Pahassa velkakierteessä
Stressaa tilanne paljon ja kaikki. Velkaa tullut paljon enempi muutamassa vuodessa. Noin 40 tonnia 2 eri luottoa makselen ja isot korot ja lyhennys pieni. En ole hoitanut raha sotkujani. Työpaikka vakituinen on mut lainan kk erä niin iso ettei jää kun pakollinen elämiseen. Monta vaihtoehtoa täs miettiny mitä tekisi. En ole ulosotossa.
Kommentit (380)
Juuh tilanne oli vielä parempi kesällä, mutta lainan toisen kustannukset nousi noin 100-130€
Laskiaispullahaaste 2025
https://www.vauva.fi/keskustelu/5920977/laskiaispullahaaste-2025#commen
Siskot, tulkaa mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää trollausta koko aloitus, jossa ap:lla on ongelma joka neuvon kanssa. Heti kun kukaan esim. mainitsee velkajärjestelyn, ap valehtelee ettei pääse kun velkaa on yli 34000 e. Mutta tuota rajaa ei velkajärjestelyssä ole:
Voiko minulla olla liikaa tai liian vähän velkaa velkajärjestelyyn?
Pelkästään velan määrä ei ole kriteeri velkajärjestelyn myöntämiselle. Velkajärjestely on velkojen järjestelyvaihtoehdoista viimeisin. Ennen hakemista täytyy selvittää, voiko velat saada maksettua kohtuullisessa ajassa muilla keinoin. Velkajärjestelyn edellytyksiä arvioitaessa käytetään aina kokonaisharkintaa.
Mitä tahansa ap:lle vastaa, niin itsesäälissä rypevä pillittäjämies vaan jatkaa yksinpuhe
Kun luet kaikki viestit, huomaat kyllä, että ei tälle kirjoittajalle mikään järkevä ehdotus kelpaa.
Hän odottaa meidän kirjoittavan, että otapa jostakin iso velka. Sitä 'neuvoa' hän ei tule saamaan ainakaan useammalta. Niin höperöjä täällä ei sentään ole, vaikka on jo köyttäkin tarjottu.
Vierailija kirjoitti:
Lampsi pankkiin.
olet töissä. Keri tilanteesi. Järjestele uudelleen lainat.
yksi iso, jolla maksat nuo vanhat
pois.
Sitten vaan lyhentänyt sen pois. Et ota niitä lainoja jatkossa.
Myös hypoteekki muistaakseni tekee niiyä järjestelylainoja.
Itsellä Oli luottokortti ym. lainaa: oman pankin kanssa tehtiin järjestely. Nyt vaan maksetaan.
Apuja kannattaa kysyä. Osaavat auttaa.
Se ei auta mitään koska kävelen sitten turhaan pankkiin. Eivät ne auta ollenkaa. Elät varmaa jossain haavemaailmas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää trollausta koko aloitus, jossa ap:lla on ongelma joka neuvon kanssa. Heti kun kukaan esim. mainitsee velkajärjestelyn, ap valehtelee ettei pääse kun velkaa on yli 34000 e. Mutta tuota rajaa ei velkajärjestelyssä ole:
Voiko minulla olla liikaa tai liian vähän velkaa velkajärjestelyyn?
Pelkästään velan määrä ei ole kriteeri velkajärjestelyn myöntämiselle. Velkajärjestely on velkojen järjestelyvaihtoehdoista viimeisin. Ennen hakemista täytyy selvittää, voiko velat saada maksettua kohtuullisessa ajassa muilla keinoin. Velkajärjestelyn edellytyksiä arvioitaessa käytetään aina kokonaisharkintaa.
Mitä tahansa ap:lle vastaa, niin itsesääl
Helppoahan se olisi ottaa 1 isompi laina. Mut ei mistään anneta.
Vierailija kirjoitti:
Lampsi pankkiin.
pois.
Itsellä Oli luottokortti ym. lainaa: oman pankin kanssa tehtiin järjestely. Nyt vaan maksetaan.
Ne vaan nauraa. Työ ei nykyää auta mitää.. varmaa joskus ennen kun lainaa vielä sai.
tai minäkin paljon ennen olen saanut lainaa, nyt ei penniäkään enää yhtään mistään saa.
nyt sitten näillä tuloilla mitä olen laskenut että pärjään maksan vähä niinku turhasta en osaa sanoa mutta maksan ja en voi menojani pienentää yhtään, niin jää juuri ja juuri että saan bensaa ja ruokaa. mutta en jaksa tällästä pitempään
Tälläsessä elämäntyylissä hajoo totaalisesti todella pahasti pääkoppa!!!!
Eletään sitte kädestä suuhun laskemalla joka joka penni ja niin teenkin mutta pitkällä tähtäimellä tässä psyyke hajoaa.
joka penni lasketaan ja silti en tiedä riittääkö rahat, en tiedä. on maksettavaa pakollisia sähkö jne.
Katsoin juuri työpaikkojankin ei mistää heru töitäkään, ennen kyl niitäkin herui.
Nyt on tilanne kyllä erittäin vaikea. tarvis tuloja, mutta toi työtilanne ja vloppuisin ei ole juuri mitään töitä uskomatonta!!!!!!!!!!!!!!!!!
No en tiedä.. alkaa tuntumaa siltä että elämä kohta tätä menoa pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tilanne kyllä erittäin vaikea. tarvis tuloja, mutta toi työtilanne ja vloppuisin ei ole juuri mitään töitä uskomatonta!!!!!!!!!!!!!!!!!
Loppuiko sulla ap Postissa työt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se sulle kuulu missä olen töissä, olen vakituisesti mutta kuten ennen sanoin ei työtulo riitä, tarvisin lisää töitä tai keikkoja tai mitä vaan!!!!!!!!
Joo tilanne menny tosi pahaksi kyllä, ennen vielä jotain sai, mutta nyt kattoo tilannetta niin ei saa mitään.
No en tiedä miten tästä eteenpäin, olen miettinyt jo pääni puhki en keksi ratkaisua, rahaa tarvisi lisää että jotain jäisi elämiseen kk ettei ihan pitäisi joka pennilleen laskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se sulle kuulu missä olen töissä, olen vakituisesti mutta kuten ennen sanoin ei työtulo riitä, tarvisin lisää töitä tai keikkoja tai mitä vaan!!!!!!!!
Ota puoliso. Jollekin vanhalle mummolle varmaan kelpaat. Kahden tulot riittää paremmin.
Lampsi pankkiin.
pois.