Miehen alkoholin käyttö. Miten sietäisitte tällaista?
Eli kuinka sietäisitte joka viikonloppuista juomista? Nyt on vähentänyt ja ottaa "vaan" perjantaisin. Mun pitäisi nyt kannustaa tässä ja perjantaisin olla mielin kielin ja kiehnätä vieressä kun hän on humalassa. Loukkaantuu ja vähän syyllistääkin jos en näin tee. Haluan itse olla tuolloin vain rauhassa. Itselläkin raskas työviikko takana enkä jaksa humalaista katsella enkä kuunnella. Ei haasta kuitenkaan riitaa ja on hyvällä tuulella mutta selkeästi kuitenkin päihtynyt ja käytös poikkeaa normaalista. Pe-la yö nukutaan aina eri huoneissa kun humalainen kova kuorsaus häiritsee mun unta ja se haju.
Seuraavana aamuna sitten tulee krapulassa haisemaan siihen viereen ja loukkaantuu jos en halaile ja silittele kun ällöttää se haju.
Ei olla enää nuoria eli keski-ikäinen pariskunta joka on ollut yhdessä jo 16 vuotta.
Kommentit (62)
Minulle tuo ei ole ongelma. Otan joskus itsekin mutta jos on menoja, menen ilman miestäni. Joskus toki ärsyttää mutta semmoista se elämä toisinaan tekee.
Sietäisin hyvin, vedän itsekin kännin kerran viikossa. Joskus jopa kaksi, tilanteesta riippuen. Ja parasta juopotteluseuraa on oma mies.
Mies aina huono, wanhusnainen aina hyvä.
Mies ryyppää suruunsa koska sinusta on tullut vastenmielisen rumapainoinen.
Mitkä on ne tekosyysi, miksi et lähde suhteesta??
Ei enää ikinä. Ei mitään päihteitä minun kotiini tai elämääni. Missään muodossa. Koskaan enää.
Mulle ei olisi ongelma, jos ei nyt ihan älyttömässä kännissä ole. Itsekin perjantaisin avaan viinipullon, teen hyvää ruokaa jne. Viikolla juomista en katselisi
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää yhdessä asettaa rajat juomiselle on kyseessä sairaus. Hetki menee vaihetta kun juodaan vain perjantaisin. Loppupelissä alko menee sinunkin edelle.
On mennyt ajat sitten. Mä katselin päivittäistissuttelijaa 18 kk ja siinä oli 18 kk liikaa. Hyvin sain kyllä munaa vaikken viimeisen 6 kk aikana kertaakaan orkkua. Meni nimittäin kesälomalla maku siitä tyypistä. Se joi kesällä 12 kaljaa päivässä ja piti sitäkin normaalina.
Vierailija kirjoitti:
Mies aina huono, wanhusnainen aina hyvä.
Milloin tajuat, että olet homo? Me on tajuttu se sinusta vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mies ryyppää suruunsa koska sinusta on tullut vastenmielisen rumapainoinen.
Mies on ilmeisesti pultattu kiinni patteriin koska ei osaa parantaa surkeaa tilannettaan ?
Pihatonttu ei petä koskaan. Aina se putkahtaa kuin tatti nurmikosta ruikuttamaan naisten pahuutta.
Oikeastaan koominen hahmo. Sketsiainesta. Omenan korkuinen pikku smurffi.
Ei pidä sietää, tuhlaat vain aikaasi.
Juoppous on kyllä sellainen juttu, mikä estää parisuhteen kanssani.
Varmaan muidenkin kanssa poislukien se alle 2% naisista, jotka ryyppää itse.
Miehesi on alkoholisti ja sinä valitset olla alkoholistin kanssa parisuhteessa. Monesti se vaikein osuus on sen tunnustaminen ja näkeminen miten paljon vuosia elämästään on tuhlannut tuollaiseen. Sitten vaan kitkutetaan katkeraan loppuun saakka koska totuus sattuu liikaa. Joka ikinen päivä oma mielenterveytesi heikkenee heikkenemistään tuossa kuviossa.
Päihteet pilaa monen elämän, juopon ja läheisten. Se on valitettavan monella nykyään jo sekakäyttöä. Vaikea sellaista on sietää, lopulta katkeroidut, kun uskoit tyhjiin lupauksiin.
Tuntuuhan se varmasti ikävältä jäädä toiseksi pulloille ja tölkeille
Mies siis pystyi vähentämään lomilla neljästi viikossa kahteen kertaan viikossa. Ei nyt vaikuta riippuvaiselta, mutta tietenkin jos juo paljon kerralla kerran viikossa, niin eihän se hyvä ole. Mitäs jos yrität saada sen jakamaan käytön vaikka yksi annos (olutpullo tms.) päivässä, jospa miehen suhde alkoholiin muuttuisi silloin humalahakuisesta enemmänkin nautiskelijaksi?
Onhan toi pikkasen huolestuttavaa, mutta jos vain viikonloppuisin.. Kun sitten on niitäkin tapauksia ketkä eivät voi tehdä mitään ilman sitä alkoholia, oli arki tai pyhä.
Minulle tuo ei ole ongelma. Otan joskus itsekin mutta jos on menoja, menen ilman miestäni. Joskus toki ärsyttää mutta semmoista se elämä toisinaan tekee.