Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: Trump kumosi heti Bidenin asettamat abortin saamista suojaavat asetukset valtion tasolla!

Vierailija
25.01.2025 |

Biden pyrki asetuksilla suojaamaan abortin saannin Roe vs Waden jälkeen. Trump kumosi perjantaina Bidenin asetukset.

Trump asetti myös suukapulasäännön abortti neuvonnalle, ja eväsi rahoituksen kansainvälisiltä aborttineuvontaa ja tukea antavilta järjestöiltä.

J. D. Vance julisti Yhdysvaltojen tuoreen hallinnon olevan pro-life, eli vastustavan abortteja.

Kuten aiemmin on jo käynyt, näiden toimien ennakoidaan nostavan ei-toivottujen raskauksien ja terveydelle vaarallisten laittomien aborttien määrää.

https://yle.fi/a/74-20139317

Kommentit (1163)

Vierailija
361/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Love and Peace.

En ole poliittinen kiihkoilija.

Trump on ok, Bidenkin oli ok. Sööttejä vanhoja miehiä.

En kannata kuitenkaan kaikkien kaikkia näkemyksiä eikä tarvitsekaan.

Kannatan elämää, kuten

- syntymättömän lasten, vammaisten, sairaiden, vanhusten. Ihmisten ja eläinten.

- vastustan kuolemantuomiota.

- en syytä lihansyöjä, vaikka en itse syö lihaa.

- pidän asketismista

En tajua tuota silmitöntä vihaa Trumpia ja USAn republikaaneja vastaan.

Kaikesta huolimatta olen luultavimmin ainoa todellinen hippi koko ketjussa : D

Wokettajat ovat elämänkielteisiä, pelottavan aggressiivisia ihmisvihaajia. Miettikää kerrankin sitäkin.

Jos teiltä lähtee aggressiivisuus, mitä teille sen jälkeen enää jää?

No mä olen se

Sano mitä sanot, mutta olen vielä enemmän hippi periaatteitani.Puolustan myös syntymättömien elämää. Sekä ihmisten että eläinten. Ulottuu kaikkiin.

Todellinen hippi arvostaa myös asketismia ja itsekuria.

Selibaatti on hyvä vaihtoehto. Ei siihen kuole.

Selibaattia olen nelisen vuotta tässä harjoittanut, joten ei siihen kuole tosiaan. Voi olla, että joku päivä olen vielä parisuhteessa, jos tulee sellainen olo että sellaista kaipaisin, mutta jos siinä ehkäisy pettää niin satavarmasti teen abortin, koska olen childfree, eli en halua ikinä lapsia. 

Vierailija
362/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hekumallista huomata, miten miehiä v***ttaa se tosiasia, että naiset päättävät omasta kehostaan.

Vauva joka kehittyy naisen kohdussa ei ole naisen keho.

Aivan . Sillä kasvavalla  ja kehittyvällä vauvalla on oma ainutlaatuinen dna, jota ei ole kenelläkään muulla ihmisellä. Ei edes lapsen äidillä, jonka kanssa lapsella on 50 prosenttisesti samat geenit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka olet ketjussa ja olet syntynyt tänne :

Jos äitisi olisi halunnut murhauttaa sinut pienenä ja olisit kuollut äitisi kohtuun, mitä kysyisit äidiltäsi?

Minä kysyisin: Äiti. Miksi vihasit minua niin paljon?

Olin ei-toivottu lapsi ja sain kuulla ja tuta sen koko lapsuuteni ja nuoruuteni ajan, kunnes muutin heti kauas kotoa. Minut olisi pitänyt abortoida, eikä väkisin lähteä yrittämään vanhemmuutta surkean miehen kanssa vain siksi että 40v kolkuttelee ja on viimeinen mahdollisuus. Äitini katui tätä ja isäni inhosi minua ja lopulta hylkäsi, se tosin oli hyvä juttu. Kun saa useasti kuulla jo pienestä asti, kuinka on pilannut vanhempiensa elämän, niin kannattaa aborttioikeutta ja sitä, että vanhemmiksi ryhtyvät todella miettisivät sen onko järkeä ja suhtautuisivat asiaan kylmän objektiivisesti eikä t

Te abortinpuolustajat sitten jaksatte keksiä näitä toinen toistaan surkeampia nyyhkytarinoita.

Kuules, minä en usko näistä puoliakaan.

Älä sitten usko. Tuo nyt vaan oli minun elämääni.

Vierailija
364/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on naisvihaajia Suomessakin jotka haluavat tehdä tästä maasta Handmaids Talen. Usassa Handmaids Tale alkaa olla monissa osavaltioissa jo todellisuutta...Se sarja todella ennusti tulevaisuuden :(

Naiset vailla oikeuksia, miesten orjina ja omaisuutena

Vierailija
365/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

USA on näiden oikeistohihhuleiden johdolla taantumassa Venäjän tyyliin takaisin 80-luvulle, ja samaa haluavat persut Suomeen.

Haluamme suojella suomalaista elämää. Menee naisen terveyden edelle.

Ei, vaan äidin oikeus elämään ja terveyteen menee aina sikiön edelle. Te hullut tapattaisitte tytöt ja naiset keskenmenoon ja synnytykseen "elämän suojelun" nimissä. Onko kivaa kun on verta käsissä, äitien t a p p a j a t?

Hyvin moni abortin puolustaja olisi valmis säästämään äidin hengen, jos tulisi oikea valintatilanne. Trumpin aborttikieltojutut eivät ole ainoa aborttikiellon muoto, vaikka hyvää yrittääkin.

Vierailija
366/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/3-7930692

Keski-Amerikassa keskenmeno voi tuoda naiselle mur hatuomion

Eräissä Keski-Amerikan maissa keskenmenosta tai kuolleen lapsen synnyttämisestä voi seurata jopa 50 vuoden vankeustuomio.

Abortinvastustajat varmaan kulli kovana ihastelevat tuollaista menoa...

Vierailija
367/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hekumallista huomata, miten miehiä v***ttaa se tosiasia, että naiset päättävät omasta kehostaan.

Tämä. 🙂

Abortissa ei päätetä omasta kehosta, vaan toisen ihmisen kehosta , lopullisesti ja eksistentiaalisen tuhoavasti.

Nainen päättää omasta kehostaan silloin, kun hän päättää mitä hän syö , kuinka paljon hän liikkuu tai nukkuu tai kun hän menee vaikka kylpyyn. Ne ovat niitä omaa kehoa koskevia päätöksiä.

Toisen ihmisen elämän lopettaminen  ei ole sitä.

No minä päätän etten synnytä. Se koskee mun omaa kehoa. 

Vierailija
368/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

USA on näiden oikeistohihhuleiden johdolla taantumassa Venäjän tyyliin takaisin 80-luvulle, ja samaa haluavat persut Suomeen.

Ei, vaan äidin oikeus elämään ja terveyteen menee aina sikiön edelle. Te hullut tapattaisitte tytöt ja naiset keskenmenoon ja synnytykseen "elämän suojelun" nimissä. Onko kivaa kun on verta käsissä, äitien t a p p a j a t?

Suurin osa abortoiduista lapsista on itse asiassa tyttövauvoja. Mutta sulle on varmaan turha esittää mitään faktoja.

Eli pro life on itseasiassa pro girls!

Vierailija
369/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/3-7930692

Murh atuomiot voivat El Salvadorissa olla seurausta sikiön kuolemasta. Oikeus on todennut naisen itsensä aiheuttaneen lapsen kuoleman huolimatta siitä, että nainen olisi halunnut vauvan.

El Salvadorissa, kuten Nicaraguassakin, abortteja ei myönnetä edes raiskaus- tai insestitapauksissa, tai jos lapsi on todettu sairaaksi.

Vankeustuomiot voivat olla hyvin ankaria, jopa 50 vuotta.

Abortinvastustajien unelmamaa?

Vierailija
370/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abortin tehneelle naisille kuula kalloon ja piste.

Juuri näin. Sama rangaistus naiselle silmästä silmään. Muut naiset sitten voivat miettiä kaksi kertaa, kannattaako edes harkita lapsensa murhaamista!

Raiskaaville ja seksiin pakottaville miehille kuula kalloon. 

Abortin puolustajat, jos saisitte raiskaustapauksissa luvan tappaa yhden kerran, tappaisitteko raiskaajan vai raiskauksesta alkunsa saaneen elämän?

Vierailija
371/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. 🙂

Abortissa ei päätetä omasta kehosta, vaan toisen ihmisen kehosta , lopullisesti ja eksistentiaalisen tuhoavasti.

Nainen päättää omasta kehostaan silloin, kun hän päättää mitä hän syö , kuinka paljon hän liikkuu tai nukkuu tai kun hän menee vaikka kylpyyn. Ne ovat niitä omaa kehoa koskevia päätöksiä.

Voisitko mitenkäääään pliiiis pistää tuplaehkäisyn päälle, eli tehdä sellaisiaKIN kehollisia päätöksiä? SeKIN on kehonsa ajattelemista.

Sen jälkeen saat iloita kehostasi niin paljon kuin haluat, jos se sun mielestä on tärkeintä maapallolla.

Vierailija
372/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että mä nautin tästä miesten voimattomasta raivos

/////

Tuskinpa tässä ketjussa kaikki ovat äijiä.

Jos haluat ärsyttää äijiä, abortti ei ole se keino.

Sinun keinosi ärsyttää äijiä on olla selibaatissa

Jos huoraat, annat koko ajan jollekin äijälle luvan käyttää kehoasi hyväkseen.

Menetät oikeutesi omaan kehoosi, annat äijille hyväksikäyttöoikeuden.

Pthyi.

Älä ole luuseri.

Mikäs sovinistisika siellä kirjoittaa? Vai että oikein nainen menettää oikeuden omaan kehoon jos harrastaa seksiä :D Oletkos ajatellut, että nainenkin voi käyttää miehen kehoa hyväkseen? Ja mieskin voi olla l o r t t o  koska l o r t t o u s  ja h u o r a a m i n e n  ei katso sukupuolta

Vierailija
373/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa abortoiduista lapsista on itse asiassa tyttövauvoja. Mutta sulle on varmaan turha esittää mitään faktoja.

Eli pro life on itseasiassa pro girls!

Lähteesi? Onko sellaista? Tuskin on. 

Vierailija
374/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä vähän sekaisin? Kuka se on todellinen tappaja? Se, joka konkreettisesti tappaa sikiön vai se, joka konkreettisesti puolustaa ihmisen oikeutta elämään?

Vierailija
375/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. 🙂

Mitä jos kävisit leikkauttamassa kohtusi pois niin voit rauhassa leikkiä sukupuolielimilläsi?

Vierailija
376/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet, miksi l o r t t o i l e t t e  ja panette naisia paksuksi? Miksi ette käytä kahta kortsua päällekkäin? Miksi annatte kullianne paljaalla, miksi harrastatte vapaata seksiä? Miksi ette mene vasektomiaan?

Nainen ei tule yksin raskaaksi. Turha syyttää abortista pelkästään naisia jos mies ei osaa pitää kaluaan pöksyissä

Vierailija
377/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä palapelissä on monta palaa. Vaikka olisi konservatiivikristitty (mitä en itse ole), niin pitäisi osata ajatella, että myös seksin avioliittoon säästävät tarvitsevat seksuaali- ja ehkäisyvalistusta. Kuka tahansa voi joutua myös seksuaalisen väkivallan kohteeksi, valitettavasti. Eivätkä raskauden aikaiset ongelmat, keskenmenot  tai kohdunulkoinen raskaus kenenkään vakaumusta katso. Kielteinen suhtautuminen abortin saamiseen voi ikävällä tavalla kapsahtaa omaan, vaimon tai tyttären nilkkaan. 

Keskenmeno ja kohdunulkoinen raskaus ovat eri asioita kuin abortti. Ei sotketa niitä aborttikeskusteluun.

Kummassakin on hoitona abortti. Miten ajattelit saada kohdunulkoisen raskausmateriaalin ulos? Entäpä kuolleen sikiön, joka ei poistu kehosta itsestään? eri

Kuollut sikiö poistuu synnyttämällä joka on myös lääketieteellisesti turvallisin tapa poistaa se.

Vierailija
378/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abortin tehneelle naisille kuula kalloon ja piste.

Juuri näin. Sama rangaistus naiselle silmästä silmään. Muut naiset sitten voivat miettiä kaksi kertaa, kannattaako edes harkita lapsensa murhaamista!

Raiskaaville ja seksiin pakottaville miehille kuula kalloon. 

Abortin puolustajat, jos saisitte raiskaustapauksissa luvan tappaa yhden kerran, tappaisitteko raiskaajan vai raiskauksesta alkunsa saaneen elämän?

Tappaisin molemmat

Vierailija
379/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten abortin vastustajat voivat elää itsensä kanssa kun tietävät, että maailmassa kuolee ja tulee kuolemaan naisia aborttikiellon takia? Jos nainen saa keskenmenon ja tarvitsee kaavintaa niin lääkäri ei uskalla kaapia koska pelkää

https://www.hs.fi/maailma/art-2000008958101.html

Texasilainen nainen kertoo kantaneensa kuollutta sikiötä kaksi viikkoa osavaltion aborttivastaisuuden takia

Useissa osavaltioissa keskenmenon hoitoja viivästyy tai jää jopa kokonaan tekemättä, koska lääkärit epäilevät potilaiden tekevän salaa abortteja.

Vierailija
380/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä vähän sekaisin? Kuka se on todellinen tappaja? Se, joka konkreettisesti tappaa sikiön vai se, joka konkreettisesti puolustaa ihmisen oikeutta elämään?

Itse olet sekaisin. SINÄ OLET TAP PAJA JOS ET ANNA OIKEUTTA ABORTTIIN TAI KAAVINTAAN

Tunteella paasaaminen on oksettavaa.