Pahassa velkakierteessä
Stressaa tilanne paljon ja kaikki. Velkaa tullut paljon enempi muutamassa vuodessa. Noin 40 tonnia 2 eri luottoa makselen ja isot korot ja lyhennys pieni. En ole hoitanut raha sotkujani. Työpaikka vakituinen on mut lainan kk erä niin iso ettei jää kun pakollinen elämiseen. Monta vaihtoehtoa täs miettiny mitä tekisi. En ole ulosotossa.
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä niin pahassa kusessa ettei oikein ole ulospääsyä
Omapa on valintasi. Sen kanssa sitten elät.
Moneen kertaan on jo mainittu, että anna niiden isojen velkojen mennä ulosottoon. Siinä sinulle ulospääsy. Sinulle jäisi joka kuukausi vähintään tonnin suojaosa ja sen ylittävästä osasta noin puolet ulosottoon. Ne kulut eivät niin mahdottomat ole, että ei olisi loppujen lopuksi halvempi vaihtoehto kuin nykyinen velka, tai vielä pahempaa, uusi velka.
En todellakaan päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vielä viime lokakuussa pistit pelaamiseen 5000 euroa, toivottavasti oli hauskaa. Eipä tuolloin tarvinnut miettiä tulevia. Menisikö uudet lainat tähän nautintoon vai velkojen maksuun? Pelaaminenko on este, ettei velkajärjestelyyn pääse? Siellä taitaa tulla eteen kysymys, millä tavoin on velkaa tullut.
En tiedä meni aika vituiksi
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, miten törkeitä kommentteja saat ihan asialliseen aloitukseen. Toivottavasti jätät ne huomiotta. Ihmiset paljastavat vain oman tyhmyytensä.
Olen itsekin ollut ihan samassa tilanteessa. En ole taitava rahankäyttäjä, ja surutta pistin palkkarahat menemään elättäessäni rahoillani elävää avomiestä. Velkaakin tuli. Kun tajusin erota, aloin pärjäämään taloudellisesti paremmin. Sain hoidettua velatkin pois.
Joten neuvoni on, että jos sinulla on varaa kuitenkin maksaa lyhennykset, maksa niitä vain sinnikkäästi pois. Vyöryttäminen on tehokasta, ja tulokset alkavat näkymään nopeasti:
https://www.takuusaatio.fi/selviydy-veloistasi/velkojen-maksukeinot/vel…Koeta etsiä jokin sivutyö, palkkaahan ei tarvitse tulla lisää kuin satanen tai kaksi, mutta sekin auttaa jo selviämään eteenpäin.
Ja sitten kun pystyt osoittaamaan, että osaat hoitaa raha-asiasi, saatat saada j
Juuri näin yritän tehdä. Ulosotto vain lisää kuluja
Juu en tiedä oikein miten tästä selviää.
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä oikein mitä nyt teen, olen miettinyt kaikkea, on paha tilanne kun tuntuu etten saa pitkään aikaan nyt elämässä mitään, olen loukussa
Jos maksat tonnin kuussa, neljässä vuodessa elämä alkaa uudestaan. Sinnittele vaan, tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä oikein mitä nyt teen, olen miettinyt kaikkea, on paha tilanne kun tuntuu etten saa pitkään aikaan nyt elämässä mitään, olen loukussa
Jos maksat tonnin kuussa, neljässä vuodessa elämä alkaa uudestaan. Sinnittele vaan, tsemppiä.
Ja mitä hemmettiä.. mistä ton nyt repäisit?
Joo en tiedä mitä tehdä. Töitäkään ei juuri saa mistään
Laskiaispullahaaste 2025
https://www.vauva.fi/keskustelu/5920977/laskiaispullahaaste-2025#commen
Siskot, tulkaa mukaan!
Laskiaispullahaaste 2025
Siskot, tulkaa mukaan!
Voi hyvänen aika miten on pilannu asiansa.
Laskiaispullahaaste 2025
Siskot, tulkaa mukaan!
Laskiaispullahaaste 2025
Siskot, tulkaa mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää trollausta koko aloitus, jossa ap:lla on ongelma joka neuvon kanssa. Heti kun kukaan esim. mainitsee velkajärjestelyn, ap valehtelee ettei pääse kun velkaa on yli 34000 e. Mutta tuota rajaa ei velkajärjestelyssä ole:
Voiko minulla olla liikaa tai liian vähän velkaa velkajärjestelyyn?
Pelkästään velan määrä ei ole kriteeri velkajärjestelyn myöntämiselle. Velkajärjestely on velkojen järjestelyvaihtoehdoista viimeisin. Ennen hakemista täytyy selvittää, voiko velat saada maksettua kohtuullisessa ajassa muilla keinoin. Velkajärjestelyn edellytyksiä arvioitaessa käytetään aina kokonaisharkintaa.
Mitä tahansa ap:lle vastaa, niin itsesäälissä rypevä pillittäjämies vaan jatkaa yksinpuheluaan.
Kuka olet puhumaan trollauksesta.Tunnetko hänet?
En tiedä kyllä miten tästä eteenpäin. Ennen sain töitäki. Enää ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, miten törkeitä kommentteja saat ihan asialliseen aloitukseen. Toivottavasti jätät ne huomiotta. Ihmiset paljastavat vain oman tyhmyytensä.
Olen itsekin ollut ihan samassa tilanteessa. En ole taitava rahankäyttäjä, ja surutta pistin palkkarahat menemään elättäessäni rahoillani elävää avomiestä. Velkaakin tuli. Kun tajusin erota, aloin pärjäämään taloudellisesti paremmin. Sain hoidettua velatkin pois.
Joten neuvoni on, että jos sinulla on varaa kuitenkin maksaa lyhennykset, maksa niitä vain sinnikkäästi pois. Vyöryttäminen on tehokasta, ja tulokset alkavat näkymään nopeasti:
https://www.takuusaatio.fi/selviydy-veloistasi/velkojen-maksukeinot/vel…Koeta etsiä jokin sivutyö, palkkaahan ei tarvitse tulla lisää kuin satanen tai kaksi, mutta sekin auttaa jo selviämään eteenpäin.
Ja sitten kun pystyt osoittaa
Se on tullut jo selväksi, että et sinä velkoja ulosottoon päästä. Yhtä selväksi on tullut, että ne menevät sinne päästämättäkin jossakin vaiheessa.
Tässä muutama fakta:
- Ulosotossa oleva velka vanhentuu lopullisesti 15 vuodessa ulosottopäätöksestä. Poikkeuksena julkiset (verot ym) 5, rikos- ja yksityisvelat 20-25 vuodessa. Vrt. nykyisen velkasi päättymisaika + 20 vuotta erääntymisestä lopulliseen vanhentumiseen.
- Ulosotossa on aina suojaosuus ja mahdollisuus vapaakuukausiin, eli jää enemmän rahaa omaan käyttöön kuin velkoja maksaessa.
- Ulosoton kulut eivät ole sen suuremmat kuin velkojen, jos otat uutta velkaa ja maksat siitä kulut, provisiot, korot tai mahdollisesti vapaakuukausista, maksusopimuksista ja erien siirroista vielä erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää trollausta koko aloitus, jossa ap:lla on ongelma joka neuvon kanssa. Heti kun kukaan esim. mainitsee velkajärjestelyn, ap valehtelee ettei pääse kun velkaa on yli 34000 e. Mutta tuota rajaa ei velkajärjestelyssä ole:
Tuo ei mene läpi kyllä. Olen varma
Voiko minulla olla liikaa tai liian vähän velkaa velkajärjestelyyn?
Pelkästään velan määrä ei ole kriteeri velkajärjestelyn myöntämiselle. Velkajärjestely on velkojen järjestelyvaihtoehdoista viimeisin. Ennen hakemista täytyy selvittää, voiko velat saada maksettua kohtuullisessa ajassa muilla keinoin. Velkajärjestelyn edellytyksiä arvioitaessa käytetään aina kokonaisharkintaa.
Mitä tahansa ap:lle vastaa, niin itsesäälissä rypevä pillittäjämies vaan jatkaa yksinpuhe
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.takuusaatio.fi/selviydy-veloistasi/velkojen-maksukeinot/vel…Koeta etsiä jokin sivutyö, palkkaahan ei tarvitse tulla lisää kuin satanen tai kaksi, mutta sekin auttaa jo selviämään eteen
Ei kyllä mene se on varma, koska tässä on vielä 2 vaihtoehtoa.
Etkö enää muista, mitä olet aiemmin kirjoittanut, kun nyt valitat että ei töitä saa mistään? Alussahan sinulla oli vakituinen työpaikka.
Trolli mikä trolli, mutta toivottavasti tästä ketjusta on apua jollekin muulle epätoivoisesti velkaantuneelle.
Vierailija kirjoitti:
Etkö enää muista, mitä olet aiemmin kirjoittanut, kun nyt valitat että ei töitä saa mistään? Alussahan sinulla oli vakituinen työpaikka.
Trolli mikä trolli, mutta toivottavasti tästä ketjusta on apua jollekin muulle epätoivoisesti velkaantuneelle.
Siis on työpaikka. Mutta tarvisin lisätuloa!!!!!
Köyttä köyttä ja köyttä!