Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Trump kumosi heti Bidenin asettamat abortin saamista suojaavat asetukset valtion tasolla!

Vierailija
25.01.2025 |

Biden pyrki asetuksilla suojaamaan abortin saannin Roe vs Waden jälkeen. Trump kumosi perjantaina Bidenin asetukset.

Trump asetti myös suukapulasäännön abortti neuvonnalle, ja eväsi rahoituksen kansainvälisiltä aborttineuvontaa ja tukea antavilta järjestöiltä.

J. D. Vance julisti Yhdysvaltojen tuoreen hallinnon olevan pro-life, eli vastustavan abortteja.

Kuten aiemmin on jo käynyt, näiden toimien ennakoidaan nostavan ei-toivottujen raskauksien ja terveydelle vaarallisten laittomien aborttien määrää.

https://yle.fi/a/74-20139317

Kommentit (1163)

Vierailija
341/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hekumallista huomata, miten miehiä v***ttaa se tosiasia, että naiset päättävät omasta kehostaan.

Vierailija
342/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hekumallista huomata, miten miehiä v***ttaa se tosiasia, että naiset päättävät omasta kehostaan.

Tämä. 🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva joka kehittyy naisen kohdussa ei ole naisen keho.

Vierailija
344/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka olet ketjussa ja olet syntynyt tänne :

Jos äitisi olisi halunnut murhauttaa sinut pienenä ja olisit kuollut äitisi kohtuun, mitä kysyisit äidiltäsi?

Minä kysyisin: Äiti. Miksi vihasit minua niin paljon?

Olin ei-toivottu lapsi ja sain kuulla ja tuta sen koko lapsuuteni ja nuoruuteni ajan, kunnes muutin heti kauas kotoa. Minut olisi pitänyt abortoida, eikä väkisin lähteä yrittämään vanhemmuutta surkean miehen kanssa vain siksi että 40v kolkuttelee ja on viimeinen mahdollisuus. Äitini katui tätä ja isäni inhosi minua ja lopulta hylkäsi, se tosin oli hyvä juttu. Kun saa useasti kuulla jo pienestä asti, kuinka on pilannut vanhempiensa elämän, niin kannattaa aborttioikeutta ja sitä, että vanhemmiksi ryhtyvät todella miettisivät sen onko järkeä ja suhtautuisivat asiaan kylmän objektiivisesti eikä tunteilemalla. 

Te abortinpuolustajat sitten jaksatte keksiä näitä toinen toistaan surkeampia nyyhkytarinoita.

Kuules, minä en usko näistä puoliakaan.

Vierailija
345/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yllättyneitä olivat?

Kaikki oranssia tsaaria äänestäneet naiset.

Vierailija
346/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka olet ketjussa ja olet syntynyt tänne :

Jos äitisi olisi halunnut murhauttaa sinut pienenä ja olisit kuollut äitisi kohtuun, mitä kysyisit äidiltäsi?

Minä kysyisin: Äiti. Miksi vihasit minua niin paljon?

En kysyis mitään, kun mua ei olisi. Mitä jos lapsonen lopettaisit nää naurettavat satuilut.

Vierailija
347/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloissa on käytössä kuolemanrangaistus 27 osavaltiossa. Mutta hei, ollaan kuitenkin pro-life!! Hieno maa. 

Tämä

Vierailija
348/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se miehellekään kuulu. 🙂

Next. 

Vierailija
349/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin erään ukon romaanin joka oli ikänsä ollut aborttilääkäri. Ei tykännyt siitä hommasta, mutta jatkoi silti.

Ei ollut luonnetta vaihtaa alaa. Luuseri.

Sanoi, että Suomessa aborttia käytetään myös ehkäisykeinona.

Olisiko muutamille ihan ok. tehdä sterilisaatio?

Onko moraalisia kannanottoja asiaan?

Vierailija
350/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Next. 

Kuuluu

Vierailija
351/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

USA on näiden oikeistohihhuleiden johdolla taantumassa Venäjän tyyliin takaisin 80-luvulle, ja samaa haluavat persut Suomeen.

Haluamme suojella suomalaista elämää. Menee naisen terveyden edelle.

Juuri näin, suomalainen lapsi aina ensin. Mikäli haluatte tehdä abortteja, niin aloittakaa niistä naisista, jotka ovat sekaantuneet mu takunoihin.

Ei kun aloitetaan persujen tyhmimmästä lisääntymiskelvottomimmista päästä. Ei noin tyhmiä, kuin tähänkin ketjuun vastanneet on, saa päästää jakamaan geenejään eteenpäin.

Vierailija
352/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

USA on näiden oikeistohihhuleiden johdolla taantumassa Venäjän tyyliin takaisin 80-luvulle, ja samaa haluavat persut Suomeen.

Haluamme suojella suomalaista elämää. Menee naisen terveyden edelle.

Juuri näin, suomalainen lapsi aina ensin. Mikäli haluatte tehdä abortteja, niin aloittakaa niistä naisista, jotka ovat sekaantuneet mu takunoihin.

Kuulostaa rodunjalostukselta ja sellaisen viiksivallun touhuilta. 

Vierailija
353/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä nautin tästä miesten voimattomasta raivosta. :)

Vierailija
354/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa loppua miehiltä seksi. Kukaan nainen ei ota näin suurta riskiä, että voisi joutua synnyttämään vastentahtoisesti. 

Vierailija
355/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Next. 

Kuuluu

Ei kuulu. Elämme 2020- lukua. 

Vierailija
356/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. 🙂

Abortissa ei päätetä omasta kehosta, vaan toisen ihmisen kehosta , lopullisesti ja eksistentiaalisen tuhoavasti.

Nainen päättää omasta kehostaan silloin, kun hän päättää mitä hän syö , kuinka paljon hän liikkuu tai nukkuu tai kun hän menee vaikka kylpyyn. Ne ovat niitä omaa kehoa koskevia päätöksiä.

Toisen ihmisen elämän lopettaminen  ei ole sitä.

Vierailija
357/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Next. 

Kuuluu

Ei kuulu. Elämme 2020- lukua. 

Kuuluu

Vierailija
358/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä kiihkeä tunnelma. 

Olisiko mitenkään mahdollista suhtautua asiaan hieman rationaalisemmin? Miettiä esimerkiksi, miten meillä Suomessa on asiat. Abortti on ylipäätään mahdollinen vain 12 raskausviikkoon saakka eikä se silloinkaan ole mitenkään "vapaa".  Sen jälkeen vain se on mahdollinen vain todella vakavasta lääketieteellisestä syystä. 

Kukaanhan ei siis ole koskaan väittänyt, että abortti olisi kenellekään mikään kiva ja odotettu juttu. Vaan erittäin ikävä asia. Sen tähden olisi ihan asiallista miettiä niitä keinoja, joilla niiden määrää voisi entisestään vähentää! Mutta - en tiedä, kenelle tämä tulee yllätyksenä - tyttöjen ja naisten syyllistäminen ei niihin keinoihin kuulu. 

Sitten on tilanteita, joissa abortti ikävänä asiana on kuitenkin kaikista vaihtoehdoista se vähiten huono. Olen itse työssäni kohdannut esimerkiksi insestin seurauksena raskaaksi tulleen 12-vuotiaan. Kenellä teistä olisi sydäntä tulla tälle lapselle huutamaan, että "murhaaja!".  

Voi olla, että rikoksen uhrit ovat aborttitilastoissa kuitenkin marginaalissa, en tiedä asiaa. Mutta heitä siis kuitenkin on. Kannattaisi heitäkin muistaa, kun tällekin palstalle kirjoittelee haukkumisviestejä. Älä tuomitse ihmistä ennen kuin olet kulkenut päivänä hänen mokkasiineissaan, pätee tänäkin päivänä. 

Vierailija
359/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin erään ukon romaanin joka oli ikänsä ollut aborttilääkäri. Ei tykännyt siitä hommasta, mutta jatkoi silti.

Ei ollut luonnetta vaihtaa alaa. Luuseri.

Sanoi, että Suomessa aborttia käytetään myös ehkäisykeinona.

Olisiko muutamille ihan ok. tehdä sterilisaatio?

Onko moraalisia kannanottoja asiaan?

Sterilisaatio olisi varmasti monessa tapauksessa ihan hyvä ratkaisu. Myös miehen sterilisaatio!

Vierailija
360/1163 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on puolestaan järkyttävää huomata miten jotkut eivät vain pysty ymmärtämään tai myönnä edes itselleen ettei abortissa ole koskaan kyse vain naisen kehosta. Kyse on myös yhden ihmisen elämästä. Siitä solumöykystä tulee ihminen ja se on itse asiassa jo ihminen kun aborttia tehdään. Sikiöllä on siinä vaiheessa jo sydämmen syke. Itse en kieltäisi aborttia mutta toivoisin avoimempaa keskustelua siitä mistä siinä on oikeasti kyse ja että abortille on aina olemassa vaihtoehto. Kuinka pitkä aika 9 kuukautta on ihmiselämästä jos sen seurauksena voi antaa yhdelle ihmiselle elämän ja tehdä monta muuta ihmistä onnelliseksi. Adoptio on aina mahdollisuus ja erittäin hyvä sellainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi