Mitä pidät ihmisistä, jotka ovat työyhteisössään aitoja?
Tiedättekö työroolissaan vakavasti "pönöttävät" ihmiset, jotka suorittavat työtään ja ovat hyvin tarkkoja siitä, mitä heistä ajatellaan? Eivät siis töissä halua näyttää persoonaansa?
Mitä pidät ihmisistä, jotka kulkevat rohkeammin omaa "polkuaan" ja ovat itsensä oloisia ja näköisiä myös työpaikalla? Eivät sulaudu työmassaan?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla mahdollisuus, mutta todennäköisemmin se on uhka. Näitä rajattomia ja käytöstavattomia on nähty aivan liikaa.
Olla oma itsensä, on sinulle yhtä kuin käytöstavaton ja rajaton.
No kertoo vain sinusta itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt aitoja. Jokaisella on jonkinlainen rooli/karaktääri ja jos joku on "aito" niin silloin on väripaletti levällään yleensä, eikä mitenkään ihailtavaa että tunteet ja puheet räiskyvät holtittomasti. Itseäni ahdistaa sellainen aito aitous että näyttää tunteitaan avoimesti.
Voi olla hillitympi ja silti aito. Näitä jälkimmäisiä ei vaan juurikaan tuppaa olemaan, ovat estyneisyyden kourissa yleensä.
Olet kyllä ihan pelle, ja puhut itsesi pussiin.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ihmiset jotka ovat empaattisia saavat töitä.
Ja paskat. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt aitoja. Jokaisella on jonkinlainen rooli/karaktääri ja jos joku on "aito" niin silloin on väripaletti levällään yleensä, eikä mitenkään ihailtavaa että tunteet ja puheet räiskyvät holtittomasti. Itseäni ahdistaa sellainen aito aitous että näyttää tunteitaan avoimesti.
Voi olla hillitympi ja silti aito. Näitä jälkimmäisiä ei vaan juurikaan tuppaa olemaan, ovat estyneisyyden kourissa yleensä.
Olen haka dialektiikassa ja sen paradoksaalisuudessa.
Epäaito teeskentelijä ei siedä rehellistä ja aitoa ihmistä.
Rehellisesti oma itsensä, ei taas jaksa pelkurimaisia feikki pönöttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet ilkeä. Ehkäpä jopa aidosti ilkeä. Itse olen feikisti ilkeä takaisin ilkeille ihmisille vaikka yleensä se otetaan totena. 🙃🙂
Työpaikalla aidot ihmiset ovat yhtä harvinaisia kuin kanan hampaat.
Oma itsensä voi olla, kunhan ei ole ilkeä toisille. Toisaalta kaikkia ei voi miellyttää. Kun yhdelle kumarrat niin toiselle pyllistät. Ja ainahan jonkun täytyy olla valokeilassa vaikka ei niin siitä pitäisikään, kaikki ei voi olla sivusta seuraajia. Itse tykkään olla sivussa mutta välillä joutuu olemaan valokeilassa vaikka en siitä pidäkään kun olen ujo ihminen,a
Mä sain työyhteisössäni palautetta, että olen ihana, aito ja aina oma itseni. :)
Tämä pitää paikkansa siltä osin, että olen hyvin samanlainen aina, kotona ja töissä.
Puen päälle mitä haluan, juttelen ja kyselen ihmisiltä kuulumisia.
Tunnistan myös kaikki vikani, olen ns. sinut häpeän kanssa. Kestän hyvin häpeää ja että kaikki eivät välttämättä pidä musta, se on se juttu. :) En pyri inside-porukoihin, koska tuotan käytökselläni myös vaivaannuttavaa fiilistä joillekin, jotka eivät ole samalla aaltopituudella. Mä vaan oon tämmönen mikä oon, toivon että se riittää.
Yleensä juuri pukeutuminen, habitus, puhetyyli ym. erottaa nämä aidot ihmiset. Ovat rohkeasti sitä mitä ovat, ilman esittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla mahdollisuus, mutta todennäköisemmin se on uhka. Näitä rajattomia ja käytöstavattomia on nähty aivan liikaa.
Olla oma itsensä, on sinulle yhtä kuin käytöstavaton ja rajaton.
No kertoo vain sinusta itsestäsi.
Tai sitten on vain kokemusta sellaisista ihmisistä :)
Älä laita sanoja muiden suuhun :)
- eri
Inhoan sellaisia puritaaneja, ahtaita, jäykkiä, ankeita ja koppavia nyrpistelijöitä, kenellä itsellään on selkeästi vaikeaa vetää sitä feikkirooliaan, niin sitten purkavat vihaansa aitoihin ihmisiin. Ja kyttäävät virheitä, joista saada pöyristyä ja paheksua.
Minä en muuta osaakaan kuin olla aito työpaikalla.
Vaihdoin työpaikkaa ja tulin tiimiin, jossa jokainen on kovin jäykkä, puhuu vain työstään ja käyttää jargonia. Meininki on kiireistä, kovaa, tylyä ja lähes sotilaallista myös asiakkaiden kanssa. Noh, meikäläinen nauraa, puhuu selkokieltä, vaihtaa kuulumisia ja on kohtelias. Sovittelee myös ja pysyy rauhallisena, kun muilla keittää yli. Olen saanut jo puolivuotiskatsauksessa erittäin hyvää palautetta kollegoiltani aitoudestani ja turvallisemman työyhteisön rakentamisesta.
Sen ainakin tiedän, että jos olisin täysin aito, ei minusta pidettäisi! 😄
Ei pidetä kyllä nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan sellaisia puritaaneja, ahtaita, jäykkiä, ankeita ja koppavia nyrpistelijöitä, kenellä itsellään on selkeästi vaikeaa vetää sitä feikkirooliaan, niin sitten purkavat vihaansa aitoihin ihmisiin. Ja kyttäävät virheitä, joista saada pöyristyä ja paheksua.
Ehkä hekin kuule on aidommillaan silloin, kun ovat koppavia, tylyjä ja ilkeitä? :D
Jotkut ihmiset vaan on sellaisia.
Kun ihminen ei ole aito, niin hänen kanssaan on paha olla pidemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Usein ihmiset, jotka sanovat olevansa aitoja, perustelevat sillä huonoa käyttäytymistä. Vähän sama kuin ihmiset, jotka sanovat olevansa rohkeita tai räväköitä. Eli ei kiitos, en kaipaa tällaista työyhteisöön.
Tämä. Sain perehdytettäväkseni tyypin joka julisti ettei saa pysähtyä ja että hällä on diagnosoimaton adhd. Vaikutti keskittymiskyvyttömältä, ihme häröily koko ajan ja nolosti kiroili lujaan ääneen sekä huusi käytävän päästä, itse kun olen tottunut kävelemään lähemmäs kun on jotain asiaa. Kauhean raskas kollegana tuollainen, onneksi oli vain sijainen. Hävetti firman puolesta näyttää asiakkaalle että meille otetaan tuollaisia töihin.
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen ei ole aito, niin hänen kanssaan on paha olla pidemmän päälle.
Olenko epäaito, jos pidän mölyt mahassani?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan ihmisiä, jotka eivät jätä sanomatta tai tekemättä asioita vain koska se saattaa laittaa heidät valokeilaan. Ajavat hyvää asiaa.
Uskaltavat heitellä ideoita ja ottavat myös vastuuta jne. Voivat myös sanoa, että tätä en osaa, koska ovat rehellisiä.
Ovat ikään kuin "paljaana" ja avoimia työpaikallaankin? Eivät pelkää erottua laumasta.
Tuollaisia ihmisiä työelämään juuri tarvitaan! Ei kangistuta kaavoihin kun uusi tyyppi tulee ja kertoo heti kun huomaa että asiat voisi tehdä toisellakin tavoin. Ja hyvä sekin on että kertoo jos ei tiiä/osaa jotain niin me vanhat kyllä opastetaan, parempi niin kuin että esittää että "joo-o, tiiän" eikä sitte mitään osaakkaan.
Aito tyyppi on sellainen joka vähät välittää mitä hänestä ajatellaan, mutta välittää muistakin kuin itsestään.