Rv 19, vauva ei ole liikkunut viikkoon?
Liikkeet ovat tuntuneet jo kauan, odotan toista. Mutta nyt on ollut viikon jo hiljaista. Milloin huolestua tilanteesta?
Kommentit (19)
Mars!
Toivottavasti kaikki on hyvin!
Hiljaista on muutenkin, saattaa mennä päiviä ilman tuntemuksia. Mutta ei näin kauan... =/
ap
Soittele heti aamulla ja mene ultraan vaikka väkisin!
Toiv. vauva vaan lepäilee ja kasvattelee pääkoppaa, mutta varma on aina varmaa.
Käy ultrassa!
ja ollut todellakin viikkoa noilla rv ettei ole liikkeitä tuntunut mutta terveinä nuo ovat kaikki syntyneet :) käy kuitenkin kuunteluttamassa sydän-äänet neuvolassa. Oletko koettanut maata kyljellään rauhassa niin voisi liikkeet tuntua?
kun viime raskaus meni p*skaksi stressin ja ylihuolehtivaisuuden takia.
eikai se muu auta, soitan aamulla päivystykseen. Tuskin ottavat sinne ultraan, jos saisin edes kuunnella sydänäänet.. Yleensä kun tapaavat käännyttää jo ovelta.
ap
maanantaina olisi aika varattuna neuvolaan ja ultrakin on ensi viikolla. jos odotan sinne?
ap
jos et ole huolesta soikeana?
niin, totta, huomenna onkin lauantai, tyhmä minä. Koeta oikeasti sitä kylkiasentoa jospa sieltä ne liikkeet saisi.
se hiljasten vauvojen äiti :)
Kerro rehellisesti huolesi (itke jos itkettää, se ei haittaa) ja VAADI päästä ultraan!
Minulla on lapsi kuollut kohtuun ja saan loppuikäni miettiä olisinko voinut muuttaa tapahtumien kulkua, kun orjailin sairaanhoitajia.
Mene sinne viimeistään aamulla ja vaadi ainakin sydänäänien kuuntelua!
Vierailija:
Kerro rehellisesti huolesi (itke jos itkettää, se ei haittaa) ja VAADI päästä ultraan!Minulla on lapsi kuollut kohtuun ja saan loppuikäni miettiä olisinko voinut muuttaa tapahtumien kulkua, kun orjailin sairaanhoitajia.
Mene sinne viimeistään aamulla ja vaadi ainakin sydänäänien kuuntelua!
on sellaisessa asennossa ettet vaan tunne liikkeitä, mutta yritäpä juoda makeaa ja kylmää ja makoile tunti hereillä kyljellään ilta-aikaan, niin toivottavasti jotakin tuntisit? Viikko on kyllä aika pitkä aika..., joskin mun ystävällä kaksi nuorempaa lasta ovat olleet niin rauhallisia mahassa, että ei kuulemma tosiaan tuntunut lopussakaan välillä aikoihin mitään.
kovinkaan usein enkä säännöllisesti. Sitten kun tuli hepatogestoosi ja käskettiin seuraamaan liikkeitä, olin ihan hermona kun en ollut aikaisemminkaan tuntenut usein liikkeitä ja kohtukuoleman riski oli kasvanut. Oli koko loppuraskauden pelko päällimmäisenä!
Toivottavasti kaikki on hyvin!
eikö teillä päin pääse synnärille tarkistuttamaan viikonloppuna. itselläni oli hieman eri asia mutta pääsin sunnuntaipäivänä tarkistuskäynnille. soitin ku olin täysin varman että lapseni vielä viikolla 35-36 muljahti vatsassa perätilaan,mikä olikin tapahtunut. sattui niin pirusti. ja kyllä pääsin ultraan sunnuntainaki.
En olisi sinuna huolestunut. Myöhemmillä viikoilla on sitten eri asia.
Ei päivystyksessä voida asialle mitään :/
Toivottavasti kuitenkin kaikki on hyvin!
otat pari lasillista tuoremehua, menet vasemmalle kyljellesi makaamaan ILMAN VIRIKKEITÄ, eli ei telkkaria, ei kirjaa. Vain maha ja sinä.
Syöt siinä maatessasi puolilevyä suklaata. tunnustele masua, koputtele, töki. Jos et tuntiin saa vastausta vauvalta, lähde heti äitipolille!! Ne ei sua käännytä pois kun sinne menet. Ultralla on helppo kätilönkin kurkistaa lyökö sydän. Ja dopplerilla kuuntelevat varmasti, jos eivät ultraan heti päästä.
Vierailija:
Jos et tuntiin saa vastausta vauvalta, lähde heti äitipolille!!
Liikkeitä lasketaan vasta rv 25 jälkeen vai oliko vielä myöhemmin???
Lisäätte vain paniikkia.
Mutta jos Ap aikoo kuitenkin nuodattaa neuvoa. Niin kylmää nestettä juot ja paita pois masun päältä että valo pääsee kohtuun. Toimi aina minulla. Mutta ei todellakaan noilla viikoilla.
Eilen kokeilin tuota sokeripitoista mehua ja makaamista kyljellään, ei tuntunut mitään. No kerrottakoon, etten tuntia hereillä pysynyt, ei liikkeitä siinä reilussa puolessa tunnissa.
Soitin tänään päivystykseen, mukavan oloinen hoitaja käski tulla käymään. Sanoi että itse hän tietää, että muuten alkaa hermostua..
Kävin äippäpolilla, jokseenkin nolona kun viikkoja näin vähän. Sydän äänet kuului ja vauva on " takana" , sen takia varmaan liikkeetkään ei tunnu!
Mutta tosi ylpeä itsestäni olen, kun vasta nyt aloin hermostua. Esikoisen kanssa olin aivan mahdoton =D (nyt voi jo nauraa itselleen)
ap