellä, suihkautan pikkupullosta mietoa, itse lantraamaani fairyvesiliuosta, pyöritän sormissani, huuhtelen ja kuivaan talouspaperiin. Puhdasta tulee ja linssit kiiltää.
Helppoa, tehokasta ja halpaa. Likaiset lasit ovat aika ällöttävät nähdä kanssakulkijalla.
Opikkokin kehui.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile pestä auto fairylla niin huomaat isolta pinnalta mitä se tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmälasienpuhdistusaineella, ostin sitä optikolta sekä pakkauksen mukana tulleella pehmeällä liinalla.
juu osta kaikkein kalleinta
Nii ajatella, jos on varaa +-400€ laseihin niin luulisi olevan varaa ostaa myös puhdistusaineita?
Vierailija kirjoitti:
Tippa fairyä suihkepulloon missä loppu vettä. Ihan optikko suositteli tätä aikoinaan ja siinä olen pitäytynyt. Putsaa linssit paljon paremmin kuin silmälasipuhdistukseen tarkoitetut aineet.
Fairyssä on hankaavia aineita. Lisäksi fairy sameuttaa muovilinssejä.
Tärkeä kysymys. Minä löysin vuosi sitten Piiloset vaahtopesu aineen. On niin hellävarainen kuin mahdollista, mutta pesuteho on hyvä.
Tällä voi myös pestä tomaatit, kurkut, hedelmät, kesäkurpitsat.
On myös riittoisa. Minulla on pullo sekä kylppärissä, että keittiössä.
(Kädet pesen halvemmalla pesuaineella, nuutuus syistä.) Hinta vaihtelee, Instrusta sain edullisimmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile pestä auto fairylla niin huomaat isolta pinnalta mitä se tekee.
Kerropa mitä se sitten mielestäsi tekee? Sinulla varmaan on kuvia ja videoitakin aiheesta?
Ne Pirkan liinat toimivat ihan hyvin. Sulla on varmaan sitten jotakin puutteita tekniikassa, jos lasisi eivät puhdistu. Minä puhdistan niillä myös pädin ja puhelimen usein ilman hankaluuksia. Yksi mahdollisuus tietysti on, että olet ottanut heijastuksenestokalvoja yms laseihisi ja olet aukonut lasit päässä uunin tai kiukaan luukkua ja olet saanut höyryt silmillesi. Nuo höyryt pilaavat kalvot, samoin kattilasta tulevat höyryt. Itse otan laseihini vain kovapinnan, se kestää höyrytkin. Tuo on asia, jota optikot eivät yleensä kerro silmälaseja ostaessa, koska aina jokainen ylimääräinen kalvo laseissa tuo heille enemmän rahaa.