Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko saaneet 230V sähköiskun koskaan?

Vierailija
25.01.2025 |

Kynsille vai mihin? Paljon oli virtaa?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kuoli leikatessaan ruohoa kun oli jatkoroikka pihalla jonka päältä ajeli ja katkaisi eristeen metallisella terällä.

Vierailija
2/40 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kynsille, ihan riittävästi että opetti tarkistaan tuleeko siihen lampulle virta vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kynsille, ihan riittävästi että opetti tarkistaan tuleeko siihen lampulle virta vai ei.

Saitko käden irti?

Vierailija
4/40 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa, virtaa meni noin 60mA.

Vierailija
5/40 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokkona, käsikopelolla vaihdoin sulaketta. Ja lapsena työnsin neulan pistorasiaan, äiti totesi että siitäs sait

Vierailija
6/40 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokkona, käsikopelolla vaihdoin sulaketta. Ja lapsena työnsin neulan pistorasiaan, äiti totesi että siitäs sait

Opitpahan

Vierailija
7/40 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevosaitauksen sähköaidasta olen saanut tällin päähäni. Tuntui kuin hevonen olisi potkaissut. En tiedä kuinka paljon virtaa niissä on. 

Vierailija
8/40 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko koskaan saaneet 230V sähköiskua?

Vierailija
9/40 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
10/40 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opitpahan

Nii ekasta kerrasta en, mutta nykyään katkasen piirin jos mahdollista ennen räpläämistä

Vierailija
11/40 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko koskaan saaneet 230V sähköiskua?

Olen

Vierailija
12/40 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs lapsuuden tuttuni sai pahan iskun. Olimme n 3 vuotiaita. Heidän mökillään tuolla Lapissa tehtiin ikkunoiden vaihtoa ja sähköpistokkeet oli poistettu, ikkunan vieressä vain roikkui kaksi johdonpätkää. Kaverini vain otti niistä kiinni ja alkoi huutamaan. Käsistä nousi savua. Onneksi aikuisia oli läsnä, heidän äiti otti pyyhkeen ja kaatoi tytön pois sähköjohdosta.

Jälki oli kamalaa, yhteensä 9 sormea oli aivan mustana, nahka oli palanut kokonaan. Tuolta ei lähdetty mihinkään, ei päässyt kuin kävellen, matkaa tielle 35 km. Ei puhelimia.Vanhaa Tummelia heidän äiti itkien levitti sormiin ja kaverini ei saanut lähteä ulos, kyselivät koko ajan, miltä tuntuu. Heti piti sanoa jos alkaa huimaamaan. Heidän äiti halusi tulla myös pissalle ja kakalle mukaan.

Nyt, n 20vuotta myöhemmin, ystäväni on naimisissa ja pari lastakin on tullut. Kerran muistelimme tapahtunutta. Onneksi olimme niin pieniä ettemme ymmärtäneet tilanteen vakavuutta. Mitään ongelmia tuosta ei ole jäänyt, vain sormien niveliä särkee ja lääkäri oli sanonut että tulee särkemään yhä pahemmin kun ikää tulee. Tämmöistä. Mielestäni oli varjelus mukana että tuota pahempaa ei tapahtunut.

Vierailija
13/40 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikavirasuoja nykyään uusissa asunnoissa niin kestää koskea johtoon, tuo suoja katkaisee heti sähköt kun olet tärskyn saanut mutta ei ennätä vahinkoa tulla. Testattu.

Eihän se terveellistä ole eli sydän ei tykkää.

Vierailija
14/40 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hevosaitauksen sähköaidasta olen saanut tällin päähäni. Tuntui kuin hevonen olisi potkaissut. En tiedä kuinka paljon virtaa niissä on. 

Sähköpaimenessa voi olla 5000V jännite, mutta virta niin pieni, ettei se ole vaarallinen.

Vierailija
15/40 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pörssisähkö niin sähköiskut ovat vähintään kolmanneksen pienempiä kuin määriksillä. 

Vierailija
16/40 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin vähän. Jos olisi tuo 230 v hevonen kuolisi myös. Tais olla noissa se 12 v tasavirtaa, pistorasiassa on vaihtovirtaa 

Vierailija
17/40 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut monta sähköiskua erilaisista paikoista. En tiedä minkä vahvuisia. Onneksi en ole koskaan jäänyt jumiin vaan aina onnistunut irrottamaan itseni.

Vierailija
18/40 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vikavirasuoja nykyään uusissa asunnoissa niin kestää koskea johtoon, tuo suoja katkaisee heti sähköt kun olet tärskyn saanut mutta ei ennätä vahinkoa tulla. Testattu.

Eihän se terveellistä ole eli sydän ei tykkää.

Hivenen epäilen katkeeko jos ottaa toisen johon toiseen ja toisen toiseen käteen, TS jos virta kulkee kehon läpi

Vierailija
19/40 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin vähän. Jos olisi tuo 230 v hevonen kuolisi myös. Tais olla noissa se 12 v tasavirtaa, pistorasiassa on vaihtovirtaa 

Ei kai 12V riitä tuntuvaan tärskyyn.

Vierailija
20/40 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö pitäisi kieltää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä