Tuli taas jotenkin surullinen olo, että olen ehkä loppuelämäni ilman parisuhdetta
Erosin 10 vuoden suhteesta vajaa kaksi vuotta sitten. Alkuun olin niin rikki, että en voinut kuvitellakaan mitään uutta parisuhdetta. Erosta toipuminen on kestänyt pitkään ja edelleen koitan parannella niitä haavoja. En ehkä ihan vielä ole valmis uuteen suhteeseen.
Olen pian 46v ja olen kuitenkin jo pidempään miettinyt, että en mä haluaisi tämän ikäisenä jäädä yksin. Kyllä mä haluaisin vielä parisuhteen jossakin kohtaa aikuisen miehen kanssa. Yhteistä tekemistä, läheisyyttä, seksiä jne.
Ei vain kukaan vaikuta musta kiinnostuneelta. Tinderiä ja Badoota koitin muutaman kerran kumpaankin, mutta ei vain toimi. Ei ole nettideittailu mun juttu. Irl ei kukaan osoita kiinnostusta mua kohtaan eli toivottomalta vaikuttaa. Itkettää tämä kun en varmaan enää ketään löydä. Ei mun ikäisiä miehiä tämän ikäiset naiset kiinnosta vaan etsivät nuorempaa.
Elän kyllä elämääni, että turha tulla siitä sanomaan. Teen töitä ja uusi tutkinto pian valmis jota olen tehny töiden ohessa. Harrastan, matkustelen jne. Sitä vain kaipaisi toista rinnalleen, läheisyyttä ja olisi seksiä säännöllisesti. Seksisuhde mulla on, mutta se on niin epävarmaa tapaamisten suhteen ja haluaisin seksiä useammin. Eikä tämä seksisuhde anna sitä läheisyyttä ja yhdessäoloa mitä myös kaipaisin.
Kommentit (104)
Sulla on kuitenkin sek sisuhde, useimmilla yksinäisillä ei ole! Mistä sen löysit, voisiko samaa kanavaa käyttää elämänkumppanin etsimiseen? Miksei muuten tästä suhteesta voi tulla mitään?
Vierailija kirjoitti:
Hanki lemmikki tyydyttämään läheisyyden kaipuutasi. Se on ainakin hyvää ensiapua. Toivottavasti löydät itsellesi hyvän miehen🍀
Entäs ne joilla ei varaa lemmikkiin? Lemmikki olisi monelle yksinäiselle hyväksi mutta monella ei ole varaa. Itsellä ollut lemmikkejä ja ovat apu olleet kyllä mielenterveydelle kun yksinäisyydestä kärsii mutta kun enää ei ole ja ei ole varaa niin mielenterveys pahentunut kun on entistä yksinäisempi.
Vierailija kirjoitti:
Hanki lemmikki tyydyttämään läheisyyden kaipuutasi. Se on ainakin hyvää ensiapua. Toivottavasti löydät itsellesi hyvän miehen🍀
Mulla on kissa. Vaikka onkin rakas niin ei se todellakaan korvaa miestä. Herätys nyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kuitenkin sek sisuhde, useimmilla yksinäisillä ei ole! Mistä sen löysit, voisiko samaa kanavaa käyttää elämänkumppanin etsimiseen? Miksei muuten tästä suhteesta voi tulla mitään?
Meitä ei ole tarkoitettu toisillemme parisuhdemielessä. Seksi on aivan loistavaa ja siinä meidät on luotu toisillemme. Se ei vain riitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne joilla ei varaa lemmikkiin? Lemmikki olisi monelle yksinäiselle hyväksi mutta monella ei ole varaa. Itsellä ollut lemmikkejä ja ovat apu olleet kyllä mielenterveydelle kun yksinäisyydestä kärsii mutta kun enää ei ole ja ei ole varaa niin mielenterveys pahentunut kun on entistä yksinäisempi.
Edullisia lemmikkejä on olemassa. Esimerkiksi itsellä on akaattikotilo. Kyllähän senkin ylläpito maksaa, mutta suht edullinen verrattuna vaikka kissaan tai koiraan. Ei nyt se kaikkein seurallisin lemmikki, mutta oma ainakin on itselle hyvin rakas, ja sen puuhia on kiva seurailla. Terraariota on myös kiva sisustaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinkuille jaetaan kauheasti aina neuvoja siitä, miten sen rakkauden löytää. Saat ap kuulla aivan varmasti, että ei se etsimällä löydy, vaan juuri silloin, kun sitä vähiten odottaa, JA että pitää olla itse aktiivinen ja pistää verkkoja vesille, tai mitään ei ikinä tapahdu. Neuvot ovat aina toistensa kanssa ristiriitaisia, ja perustuvat vain neuvojan omaan kokemukseen. Tosiasia on, että kyse on sattumasta. Voi olla, että löydät jonkun ihanan tai sitten et. Ajan kanssa kannattaa työstää asiaa siihen malliin omassa päässään, ettei tuomitse itseään onnettomaan elämään vain siksi, ettei ole ukkoa. Se on elämän haaskausta. On olemassa niin paljon muutakin hyvää, ja itse asiassa useimmat parisuhteet ovat aika kauheita.
Kiitos! Juuri näitä neuvoja tulee, mutta asiat on juuri kuten kirjoitit. Kyse on täysin sattumasta.
On elämässä muutakin hyvää, mutta en mä haluaisi jäädä yksin vuosikymmeniksi.
Ap
Mistä löysit sen seksisuhteen sitten?
Jaa, en minä ainakaan osaa oikein nuorempia sillä silmällä katella tosimielessä, mutta minun makuuni korostat tuota seksipuolta vähän liikaa.
Viiskymppinen mies
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen suhteen voi löytää vaikka baarista tai deittisaitilta kun kertoo mitä on hakemassa, eihän siellä kaikki ole perinteistä parisuhdetta etsimässä.
Vierailija kirjoitti:
Entuudestaan tuttu mies jonka kanssa oli muutaman kerran seksiä muutamaa vuotta ennen mun edellistä parisuhdetta. Ja ennen ensimmäistäkään seksikertaa olin jo tuntenut miehen monta vuotta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jaa, en minä ainakaan osaa oikein nuorempia sillä silmällä katella tosimielessä, mutta minun makuuni korostat tuota seksipuolta vähän liikaa.
Viiskymppinen mies
Missä mä muka olen sitä korostanut liikaa? En yhtään missään. Seksi vain kuitenkin on tärkeä osa parisuhdetta. Sä voisit lukea kuitenkin tarkemmin mitä vastasin tuolle yhdelle minkälaista miestä haluaisin. En todellakaan kirjoittanut vain seksistä. Kertoo susta paljon, että vain siihen kiinnitit huomiota.
Ap
Miten sinä osoitat irl kiinnostusta miehille ja teetkö koskaan aloitteita heitä kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä osoitat irl kiinnostusta miehille ja teetkö koskaan aloitteita heitä kohtaan?
En tee enää aloitteita koska jos olen uskaltanut tehdä niin olen saanut todella rumaa kohtelua. Ei ole mitään intoa tehdä enää aloitteita. Tai ehkä uskaltaisin jos tietäsin varmaksi, että miestäkin kiinnostaa. On vain niin lyöty monen ihmisen taholta itsetunto maahan. Enkä tarkoita vain siis miehiä vaan yleensäkin elämässä.
Enkä mä vain ole sellainen ihminen joka osaa flirttailla ja iskeä miehiä. Kyllä mä voin heidän kanssaan jutella, mutta en osaa iskeä. Enkä uskalla. Mä en osaa tuoda itseäni esille. Mä olen aina ollut se joka jää muiden varjoon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkuille jaetaan kauheasti aina neuvoja siitä, miten sen rakkauden löytää. Saat ap kuulla aivan varmasti, että ei se etsimällä löydy, vaan juuri silloin, kun sitä vähiten odottaa, JA että pitää olla itse aktiivinen ja pistää verkkoja vesille, tai mitään ei ikinä tapahdu. Neuvot ovat aina toistensa kanssa ristiriitaisia, ja perustuvat vain neuvojan omaan kokemukseen. Tosiasia on, että kyse on sattumasta. Voi olla, että löydät jonkun ihanan tai sitten et. Ajan kanssa kannattaa työstää asiaa siihen malliin omassa päässään, ettei tuomitse itseään onnettomaan elämään vain siksi, ettei ole ukkoa. Se on elämän haaskausta. On olemassa niin paljon muutakin hyvää, ja itse asiassa useimmat parisuhteet ovat aika kauheita.
Kiitos! Juuri näitä neuvoja tulee, mutta asiat on juuri kuten kirjoitit. Kyse on täysin sattumasta.
On elämässä muutakin hyvää, mutta en
Ymmärrän. Mutta todennäköisesti jos olet ilman parisuhdetta (ei sama kuin "yksin") vielä 10 v kuluttua, sillä koko asialla on sulle aivan eri merkitys kuin nyt. Olet ehkä kulkenut hienon matkan oman pääsi kanssa, ja vapaana eläminen tuntuukin yllättäen tosi hyvältä, eikä ollenkaan surulliselta. Vaikka parisuhdestatus säilyisi samana kuin nyt, se tunne, mikä siihen liittyy, ei välttämättä säily.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Juuri näitä neuvoja tulee, mutta asiat on juuri kuten kirjoitit. Kyse on täysin sattumasta. <
Niin, että pitäisi vain alistua elämään ilman parisuhdetta, läheisyyttä ja seksiä. Kiva. Kun ei tämä nykyinen seksisuhdekaan tule loputtomiin kestämään.
Ap
Jos mä olisin tiennyt 15 v sitten erotessani, että olen nykypäivänä edelleen sinkku, en tiedä, mitä olisin tehnyt. Ajatus olisi tuntunut aivan ylitsepääsemättömän hirveältä. Ja nyt nautin elämästä hirmuisesti, enkä koe, että multa puuttuu mitään. En vain osannut silloin ajatellakaan, ettei onneen tarvita parisuhdetta. Ei se ole kaiken hyvän lähtökohta. Usein se on jopa kaiken pahan alku ja juuri. Sinnkuja surkutellaan, säälitellään ja nälvitään, ja me niellään se syötti, vaikka salaisuus on se, että parisuhde ei todellakaan ole mikään onnen tae.
Vierailija kirjoitti:
Jos mä olisin tiennyt 15 v sitten erotessani, että olen nykypäivänä edelleen sinkku, en tiedä, mitä olisin tehnyt. Ajatus olisi tuntunut aivan ylitsepääsemättömän hirveältä. Ja nyt nautin elämästä hirmuisesti, enkä koe, että multa puuttuu mitään. En vain osannut silloin ajatellakaan, ettei onneen tarvita parisuhdetta. Ei se ole kaiken hyvän lähtökohta. Usein se on jopa kaiken pahan alku ja juuri. Sinnkuja surkutellaan, säälitellään ja nälvitään, ja me niellään se syötti, vaikka salaisuus on se, että parisuhde ei todellakaan ole mikään onnen tae.
Niin, että on väärin haluta parisuhdetta ja läheisyyttä. Joopa joo. Miksi te jotkut yritätte niin kovasti tyrkyttää tuota, että ei parisuhdetta tarvitse. Miksi ei voida hyväksyä sitä, että joku sellaista kaipaa?
Ap
Sitä mitä ei ole tai ei voi saada sitä ilmankin oppii elämään. Parempi olla ilman kuin tyytyä johonkin huonoon tai vain välttävään vaihtoehtoon paremman puuttuessa. Moni epätyydyttävässä parisuhteessa syystä tai toisesta roikkuva kadehtii nytkin sinkkujen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, että on väärin haluta parisuhdetta ja läheisyyttä. Joopa joo. Miksi te jotkut yritätte niin kovasti tyrkyttää tuota, että ei parisuhdetta tarvitse. Miksi ei voida hyväksyä sitä, että joku sellaista kaipaa?
Ap
No varmasti me kaikki kaivataan, mutta kun se ei vaan oo mahdollista, niin minkäs teet. Mulla ei oo ikinä ollu, en oo seurustellu, en oo ees ensi suudelmaa saanu. Ja sen takia jouduin rankan kiusaamisen kohteeksi. Mutta sitä vaan pitää löytää muita kohteita. Opiskella ja tehdä töitä. Ja täytyyhän myöntää että taloudellisesti menestyy kyllä paremmin. Eihän se raha suhteita korvaa, mutta helpottaa kummasti. Kaikenlaista ongelmaa kyllä on, mutta ei saa jäädä tuleen makaamaan.