Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahassa velkakierteessä

Vierailija
25.01.2025 |

Stressaa tilanne paljon ja kaikki. Velkaa tullut paljon enempi muutamassa vuodessa. Noin 40 tonnia 2 eri luottoa makselen ja isot korot ja lyhennys pieni. En ole hoitanut raha sotkujani. Työpaikka vakituinen on mut lainan kk erä niin iso ettei jää kun pakollinen elämiseen. Monta vaihtoehtoa täs miettiny mitä tekisi. En ole ulosotossa.

Kommentit (380)

Vierailija
341/380 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun ei ap kannata missään nimessä maksaa minimilyhennystä, laina ei silloin lyhene. Sun pitää muuttaa halvempaan, karsia kaikki pois ja lähteä siitä että lyhennys on sen verran suuri, että laina pienenee.

mä olen elänyt tammikuun käyttämällä 120 euroa rahaa josta 60 ruokaan ja 60 bensaan. Yllättävän hyvin pärjännyt. Syönyt kotoa kaappeja tyhjäksi. Ja kohta on tammikuu ohi! Tää köyhäily on säästänyt mulle 1600euroa. 1600 euroa sain lyhennettyjä lainoja tässä kuussa! Pakollisten menojen jälkeen (vuokra, puhelin, ym.) tuo 120 e bensa ja ruoka ja kaikki muu lyhennyksiin. Oon tosi ylpeä itsestäni. Mun laina oli alunperin 32000, nyt 18000. Kyllä se pienenee :) ja ihan maksan oikealle osapuolelle enkä perintään

Siis mä en voi uskoa miten sä onnistut siinä? Mun tulot on 1800 + vähän yli.. vuokra on noin 700 e luokkaa.. lyhenny

ei mitenkää pärjäis 60 € ruoat kuukaudessa taidat olla aika hullu tai sekopää :DD

Vierailija
342/380 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mulla ainaski menee se lähemmäs 200 € kk ruokiin ja bensaaki joutuu ostaa et pärjää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/380 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että en tiiä mistä ihmiset repii noita juttuja ja säästää rahaa, mä en ymmärrä

Vierailija
344/380 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettiny toista työtäkin mutta mistä töitä saa, nykyää ei oikee saa töitä, ennen vielä paremmin sai töitä. Eli täytyy elää hiton köyhästi.

Vierailija
345/380 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä oikein mitä nyt teen, olen miettinyt kaikkea, on paha tilanne kun tuntuu etten saa pitkään aikaan nyt elämässä mitään, olen loukussa

Mikä on maksuaikataulu lainoilla? 10 vuotta? 

suosittelisin hyväksymään tilanteen. Jos mahdollista koita saada lisätienestejä. Nosta veroprosenttia ja joka vuosi veronpalautus lainan lyhennykseen.

sinä olet ottanut ne lainat. On sinun vastuullasi maksaa ne pois. Koska sinulla on työ, pystyt siihen, vaikka vaan hitaasti. 

ei 40 000 ole paljon lainaa työssäkäyvällä, jos ei ole muita lainoja. Hätä ei ole tämännäköinen. 

Jos olisin sinä, niin:

luopuisin autosta tai laittaisin auton välillä 2-3vkoa seisontaan

muuttaisin halvimpaan mahdolliseen siedettävään asuntoon

eläisin

Miten oot voinu noin paljo saada säästöön.. niin kun olet kk säästänyt varmaa joku 300 € ainaski?

laitan aina säästöön ensin, veronpalautukset, lomarahat säästöön . Lainaa lyhennan aina niin paljon kuin voin. En suinkaan joka kk tuota 1600. Nyt vaan vedin tällaisen hc-kuukauden. Oon joutunut päättää etten osta mitään- esim karkkia ja pari kaljaa sain ostaa viikonloppuna kun keräsin pulloja (tosin vaan kotoa ja ystävän luota). Kerään kaiken ilmaisen asian joka paikasta ja kuulun kaikkiin alennus ja kanta-asiakasklubeihin. Juon kahvit ja teet töissä, syön aina kun tarjotaan pullaa tai ruokaa (melkein lounas). 

Oon joutunut tekee tän kaiken ja elämänmuutoksen, koska haluan saada velan maksettua. Se ajatus että tää kantaa hedelmää, auttaa jaksamaan. Myyn asioita myös kirpparilla välillä. En osta kaupasta varalle, vasta kun asia loppuu. Oon säästänyt myös lääkkeissä mikä on ollut vähän tyhmää 

Vierailija
346/380 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun ei ap kannata missään nimessä maksaa minimilyhennystä, laina ei silloin lyhene. Sun pitää muuttaa halvempaan, karsia kaikki pois ja lähteä siitä että lyhennys on sen verran suuri, että laina pienenee.

mä olen elänyt tammikuun käyttämällä 120 euroa rahaa josta 60 ruokaan ja 60 bensaan. Yllättävän hyvin pärjännyt. Syönyt kotoa kaappeja tyhjäksi. Ja kohta on tammikuu ohi! Tää köyhäily on säästänyt mulle 1600euroa. 1600 euroa sain lyhennettyjä lainoja tässä kuussa! Pakollisten menojen jälkeen (vuokra, puhelin, ym.) tuo 120 e bensa ja ruoka ja kaikki muu lyhennyksiin. Oon tosi ylpeä itsestäni. Mun laina oli alunperin 32000, nyt 18000. Kyllä se pienenee :) ja ihan maksan oikealle osapuolelle enkä perintään

Siis mä en voi uskoa miten sä onnistut siinä? Mun tulot on 1800 +

ei mitenkää pärjäis 60 € ruoat kuukaudessa taidat olla aika hullu tai sekopää :DD

no vähän ehkä sitäkin et jos tulee hyperfokus johonkin niin sit toteutan sen :D myönnän että ei tää iloa ole koko ajan ollut mut sit löytää iloa kekseliäisyydestä. Siks vuorottelee köyhä ja normikuukausi. 

Vierailija
347/380 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en pysty sori tommoseen.

Vierailija
348/380 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en ikinä pystyis tommoseen. en pysty ees säästämään 20 € 

Vierailija
349/380 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako velka järjestely vai ei? Lukee että siitä tulee myös merkintä luottotiedoissa voimassa 2v. Kun Uo voi olla merkintä 2-3v myös ilman tuota. 

Vierailija
350/380 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako velka järjestely vai ei? Lukee että siitä tulee myös merkintä luottotiedoissa voimassa 2v. Kun Uo voi olla merkintä 2-3v myös ilman tuota. 

Ei mitää järkee mihkää ulosottoon päästä.. oletko aivan sekasin?

Vierailija
351/380 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kyl kaikkeni että pääsen sinne velkajärjestelyyn.

Vierailija
352/380 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu en ikinä pystyis tommoseen. en pysty ees säästämään 20 € 

Pystyt varmasti säästää 20 e

Vierailija
353/380 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yritän jotenkin tästä selvitä. Etsin vaikka toista työtä.

Vierailija
354/380 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika heikosti näitä töitä näyttää olevan.

Vierailija
355/380 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä hitto kaikki on menny vaikeeksi, saa ihminen vielä entistä enempi laskee pennejä ja miettii mihin rahat riittää. asumistukeakaa ei irtoo

Vierailija
356/380 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä ei auta kun jatkossa elää todella hiton hiton hiton nuukasti ja laskee joka penni

Vierailija
357/380 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoin että olisi jotain muuttotöitä tarjolla, no ei hitto niitä jaksa ees tehdä 1 vuoro viikossa

Vierailija
358/380 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl mulla ainaski menee se lähemmäs 200 € kk ruokiin ja bensaaki joutuu ostaa et pärjää

Miten niin bensaa pitää ostaa? En minä ainakaan ole ostanut vuoteen yhtään bensaa tai dieseliä vaikka autolla olenkin ajanut vuodessa yli 80 000 km.

Vierailija
359/380 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotto on hyvä keino päästä ongelmista eroon jos on työpaikka.

Vierailija
360/380 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä ei auta kun jatkossa elää todella hiton hiton hiton nuukasti ja laskee joka penni

Se on totta ja ostokset kannattaa tehdä suomen rajojen ulkopuolella niin kukkaro kiittää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi