YLE: Trump kumosi heti Bidenin asettamat abortin saamista suojaavat asetukset valtion tasolla!
Biden pyrki asetuksilla suojaamaan abortin saannin Roe vs Waden jälkeen. Trump kumosi perjantaina Bidenin asetukset.
Trump asetti myös suukapulasäännön abortti neuvonnalle, ja eväsi rahoituksen kansainvälisiltä aborttineuvontaa ja tukea antavilta järjestöiltä.
J. D. Vance julisti Yhdysvaltojen tuoreen hallinnon olevan pro-life, eli vastustavan abortteja.
Kuten aiemmin on jo käynyt, näiden toimien ennakoidaan nostavan ei-toivottujen raskauksien ja terveydelle vaarallisten laittomien aborttien määrää.
Kommentit (1163)
Vierailija kirjoitti:
Love and Peace.
En ole poliittinen kiihkoilija.
Trump on ok, Bidenkin oli ok. Sööttejä vanhoja miehiä.
En kannata kuitenkaan kaikkien kaikkia näkemyksiä eikä tarvitsekaan.
Kannatan elämää, kuten
- syntymättömän lasten, vammaisten, sairaiden, vanhusten. Ihmisten ja eläinten.
- vastustan kuolemantuomiota.
- en syytä lihansyöjä, vaikka en itse syö lihaa.
- pidän asketismista
En tajua tuota silmitöntä vihaa Trumpia ja USAn republikaaneja vastaan.
Kaikesta huolimatta olen luultavimmin ainoa todellinen hippi koko ketjussa : D
Wokettajat ovat elämänkielteisiä, pelottavan aggressiivisia ihmisvihaajia. Miettikää kerrankin sitäkin.
Jos teiltä lähtee aggressiivisuus, mitä teille sen jälkeen enää jää?
No mä olen sen verran hippi, että jos nainen ei sitä lasta halua, niin silloin hänen on saatava abortti, oli syy mikä tahansa. "En halua lasta" on täysin riittävä syy. Tätä kutsutaan valinnanvapaudeksi, pro-choice. Aborttioikeuden rajoittaminen tai poistaminen on naisten alentamista synnytyskoneiksi miesten itsekkäisiin tarpeisiin, kuten kontrolli, itseensä sitouttaminen, hyötyminen, uusien työntekijöiden ja kuluttajien tuotto kapitalismin rattaisiin näin esimerkkeinä. Jenkeissä harrastetaan naisten systemaattista sortamista. Sama kohtalo on vähemmistöillä ja ulkomaalaisilla. Ei ole kovin hippiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä palapelissä on monta palaa. Vaikka olisi konservatiivikristitty (mitä en itse ole), niin pitäisi osata ajatella, että myös seksin avioliittoon säästävät tarvitsevat seksuaali- ja ehkäisyvalistusta. Kuka tahansa voi joutua myös seksuaalisen väkivallan kohteeksi, valitettavasti. Eivätkä raskauden aikaiset ongelmat, keskenmenot tai kohdunulkoinen raskaus kenenkään vakaumusta katso. Kielteinen suhtautuminen abortin saamiseen voi ikävällä tavalla kapsahtaa omaan, vaimon tai tyttären nilkkaan.
Keskenmeno ja kohdunulkoinen raskaus ovat eri asioita kuin abortti. Ei sotketa niitä aborttikeskusteluun.
Kummassakin on hoitona abortti. Miten ajattelit saada kohdunulkoisen raskausmateriaalin ulos? Entäpä kuolleen sikiön, joka ei poistu kehosta itsestään? eri
Abortin määritelmä (terveyskirjasto.fi):
Raskaudenkeskeytys (abortus arte provocatus, aap) tarkoittaa toimenpiteillä käynnistettyä raskauden päättämistä, joka ei ole synnytys ja joka johtaa yhden tai useamman sikiön kuolemaan ja jossa sikiön ei tiedetä kuolleen kohtuun ennen keskeyttämistoimenpidettä.
Keskeytyneen keskenmenon hoitaminen ei ole määritelmällisestikään abortti samassa mielessä kuin toimenpide, jossa aiheutetaan elävän sikiön kuolema. Ei vaikka ne pillerit ovat samat.
Kohdunulkoinen raskaus puolestaan ei johtaisi elävän lapsen syntymään, vaikka sen annettaisiin jatkaa kasvua. Näytä se laki, jossa sanotaan, että kohdunulkoisen raskauden päättäminen on kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka olet ketjussa ja olet syntynyt tänne :
Jos äitisi olisi halunnut murhauttaa sinut pienenä ja olisit kuollut äitisi kohtuun, mitä kysyisit äidiltäsi?
Minä kysyisin: Äiti. Miksi vihasit minua niin paljon?
Juu tai tässä ketjussa aiemmin kirjoittanut "äiti saa abortoida, jos perheessä on jo vauva."
Kiva perhe. Ensin syntyy Valtteri-vauva jota hoivataan, no seuraava eli 10 kk alulle tullut Juho pistetäänkin pois päiviltä, sitten 3 vuoden päästä hellitään Maija-vauvaa.
Juhon ainut rikos oli tulla alulle liian aikaisin. Juho, sulla ei ole oikeutta elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös syntymättömällä lapsella on oikeus elämään.
Raskaana olevan elämä ja hänen hyvä elämä menevät alkioiden ja sikiöiden ohi.
No, eikä ole... sekin murhaaja!
Vierailija kirjoitti:
Ja syntyvällä vielä enemmän. Abortin kieltäminen tarkoittaa enemmän orpokoteja, hylättyjä lapsia, jopa murhattuja vauvoja. Tällaisista oloista ei kasva terveitä ihmisiä. Vauvan kuuluu olla haluttu, toivottu ja rakastettu. Vauva ymmärtää jo nämä asiat. Alkio ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä abortin kannattaja, oletko ollenkaan empaattinen?
Ajattele itseäsi äitisi kohdussa. Rikollisjengi murhaa sinut sinne äitisi tahdosta.
Sinä tunnet pelkoa, kauhua, tuskaa ja kipua.
Sinut murhataan ja heitetään pois.
Olisitko halunnut sanoa heille jotakin?
Jos, niin mitä?
Kiitos. En olisi joutunut elämään tätä paskaa elämää. Pelastitte minut tuskalta ja hyväksikäytöltä
Tapa itses sitten. Miksi kärvistelet elossa jos tämä on vain tuskaa ja hyväksikäyttöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele itseäsi äitisi kohdussa. Rikollisjengi murhaa sinut sinne äitisi tahdosta.
Jos, niin mitä?
Kiitos. En olisi joutunut elämään tätä paskaa elämää. Pelastitte minut tuskalta ja hyväksikäytöltä
Tapa itses sitten. Miksi kärvistelet elossa jos tämä on vain tuskaa ja hyväksikäyttöä?
Siinäpä hieno kommentti 'elämän puolustajalta'.
- eri
Vierailija kirjoitti:
USA on näiden oikeistohihhuleiden johdolla taantumassa Venäjän tyyliin takaisin 80-luvulle, ja samaa haluavat persut Suomeen.
Haluamme suojella suomalaista elämää. Menee naisen terveyden edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisyä tullaan myös vaikeuttamaan ja ehkäisyvalistus kieltämään.
Tämä on järkyttävää. Ja yleensä sitä perustellaan uskonnolla. Mo et kehitysyhteistyö rahoitukset on sidottu ettei niissä saa antaa mitään ehkäisy-tai seksuaalivalistiusta. Se pitäisi olla monen kehitystyön pohja.
Mikä ihmeen idea on siinä, että ei kerrota ehkäisystä, jos samalla vastustetaan abortteja? Eihän siinä ole mitään järkeä!! Aukeaako tämä jollekin, joka osaisi selittää?
Eipä oo kukaan selittänyt. Mikä yllätys.
Oksettavia ja argumentoinniltaan ah niin alkeellisia nämä trumpistit. Onneksi elämässäni ei ole yhtäkään.
🙂
Konservatiivit yrittivät ajaa lakia, joka olisi kieltänyt aborttilääkkeiden myynnin koko maassa. Eli samalla olisi keskenmenojen hoito muuttunut mahdottomaksi. Ei onneksi mennyt vielä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka olet ketjussa ja olet syntynyt tänne :
Jos äitisi olisi halunnut murhauttaa sinut pienenä ja olisit kuollut äitisi kohtuun, mitä kysyisit äidiltäsi?
Minä kysyisin: Äiti. Miksi vihasit minua niin paljon?
Olin ei-toivottu lapsi ja sain kuulla ja tuta sen koko lapsuuteni ja nuoruuteni ajan, kunnes muutin heti kauas kotoa. Minut olisi pitänyt abortoida, eikä väkisin lähteä yrittämään vanhemmuutta surkean miehen kanssa vain siksi että 40v kolkuttelee ja on viimeinen mahdollisuus. Äitini katui tätä ja isäni inhosi minua ja lopulta hylkäsi, se tosin oli hyvä juttu. Kun saa useasti kuulla jo pienestä asti, kuinka on pilannut vanhempiensa elämän, niin kannattaa aborttioikeutta ja sitä, että vanhemmiksi ryhtyvät todella miettisivät sen onko järkeä ja suhtautuisivat asiaan kylmän objektiivisesti eikä tunteilemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos, niin mitä?
Niin. Mä olen itsaria vastaan, koska aina kun on elämää niin on toivoa.
Mutta jos meitä abortin vastustajia haukutaan tekopyhiksi, niin puolustajiltakaan e tuollaista "muka-huolehtivaista" lässynläätä kuuntelisi.
"Sweetheart, me nyt abortoidaan sut koska me nyt vaan tiedämme että sun elämästä tulisi 100 % varmuudella paska. Emme anna sitä päätäntävaltaa myöhemmin elämässä sulle."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Love and Peace.
En ole poliittinen kiihkoilija.
Trump on ok, Bidenkin oli ok. Sööttejä vanhoja miehiä.
En kannata kuitenkaan kaikkien kaikkia näkemyksiä eikä tarvitsekaan.
Kannatan elämää, kuten
- syntymättömän lasten, vammaisten, sairaiden, vanhusten. Ihmisten ja eläinten.
- vastustan kuolemantuomiota.
- en syytä lihansyöjä, vaikka en itse syö lihaa.
- pidän asketismista
En tajua tuota silmitöntä vihaa Trumpia ja USAn republikaaneja vastaan.
Kaikesta huolimatta olen luultavimmin ainoa todellinen hippi koko ketjussa : D
Wokettajat ovat elämänkielteisiä, pelottavan aggressiivisia ihmisvihaajia. Miettikää kerrankin sitäkin.
Jos teiltä lähtee aggressiivisuus, mitä teille sen jälkeen enää jää?
No mä olen sen verran hippi, että jos nainen ei sitä las
////
Sano mitä sanot, mutta olen vielä enemmän hippi periaatteitani.
Puolustan myös syntymättömien elämää. Sekä ihmisten että eläinten. Ulottuu kaikkiin.
Todellinen hippi arvostaa myös asketismia ja itsekuria.
Selibaatti on hyvä vaihtoehto. Ei siihen kuole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä 🤗 Abortti on murha 😢! Ettäs tiedätte mokomat naiset 😁.
Hienoa. Älä sitten tee aborttia, mutta et voi päättää muiden puolesta.
Miksi teidän naisten on pakko olla tuollaisia jakorasioita? Lopettakaa se värkin jakaminen pitkin kyliä, niin ei tarvitse mitään aborttiakaan tehdä.
Ootko kuullut r**skauksista? 🥱
Miten se tähän liittyy? Ja iso osa aborteista tehdään naisille, joiden edellinenkin raskaus on päätetty abortilla. Eli niitä tehdään toistuvasti yksille ja samoille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos, niin mitä?
Siinäpä hieno kommentti 'elämän puolustajalta'.
- eri
Mitä kitiset? Tapa itses jos elämä on vain tuskaa.
Oletko aikuinen? Jos olet, otan todella osaa. 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos, niin mitä?
Hmm, tiedätkö että joku ihan tosissaan voi kirjoittaa tuossa omasta kokemuksestaan? Hänellä tuskin on hyvä olla ja sinä kehoitat kyssaaman...häpeä. eri
Hienoa, että kaikkein heikoimmassa asemassa olevienn oikeuksia parannetaan. Heidän, joilla ei ole vielä.edes omaa ääntä.
Lisää tällaista, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja syntyvällä vielä enemmän. Abortin kieltäminen tarkoittaa enemmän orpokoteja, hylättyjä lapsia, jopa murhattuja vauvoja. Tällaisista oloista ei kasva terveitä ihmisiä. Vauvan kuuluu olla haluttu, toivottu ja rakastettu. Vauva ymmärtää jo nämä asiat. Alkio ei ymmärrä.
Höpö höpö. Eiköhän Amerikassakin ole lukematon määrä pariskuntia jotka haluavat adoptoida lapsen. Jonot ovat nyt hirvittävän pitkät. Ja jos Amerikasta ei löydy koteja lapsille niin kyllä esim. Euroopasta löytyy. Amerikassa löytyy myös erilaisia adoptiomuotoja, on suljettua ja avointa. Kenenkään ei tarvitse lasta pitää jos ei halua, lapselle löytyy kyllä hyvä ja rakastava koti muualta. Sama olisi myös Suomessa mutta täällä valitettavasti aborttia pidetään ainoana keinona. Ihmisten itsekkyys puhuu.
Amerikka on tekopyhin maa, jossa henki ei ole minkään arvoinen, kun kyse alkuperäisväestöstä, mustista, meksikolaisesta... lapset saa myös tappaa kouluihin, eikä kukaan tee aselain hulluudelle mitään. Ja muu maailma saa kuivua rauhassa ilmastonmuutoksen seurauksena kunhan amerikkalaisilla on halpaa öljyä. Köyhät saa kuolla kaduille.
Ei ihmisvihan määrää voi tuossa maassa mitata.